05.- Eleccions de corresponsals.-

Resultats esperats: Es tracta de tenir a classe a nivell personal (corresponsal) o bé per l’agrupament de 2 o 3 alumnes. (grups de corresponsals).

En què consisteix la seva tasca?: La seva tasca és elaborar notícies curtes a partir de visites externes a l’hora de tutoria (1,2,3,4,) i redactar articles i/o notes de premsa (3,4) sobre iniciatives adreçades a Institut Iniciatives: 2R i N3 amb la revista trimestral Full Ras que es troba a la web del nostre institut : http://www.institutmartifranques.com/marti.asp

Exemple de tasques: A partir d’un qüestionari entrevistar a la persona que ve de fora a l’hora de tutoria. Cada setmana es proposarà un model com a referència.

Es pot fer fotografies i redactar un article curt de l’acte de la visita.

Després s’envia a jferran3@gmail.com i tot seguit s’elaborarà un N3 o un 2R per a la difusió general i exposició en la web per a motivar les seves consultes. I s’enviara a Full Ras per a la selecció de notícies trimestral..

Procediment: Si tenim la classe agrupada de tres en tres per exemple. S’anima a nivell personal que escriguin aquestes preguntes i que tot seguit decideixin quin rol assumirà el proper dia que es durà a terme la sessió de visita.

Escriu aquestes preguntes en un full o foli:

1.- Dels tres membres del grup un farà de portaveu, l’altra farà de redactor i l’altra de fotògraf. En cada sessió els rols van canviant de forma que tots hem de fer de tot. En el cas de nivell personal s’adjudica a cada sessió la tasca a fer (redactar, preguntar, fotografiar) i després a treballar en equip .

2.- El portaveu farà les preguntes: Com et dius? A quina entitat representes? Què fas en aquesta entitat? Les finalitats de l’entitat que treballes o fas voluntariat, quines són?. Mentre el redactor escriu. I el/la fotograf fa la foto.

Tot seguit a la sessió s’ha de recollir la següent informació en general: De què ens ha o han parlat avui? Quines activitats hem fet i què ens han agradat més? Quines implicacions tenim a partir de les coses que hem escoltat i dialogat? Com explicaria el més important d’avui a un/ amig/ amiga, pare/mare, avi/àvia o altra persona?

Pot funcionar un grup corresponsal cada setmana com a responsable de tenir l’article acabat i enviat per abans de dos dies. La resta poden anar fent pràctiques. També hi ha la possibilitat d’un moment de fòrum recopilar les aportacions de tots els grups i fer una síntesi global, fent-se responsable un dels grups de la classe.

 

Cooppel

Quant a Cooppel

Tot sobre els Talents Cooppel. Nucli central de la pràctica creativa i cooperativa. Els aprenentatges segons la seva contextualització, la seva constructivitat i la seva cooperació, amb el suport dels treballs en xarxes i de les tècniques d'aprenentatges cooperatius aplicades en el territori en aprenentatge servei voluntari social de Reus, el Camp de Tarragona, el Priorat i la Ribera d'Ebre (RECTEPRE)
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *