Avaluem el trimestre des del Pla d’Acció Tutorial (PAT):
1.- Estratègies de centre.-
1.1.- Col.laborar en actes per a fomentar les famílies i la comunitat educativa oberta a la ciutat.
1.2.- Col.laborar amb el bloc del PAT : http://blocs.xtec.cat/patmf/
1.3.- Donar a conèixer i a animar en les estratègies formatives actives
2.- Estratègies a l’aula.-
2.1.- Promoure el treball cooperatiu a l’aula. Organitzar el treball cooperatiu per grups dins de l’aula de la tutoria i de les matèries més adequades.
A.- Presentar el projecte Cooperem. Es proposa que la Junta d’Avaluació proposarà a criteri de la tutoria ESO, que l’alumnat s’agruparà o no , en el cas d’agrupacions després s’anirà contruint equips segons criteris de màxima polaritat en l’heterogeneïtat.
B.- Valorar el grup classe (rendiment intel·lectual, actituds, conducta) , sociograma de les relacions personals, interpersonals i altres informacions per a la química afectiva de les relacions.
C.- Proposta de partir del coneixement del Suport Cooperatiu Bàsic Personalitzat de la dinàmica cooperant. L’alumnat s’agrupen segons el protocol de funcionament i d’acord a l’experiència docent.
D.- Fase d’inici d’aprendre la dinàmica cooperant i la seva aplicació progressiva en la gestió del coneixement per passar a la gestió d’apostes d’ajuda fins arribar a la gestió d’iniciatives i projectes.
E.- Treball personalitzat , treballem les tècniques d’estudi a l’aula en hora de tutoria, entrenament grupal i preparació a partir d’ara de jocs, partides i partits que com són tècniques d’estudi hauran d’aplicar pricipalment a casa o en el temps extraescolar en Clubs 3B fora de l’institut en temps de lleure.
F.- Celebració de concursos basats en el coèxit, en el treball en l’òptima bipolaritat i en els valors ecològics i econòmics
2.2.- Potenciar la participació de l’alumnat en els projectes:
A.- Correspon (relatar entrevistes amb persones visitants i narrar visites i/o sortides),
B.- Reutilitzem (donar jocs de taula i de tauler a Consergeria abans de llançar-los) i
C.- Enllaço (parlem a casa del què fem a l’institut).
D.- Entre altres projectes que vagin sortint des de l’enfocament cooperatiu creatiu com per exemple el DENIP.
2.3.- Visites externes a l’hora de tutoria. La Marató de TV3 ha passat per tots els grups i nivells de l’ESO.