30.- Avaluem el primer trimestre i planifiquem el segon.-

Avaluem el trimestre des del Pla d’Acció Tutorial (PAT):

1.- Estratègies de centre.-

1.1.- Col.laborar en actes per a fomentar les famílies i la comunitat educativa oberta a la ciutat.

1.2.- Col.laborar amb el bloc del PAT : http://blocs.xtec.cat/patmf/

1.3.- Donar a conèixer i a animar en les estratègies formatives actives

2.- Estratègies a l’aula.-

2.1.- Promoure el treball cooperatiu a l’aula. Organitzar el treball cooperatiu per grups dins de l’aula de la tutoria i de les matèries més adequades.

A.- Presentar el projecte Cooperem.  Es proposa que  la Junta d’Avaluació proposarà a criteri de la tutoria ESO, que l’alumnat s’agruparà o no , en el cas d’agrupacions després s’anirà contruint equips segons criteris de màxima polaritat en l’heterogeneïtat.

B.- Valorar el grup classe (rendiment intel·lectual, actituds, conducta) , sociograma de les relacions personals, interpersonals  i altres informacions per a la química afectiva de les relacions.

C.- Proposta de partir del coneixement del Suport Cooperatiu Bàsic Personalitzat de la dinàmica cooperant.   L’alumnat s’agrupen segons el protocol  de funcionament i d’acord a l’experiència docent.

D.- Fase d’inici d’aprendre la dinàmica cooperant i la seva aplicació progressiva en la gestió del coneixement per passar a la gestió d’apostes d’ajuda fins arribar a la gestió d’iniciatives i projectes.

E.- Treball personalitzat , treballem les tècniques d’estudi a l’aula en hora de tutoria, entrenament grupal i preparació a partir d’ara de jocs, partides i partits que com són tècniques d’estudi hauran d’aplicar pricipalment a casa o en el temps extraescolar en Clubs 3B  fora de l’institut en temps de lleure.

F.- Celebració de concursos basats en el coèxit, en el  treball en l’òptima bipolaritat   i en els valors ecològics i econòmics

2.2.- Potenciar la participació de l’alumnat en els projectes:

A.- Correspon (relatar entrevistes amb persones visitants i narrar visites i/o sortides),

B.- Reutilitzem (donar jocs de taula i de tauler a Consergeria abans de llançar-los)  i

C.- Enllaço (parlem a casa del què fem a l’institut).

D.-  Entre altres projectes que vagin sortint des de l’enfocament cooperatiu creatiu com per exemple el DENIP.

2.3.- Visites externes a l’hora de tutoria. La Marató de TV3 ha passat per tots els grups i nivells de l’ESO.

 

3.- Estratègies amb les famílies.-

3.1.- Col.laborar en la construcció, aplicar, avaluar i millorar el protocol d’atenció i ajuda a l’alumnat.-

3.2.- Facilitar la comunicació amb les famílies recollint les dades de contacte per internet el seu e-mail o lliurant un full d’invitació al projecte OKOMOS. En el cas de ser necessari animar a l’alumnat a què els pares i les mares es comuniquin per internet i facin un taller d’ús de correu electrònic i de comunicació digital en xarxa.

3.3.- Col.laborar en les estratègies per a la més implicació de les famílies com més autonomia en els aprenentatges de l’alumnat.

3.4.- Participar en estratègies de qualitat de servei i perfil de famílies corresponsables.

ANNEX.-

Espais lliures de participació en temps d’oci.-

A.- Participar en trobades o en actes puntuals de creixement personal i professional sigui en el BiN o en l’Ateneu de Tarragona.

En el 3B. Club BiN.Ka  (3BiN.Ka)  de Cabacés s’organitza aquest joc dins de la fira de l’oli baronia de Cabacés el dia 08 de desembre a partir de les 10 del matí : http://blocs.xtec.cat/3bcurs/activitats-lliures-daprenentatge-creixement-io-daprenentatge-servei/. Més informació: http://blocs.xtec.cat/3bin

En el 3B.Club Catalunya de  l’Ateneu de Tarragona s’inicia el proper dilluns dia 14 de gener de 19 a 21 hores http://blocs.xtec.cat/3bclub

En el 3B.Club Ràdios: Ràdio sant Pere i sant Pau els dijous lectius a les 18 hores i ràdio Falset el tercer dissabte de cada mes a les 16 hores

A més s’oferiran dues sessions en el mes de gener dies a precisar a partir de les 17 hores sobre els Recursos Actius AntiDislèxia i  els recursos 3B.SOS en l’auxili de la bona marxa dels grups 3B.  Dies i lloc encara a concretar.

Cooppel

Quant a Cooppel

Tot sobre els Talents Cooppel. Nucli central de la pràctica creativa i cooperativa. Els aprenentatges segons la seva contextualització, la seva constructivitat i la seva cooperació, amb el suport dels treballs en xarxes i de les tècniques d'aprenentatges cooperatius aplicades en el territori en aprenentatge servei voluntari social de Reus, el Camp de Tarragona, el Priorat i la Ribera d'Ebre (RECTEPRE)
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *