Resultats esperats: Es tracta de tenir a classe a nivell personal (corresponsal) o bé per l’agrupament de 2 o 3 alumnes. (grups de corresponsals).
En què consisteix la seva tasca?: La seva tasca és elaborar notícies curtes a partir de visites externes a l’hora de tutoria (1,2,3,4,) i redactar articles i/o notes de premsa (3,4) sobre iniciatives adreçades a Institut Iniciatives: 2R i N3 amb la revista trimestral Full Ras que es troba a la web del nostre institut : http://www.institutmartifranques.com/marti.asp
Exemple de tasques: A partir d’un qüestionari entrevistar a la persona que ve de fora a l’hora de tutoria. Cada setmana es proposarà un model com a referència.
Es pot fer fotografies i redactar un article curt de l’acte de la visita.
Després s’envia a jferran3@gmail.com i tot seguit s’elaborarà un N3 o un 2R per a la difusió general i exposició en la web per a motivar les seves consultes. I s’enviara a Full Ras per a la selecció de notícies trimestral..
Procediment: Si tenim la classe agrupada de tres en tres per exemple. S’anima a nivell personal que escriguin aquestes preguntes i que tot seguit decideixin quin rol assumirà el proper dia que es durà a terme la sessió de visita.
Escriu aquestes preguntes en un full o foli:
1.- Dels tres membres del grup un farà de portaveu, l’altra farà de redactor i l’altra de fotògraf. En cada sessió els rols van canviant de forma que tots hem de fer de tot. En el cas de nivell personal s’adjudica a cada sessió la tasca a fer (redactar, preguntar, fotografiar) i després a treballar en equip .
2.- El portaveu farà les preguntes: Com et dius? A quina entitat representes? Què fas en aquesta entitat? Les finalitats de l’entitat que treballes o fas voluntariat, quines són?. Mentre el redactor escriu. I el/la fotograf fa la foto.
Tot seguit a la sessió s’ha de recollir la següent informació en general: De què ens ha o han parlat avui? Quines activitats hem fet i què ens han agradat més? Quines implicacions tenim a partir de les coses que hem escoltat i dialogat? Com explicaria el més important d’avui a un/ amig/ amiga, pare/mare, avi/àvia o altra persona?
Pot funcionar un grup corresponsal cada setmana com a responsable de tenir l’article acabat i enviat per abans de dos dies. La resta poden anar fent pràctiques. També hi ha la possibilitat d’un moment de fòrum recopilar les aportacions de tots els grups i fer una síntesi global, fent-se responsable un dels grups de la classe.