Pàgina 5 de 8

Les noves tecnologies afavoreixen la participació de tot l’alumnat ja que en el nostre cas ha permés que els alumnes amb més dificultats puguin fer una presentació oral…

Treballar amb dispositius mòbils ha permès que tothom participés de les activitats de l’aula, independentment de les seves dificultats d’aprenentatge. A més, treballar amb Pixie lite i Pic…

A l’escola Balafia (Lleida) cada any se celebra una festa conjunta a cada trimestre on participen tots els alumnes d’educació infantil i primària. El fet d’ajuntar alumnes de…

Treballar l’expressió oral és bàsic a educació infantil per tal que adquireixin una bona competència comunicativa. La integració de les tecnologies de la informació i de la comunicació,…

L’aprenentatge basat en els projectes interdisciplinaris suposa treballar a l’aula amb diferents metodologies de caràcter holístic i integrat dels coneixements, centrades en l’estudiant i el treball cooperatiu. Amb…

Aquest projecte té l’objectiu d’afavorir la participació d’alumnes amb barreres en tasques de responsabilitat de l’escola. La realitat augmentada ofereix la possibilitat d’associar un vídeo a una imatge,…

La majoria de vagades sóm els mestres els que fem les preguntes i els alumnes els que responen. Però, i si fossin els alumnes els que creen els…

La creació d’un còmic a partir de l’elecció d’uns personatges, uns espais… dóna la possibilitat de narrar oralment i per escrit una història fomentant la creativitat. Aquesta tasca…

Donar oportunitats d’èxit a tots els alumnes és clau per fomentar el seu compromís amb l’aprenentatge. Els alumnes que presenten dificultats d’aprenentatge no acostumen a tenir oportunitats per…

Les activitats vivencials properes a la realitat dels alumnes són una gran font d’aprenentatges que, a més a més, permet treballar moltes de les competències bàsiques. Per aquest…

Les emocions moltes vegades no es tracten a l’aula i en canvi tenen un paper importantíssim en els aprenentatges tant per la seva influència positiva com negativa. Per…

Poder respresentar el coneixement de manera digital i en diversos formats afavoreix els aprenentatges i la motivació per part de l’alumnat. A l’escola Agnès Armengol de Sabadell ha…

El fet d’organitzar una unitat interdisciplicar implica l’organització global i contextualizada dels continguts, això genera més motivació a l’alumnat perquè dóna un sentit més ampli als aprenentatges. A…

Treballar l’expressió oral amb els alumnes és molt important per tal de desenvolupar la competència comunicativa i especialment amb els alumnes d’infantil i els alumnes nouvinguts. El fet…

Els dispositius mòbils ens permeten captar la realitat que ens envolta en diversos formats, i per tant, generar coneixement a partir de la interacció amb el mòbil a…

Per la Montserrat Blasi, com a mestra d’EE, buscar maneres d’oferir oportunitats d’aprenentatge (i d’èxit!) a l’alumnat més vulnerable sempre ha estat un gran repte. La tecnologia permet…

Aquesta experiència persegueix que l’alumnat s’apropiï de les tasques d’aprenentatge i trobi maneres diverses per a la planificació, l’expressió, l’acció… Busca oferir-los una opció que els involucri i…