Treballar amb dispositius mòbils ha permès que tothom participés de les activitats de l’aula, independentment de les seves dificultats d’aprenentatge. A més, treballar amb Pixie lite i Pic Collage ha fet que es desenvolupi la creativitat. Poder penjar el “menú” de la festa conjuntament en el mateix Padlet ha estat motivador, ja que tothom pot accedir-hi únicament escanejant el QR.
L’experiència amb l’ús de tauletes, s’emmarca dins del nivell de 5è de l’Escola Joan Sallarés i Pla, de Sabadell. L’experiència l’ha dut a terme la Noemí Juan, MALL de l’escola, amb l’assessorament i suport de Francisco Salmerón, director de la mateixa. El projecte parteix de la necessitat de fomentar el treball en equip, la cooperació i el respecte d’opinions entre els alumnes. A les dues aules de 5é hi ha nens amb dificultats d’aprenentatge i s’observava que no només hi havia dificultats en el treball conjunt amb aquests alumnes, sinó que la manca de cohesió és un problema generalitzat.
Per dur a terme l’activitat, en primer lloc, s’ha explicat als alumnes que per finals de trimestre volem fer una festa amb tots els alumnes de 5è, però per fer-ho, ens han d’ajudar a elaborar tot el que es necessita per poder-la portar a terme. Es fa una pluja d’idees de possibles coses que poden fer per menjar, així com la quantitat de persones que podrien assistir-hi (alumnes, mestres, fillols, etc.). Els alumnes es distribueixen en grups de 2-3 per començar a buscar receptes, fotografies, i adaptar-les a la quantitat de persones que assistiran a la festa.
A partir d’aquí, comencen a utilitzar l’app Pixie Lite per fer les seves creacions de la recepta que durà a terme cada grup. (2 sessions aprox). La última sessió, s’explica als alumnes que s’ha creat un Padlet on podran anar penjant el “menú” de la festa. Per fer-ho, han de crear un collage amb l’app Pic Collage i penjar-ho al Padlet mitjançant un codi QR que han d’escanejar prèviament.
Paral·lelament a això, els alumnes amb més dificultats de la classe, que assisteixen a l’aula d’atenció a la diversitat, es van familiaritzant amb les tauletes que ja tenim a l’escola, i així, ells també poden participar de l’experiència amb les tauletes.
Finalment, volien introduir, també al padlet, unes gravacions on els alumnes ens explicaven les seves experiències amb les tauletes, però no es va poder portar a terme per manca de temps.
La valoració de l’experiència ha estat positiva tant per part de l’alumnat com del professorat. Pels alumnes el treball amb les tauletes ha estat més motivador. El professorat ha pogut observar com millorava el clima a l’aula: treballant aquests dies s’han reduït les baralles, manques de respecte, etc. Els alumnes amb necessitats educatives específiques, estaven molt motivats, i explicaven als altres mestres i alumnes de l’escola el que estaven fent.
En un primer moment es va començar a treballar amb el Lensoo Create, però els va semblar molt complicat, i amb l’assessorament de la Maria Macià, vam poder canviar a temps d’app. Amb la Pixie Lite era molt més fàcil treballar, tot i que cada pàgina que feien s’havia d’acabar aquell mateix dia, no es podia tornar a retocar.
Mostra de l’experiència:
Trobareu la col·lecció de receptes que van crear al Padlet següent: http://padlet.com/njuan3/m7heaz5z8egp
Apps utilitzades
Deixa un comentari