Aquest matí l’àvia i la mare del Bru han vingut a la llar a fer una proposta molt engrescadora pels infants dels grups d’I2, les capsetes musicals!
Moltes gràcies a les dues, els infants s’ho han passat d’allò més bé!!!
Aquest matí l’àvia i la mare del Bru han vingut a la llar a fer una proposta molt engrescadora pels infants dels grups d’I2, les capsetes musicals!
Moltes gràcies a les dues, els infants s’ho han passat d’allò més bé!!!
Amagar-se per als altres tapant-se els ulls o la cara és una de les maneres en què l’infant experimenta amb la seva existència i la de l’altre: El moment en el qual l’infant es tapa la cara amb les mans o amb un mocador sent les paraules…”No hi és (nom de l’infant)” és un joc que sorgeix pràcticament de manera natural i espontània.
Oferim espais i elements on els infants puguin posar en pràctica aquesta experiència, provoquem el joc mitjançant materials i estímuls que els despertin curiositat i siguin atractius als seus ulls. En el joc del tat qualsevol racó o objecte és bo per amagar-se i experimentar l’emoció de ser trobat.
S’apropa Setmana Santa…
Aquests dies hem estat pintant ous de Pasqua!
Les capses de cartró ofereixen als infants una oportunitat per a l’experimentació i la descoberta. Entrar, sortir, tancar, apilar, enfilar-s’hi…
Sense dubte un dels millors materials per deixar anar la imaginació dels infants!
Els nadons s’inicien en l’observació i manipulació, observen el comportament dels materials, descobreixen les possibilitats dels seus sentits, els resultat de les seves accions sobre el material, experimenten sensacions i aprenen a distingir les qualitats dels diferents elements.
En aquesta ocasió han experimentat amb paper de seda de colors.
El joc heurístic és una proposta basada en la manipulació i descoberta d’objectes i materials.
Si voleu saber més cliqueu AQUÍ
Les propostes d’experimentació amb la llum permeten a l’infant descobrir per ell mateix, indagar, explorar i experimentar al seu ritme amb colors, formes, ombres, llums, etc.
Avui ha estat un matí especial, i és que l’Anna, una de les nostres alumnes de pràctiques, és fallera Major al seu poble, a Benicarló, i avui ha vingut amb el vestit i el pentinat típic de fallera per explicar als nostres infants una mica sobre la Festa de les Falles i ha mostrat alguna similitud amb la nostra Festa de Santa Tecla (la música, els coets…)
Els més petits de la llar s’ho passen d’allò més bé descobrint les propostes que els oferim dins de les safates.
Fa uns dies, i gràcies als tràmits d’una mare de la nostra llar, vam rebre la donació per part de l’Institut català de la Salut de diferents negatoscopis en desús (s’utilitzaven als hospitals per a llegir radiografies) per reutilitzar-los a les llars d’infants municipals com a taules de llum.
En total es van donar 25 aparells repartits entre les 9 llars d’infants municipals i l’espai familiar de l’IMET.
Moltíssimes gràcies Rut, en treurem molt de profit dels nostres tres aparells!

A l’estança de la Mulassa hem experimentat durant una llarga estona amb pintura de dits.
Durant el desdoblament de grup, a l’estança de la Víbria han pintat amb brotxa en diferents plans.
Malgrat la pluja, avui hem celebrat el Carnaval a la nostra Llar d’infants!
Avui és dijous gras i tal com marca la tradició, hem fet un tastet de pa amb botifarra d’ou.
Seguint amb les propostes de Carnaval, avui a l’estança de la Mulassa han experimentat amb confetti i serpentines!
A l’estança de Mulassa hem fet una proposta amb anelles de fusta, tubs de cartró i mocadors!
La Pili és l’encarregada de preparar espais de joc simbòlic de qualitat pels infants de les estances de Bou, Víbria i Drac.
En aquesta ocasió les estances s’han convertit en uns autèntics salons de Perruqueria!
A l’estança de la Mulassa hem fet una proposta de joc amb oueres i cilindres de cartró…
El paper triturat és un material reciclat que dóna molt de joc als infants i ofereix la possibilitat que aquests el manipulin durant una estona llarga sense perdre la concentració.
Oferim diferents recipients i estris i veiem com els infants comencen a amuntegar, apilar, treure i posar, transvasar…
La música i les cançons sempre són molt ben acollides per tots els infants i per tant són un bon recurs per a molts moments del dia a dia de la llar.
Les capses musicals són unes capsetes que contenen a l’interior un treball manual que fan referència a la cançó. Quan cantem les cançons utilitzant les capsetes com a recurs, els infants posen atenció en veure què sortirà de dins de la capsa. Al principi es crea l’efecte sorpresa i més endavant només veient la capseta ja saben la cançó que cantarem i fins i tot s’avancen a demanar-la.
Amb aquest recurs tan creatiu fomentem l’atenció, l’escolta, la imaginació, la creativitat, la col·laboració i la memòria.
A la llar promovem hàbits d’alimentació saludable des de ben petits, és per això que fins i tot a l’estança del lleó, oferim a mig matí un tastet de fruita de temporada.
Avui l’àvia d’en Bru de l’estança del Bou ha vingut a la Llar a explicar als nens i nenes dels grups dels grans el conte del Pastoret.
Àvia, moltes gràcies per venir, ha estat un super plaer!
A l’estança del Bou hem tornat de les vacances de Nadal amb moltes ganes d’experimentar!
La paraula consensuada per la majoria d’autors a l’hora de referir-se als primers traços que fan els infants és la de gargot. Els primers gargots poden aparèixer cap a divuit mesos. És un fet innat característic en tots els infants, ja que forma part del procés evolutiu natural de l’ésser humà.
L’etapa del gargot és la que apareix entre dos i quatre anys d’edat. És l’inici d’una nova manera d’expressar-se. És necessari passar per aquesta fase gràfica, en què no hi ha intencionalitat representativa, per arribar als traços que representaran figures i objectes del món real.
Dins l’etapa del gargot es pot fer una segona classificació paral·lela a l’evolució de l’infant. Una primera etapa en la que els primers gargots reben el nom de gargots incontrolats, més endavant apareix el gargot controlat i per acabar el gargot amb nom.
El moviment i la psicomotricitat a la llar d’infants juguen un paper crucial en el desenvolupament dels infants en aquesta etapa, ja que inclouen beneficis importants tant a nivell físic (la pròpia mobilitat i l’enfortiment de músculs i ossos), com a nivell cognitiu (es fomenta la relació entre el moviment i el pensament, la resolució de problemes i la creativitat), a nivell emocional (la confiança i l’autoestima creix a mesura que els infants experimenten l’èxit en els seus moviments) i a nivell social (interacció amb els companys i habilitats socials).