PERÍODE D’ACOLLIMENT INICIAL

El període d’acolliment inicial, és al que anomenem al termini mínim d’adaptació d’un nou infant a la llar.

Durant la primera setmana de curs, la llar i també els seus horaris, són especials per tant d’afavorir que l’inici a la llar sigui progressiva, tranquil·la i el més adaptada a les necessitats de cada infant possible.

Alguns consells a tenir en compte:

*Començar a introduir des de casa els canvis d’horaris o rutines que s’ajustaran a la rutina de l’escola durant el curs. Fer-ho abans de començar a l’escola ajudarà a que els canvis d’horari no siguin tan dràstics.

*És important no fer massa canvis de cop: treure xumet, canvi a l’habitació, horaris nous, etc. Tots els canvis necessiten consolidar-se un a un per poder pasar al següent.

*Acompanyar als infants en la conquesta de la màxima autonomia possible: posar-se i treure’s peces de roba, dormir sols, fer servir els coberts per dinar…

*Explicar-li a l’infant com será la llar on anirà, sempre parlant de manera positiva de les educadores i els infants.

*Un cop hàgim iniciat l’escola no allargar els comiats. L’infant ha de veure que confieu en nosaltres ajudant-lo a entrar contents, relaxats, tranquils i sense pressa.

*No enganyar-los (“ara torno!”), explicar-los que faran i acomiadar-se sempre d’ells.

*Intentar que els primers dies d’escola sigui la mateixa persona o persones qui vinguin a recollir el vostre fill/a.

*Intentar que l’assistència sigui continuada.

*No feu servir la llar d’infants o les educadores davant un conflicte casolà. L’escola s’ha de presentar i fer-ne menció com un lloc agradable on es trobarà amb els seus amics i persones que el cuidaran i estimaran.