PROJECTE BIBLIOTECA

Molt aviat posarem en marxa el Projecte Biblioteca!

En aquest projecte no pretenem ocupar-nos de la biblioteca escolar només com un espai dins de la llar d’infants on hi ha contes, sinó que entenem que el Projecte biblioteca va molt més enllà.

Entenem la biblioteca com un projecte de foment a la lectura que vol destacar la importància de la lectura compartida amb la família des dels primers mesos de vida.

Hi haurà un protagonista del Projecte que viurà a la biblioteca i ensenyarà als nens i nenes de l’escola la necessitat de tenir cura dels contes, de respectar-los i de manipular-los correctament.

A més, l’equip educatiu, amb diferents activitats d’ensenyament-aprenentatge transmet als infants les normes del joc i els motiva aportant el nostre particular granet de sorra fent que els contes siguin els millors companys de joc per als nens abans que s’enfrontin a la complicada tasca d’aprendre a llegir.

Amb el Projecte Biblioteca pretenem aconseguir uns objectius molt clars:

• Promoure els hàbits de lectura per potenciar les capacitats d’atenció, observació i concentració de l’infant.
• Iniciar i aproximar els infants a la cultura dels contes.
• Potenciar la creativitat, interès i la curiositat pels contes.
• Ensenyar als infants a manipular correctament els contes, a respectar-los i a tenir cura d’ells.
• Ensenyar-los a fer un bon ús de l’espai de la biblioteca.
• Iniciar-los en el coneixement del funcionament d’una biblioteca.
• Tenir l’oportunitat d’enfortir la relació pares/fills a través dels contes, jocs de falda, etc.
• Iniciar als pares i mares com a agents culturals actius dels seus fills.
• Afavorir la participació de les famílies.
• Enfortir el vincle escola/família.
• Promoure l’intercanvi de contes entre famílies.
• Identificar la mascota de la biblioteca, com a personatge conductor de la dinamització de la biblioteca.

“El primer coneixement de la llengua escrita no ha trobat encara cap itinerari més ric, més acolorit i més atractiu que un llibre de contes. Els contes són, encara ara, “la primera matèria” per als primers col·loquis entre mare i fill. Les seves paraules tenen un sentit, un pes, un gruix inigualable, perquè han estat fixades, d’una en una, en un procés de creació col·lectiu, únic al món per la seva durada i complexitat. Des dels primeríssims anys de vida, el nen ha de tenir un instrument que l’ajudi a construir sòlides estructures a la seva fantasia, a reforçar la seva capacitat d’imaginació” Gianni Rodari