Primer vam fer una rotllana i ens van explicar el joc que faríem. Ens vam passar una mena de fil entre nosaltres, agafàvem una part del fil, ho passàvem i dèiem: que tinguis un bon curs…
I seguíem igual fins que el fil ja hagués passat per tots. Just després l’Oriol (el professor), amb una taula grapava el fil per les parts per on ho agafàvem.
Quan ja estava tot grapat, vam penjar unes cartes que havíem fet el dia anterior. Cadascú n’havia fet una, a dintre hi havia un paper amb l’objectiu per aquest curs. Havies de posar quines fortaleses, quines debilitats, quines oportunitats i quines amenaces tenies per aconseguir l’objectiu proposat.
Ara tenim la xarxa i les cartes penjades a la classe.
El dia 12 de setembre, crec que tothom estava molt il·lusionat per començar el curs. Quan els alumnes van arribar a la classe de 6èB hi havia una rotllana de taules i tothom s’hi va asseure. Estaven comentant els grups X i Z. Va arribar el mestre i van parlar una estona. Cadascú va dir una paraula que definís les seves vacances. Quan van acabar la van escriure en un paper, van posar els papers a dins d’una safata i es van asseure cara a cara, mirant-se. L’Oriol va dir que els de dins de la rotllana havien d’explicar una anècdota de les seves vacances amb la paraula de la safata que ell digués en veu alta. Per fer això tenien dos minuts tot i que van pensar que era massa i ho van fer en un minut. Van començar el joc i quan estaven a mitja rotllana van canviar-se: Els de dins van passar a fora i al revés. Quan va ser l’hora del pati quedaven 6 paperets però es va acabar el joc i van sortir. A la tarda van escriure l’anècdota d’un company en un paper (sense dir el nom del company), les van barrejar i l’Oriol les va anar llegint. Els nens havien d’endevinar de qui eren. Ho van endevinar 6 nens i es van guardar els papers que quedaven. L’endemà van explicar una anècdota seva amb la paraula del paper i la classe havia d’endevinar les paraules. 6èA va fer el mateix joc. Les dues classes s’ho van passar molt bé el primer dia de curs!
Aquest trimestre hem decidit escollir un projecte on cadascú de nosaltres ha investigat i aprofundit sobre un tema. L’hem realitzat de forma individual, en parelles o bé en petit grup.
Ha estat un dels projectes que ens han deixat molt bon gust de boca , ja que hem aprés coses molt interessants i hem pogut compartir tot allò que hem descobert amb els nostres mestres i companys.
Els projectes que hem escollit a la classe Agulles d’Amitges han sigut: L’arqueologia, L’univers, L’art, La Robòtica, La Tecnologia, Els nostres aliments, El món de futbol, Llegendes i Yokais i Quin fracàs!!( Els invents fracassats al llarg de la història ).
Els projectes escollits a la classe Pic del Portarró han sigut: Patinets, Robòtica, Història de la dansa, Cub Rubik, Disseny tèxtil, L’art, Animatrònics, Ànime, Salut i Tecnologia, Tipus de càncer, Capoeira i Història de la moda.
Us deixem un recull d’alguns d’aquests projectes de treball.
Quin fracàs!
Hem volgut reproduir mitjançant un curtmetratge la biografia de Thomas Edison, qui va ser l’autèntic inventor del telèfon.
Curtmetratge ” El telèfon de Thomas Edison”
Tipus de càncer
L’art
Hem fet diferents experiències d’art a classe ( pintura , fang i pintura amb espècies) i una d’elles ha sigut fer un Harlem Shake, escenificant un vídeo-moment a classe i corografiat amb complements i música.
Harlem Shake – Fem art
Història de la dansa
La robòtica
Hem fet diferents cotxes mecànics que ens han ajudat a entendre el seu funcionament.
En castellano hemos estado trabajando la prehistoria y para acabar de comprender como vivían los prehistóricos, como vestían y qué costumbres tenian, hemos decidido hacer unos trailers de unas películas inventadas por nosotros mismos.
En este proyecto hemos aprendido como se hace un guión cinematográfico, qué trabajos hay que hacer para elaborar un tráiler : la preparación del storyboard, preparar el equipo de arte ( vestuario y caracterización de los personajes), y contar con el trabajo del equipo técnico. También hemos decidido quién quería actuar , quién se iba a dedicar de preparar las escenas y quién se iba a encargar de grabar.
El programa que hemos utilizado para hacer este trabajo es IMovie de Ipad. En este programa hemos podido escoger la maqueta que más nos gustaba para nuestro tráiler , la música que más nos gustaba y hemos podido escribir nuestros propias frases para crearlo. Hemos hecho cuatro trailers y cada grupo ha trabajado a partir de su propio guión.
Esperamos que disfruteis mucho con nuestro estreno, ya que hemos dedicado mucho trabajo y hemos disfrutado mucho en este proyecto.
Entre el dilluns 18 i el dimarts 19 d’abril vam viure una setmana molt especial i interessant alhora. Vam disseccionar òrgans d’animals per buscar informació sobre un projecte que estàvem fent “Descobrim el nostre cos”.
Ens vam dividir en 2 grups: primer ho va fer un grup el dilluns i l’altre, ho va fer el dimarts. Els òrgans que vam disseccionar van ser: pulmons, fetge, cors, potes de pollastre, ronyons i cervell.
Abans de diseccionar vam observar els òrgans i els vam descriure i dibuixar en un full de treball que ens van donar. Després vam veure un vídeo que ens explicava com podíem disseccionar un pulmó, per veure els bronquis, els bronquiols i per últim els alvèols i el vam diseccionar. També vam poder inflar els pulmons i vam descobrir com els arriba l’aire. Després vam veure un vídeo sobre com diseccionar un cervell, per diferenciar la part dreta de la part esquerra i quines són les seves parts. I per últim vam veure un vídeo sobre com diseccionar un fetge i vam observar les venes més importants i vam descobrir la seva funció, netejar la sang del cos.
El dimecres 20 d’abril, vam continuar disseccionant els òrgans que quedaven: el cor, el ronyó i la pota de pollastre. També vam fer observacions de sang al microscopi i vam poder veure els glòbuls blancs dels vermells.
Com que era tota la classe vam fer la dissecció per grups. A mi em va tocar la pota de pollastre. Primer de tot vam observar-los i després els vam dibuixar. També vam veure uns vídeos per ajudar-nos a disseccionar i vam descobrir quina és la funció del ronyó. També vam comprovar quina és la funció del cor , bombeja la sang i la reparteix per tot el cos i per últim ens vam dedicar a disseccionar la pota de pollastre. Al meu grup vam endevinar quines eren les articulacions, els óssos, els músculs i els lligaments. També mentre fèiem les disseccions esperàvem fent cua per anar al microscopi i veure la sang, els glòbuls blancs i els glòbuls vermells.
“Ha sigut molt interesant i a la vegada una mica fastigós”- opinava l’Andrea. “M’ha agradat molt”- opinava la Ruth. Puc dir que per mi va ser molt interessant!
El dia 21 d’abril de 2016, els alumnes de 6è vam celebrar Sant Jordi amb un sorteig que vam fer al porxo.
El sorteig consistia en que els nens de 6è venien butlletes, i el número guanyador s’emportava un e-book i un val de regal amb 20 euros per comprar llibres digitals.
El número guanyador va ser el 276 i va tocar a la sra Núria Canela Moltó. I ahir, dia 25 d’abril el va venir a recollir.
El divendres dia 8 d’abril de 2016 els nens i nenes de 6è A vam fer un mural amb els nostre noms, però cada nen havia de fer el seu nom amb vint línies.
Vam fer vint línies en el nom perquè fa unes setmanes vam fer una activitat de crear un autoretrat per dins, això vol dir que havíem de posar un gràfic de barres en un paper escrivint el percentatge de com ens veiem la nostra manera de ser.Per exemple 30% d’alegria, 20% d’ira, 10% de fàstic, 20% de tristesa i 20% de por. Representa que una línia del nom és un 5%, jo ho vaig tenir fàcil perquè el meu nom és Gerard però el que tingues el nom de Pau, Pol, Anna…seria molt difícil, ja que són noms molt curts.
Dimecres, corregint un dossier de geometria, hi havia un exercici de metres quadrats. Per conèixer la mida l’Oriol ens va dir que amb els companys de la taula havíem de fer un metre quadrat amb paper de diari.
Els metres quadrats van quedar molt grans, mesuraven cent centímetres per cent centímetres.
Quan el primer grup va acabar, el mestre els hi va demanar que sortissin al pati i els hi va fer una foto des de la finestra de la planta de dalt.
Quan tots els grups van acabar, vam sortir tots al pati i vam anar posant-nos un a un dins el metre quadrat. Tots dèiem que en un metre quadrat hi cabien com a mínim 5 persones. Ens equivocàvem: Hi vam caber 19 persones!!!!!!
L’activitat va ser bastant divertida i vam aprendre que en un metre quadrat hi ha 10.000 cm quadrats!!!!!