Disseny de les activitats

ACTIVITATS I CALENDARI D’APLICACIÓ

Cada setmana aproximadament es presentarà un joc. Cada joc serà en relació a un bloc del Programa: Garriga, E. (2002-2003). Consciència fonològica en els infants. Un programa de classe. Document IIhttps://logopedicum.com/wp-content/uploads/2017/02/programa.pdf

Els jocs es desenvoluparan de la següent forma:

  1. La intervenció a l’aula de la psicopedagoga serà amb els alumnes amb dificultats però que no són d’educació especial. La majoria són alumnes de P5B.
  2. La mestra d’educació especial presentarà paral·lelament els jocs als alumnes que té en el seu grup.
  3. Les mestres tutores ho faran al grup classe, després que hagin estat iniciats amb els grups anteriors.

Simultàniament, en l’àrea de música, realitzaran jocs en relació als blocs de JOCS D’ESCOLTA i RIMES AMB CANTARELLES.

MÚSICA  
Objectiu Jocs-activitats Materials
JOCS D’ESCOLTAR – Seqüències de sons

– Patufet on ets?

– Qui diu què?

Instruments Orff i de petita percussió amb timbres semblants i d’altres més contrastats.

 

RIMES – Poesies, cançons, cantarelles.

La Gallina Ponicana

Surt sol solet

– Emfatitzant rimes a través del moviment.

Rètols de les cançons rimades destacant el final de les paraules que rimen.
Els de les sessions anteriors Anar repetint els jocs anteriors i afegir-hi dificultat si és necessari.  
DATA INTERVENCIÓ A LES AULES
BLOC DEL PROGRAMA Jocs-activitats Descripció Materials
9 al 13 d’abril RIMES Memori de rimes –          Observar les paraules amb les que jugarem.

–          Explicar el funcionament del joc (veure-ho a les instruccions) i jugar.

Tenir en compte que hi ha diferents nivells,  1, 2 i 3 segons la quantitat de síl·labes i per tant dificultat amb la que puguin jugar els alumnes.

3 Memoris sobre rimes
Domino Sant Jordi (el duran a terme només les tutores) –          Observar les paraules amb les que jugarem.

–          Explicar el funcionament del joc (veure-ho a les instruccions) i jugar.

 

16 al 20 d’abril PARAULES I FRASES Introduir la idea de frase 1.       Explicar que una frase és com una història que ens explica alguna cosa. Amb exemples, parlar de:

2.  Nom (subjecte): ens diu qui ho protagonitza, exemples fent frases amb noms de nens.

3. Acció (verb): ens diu què passa, fent frases sense verb.

Paraules en rètols individuals mida 1/6 de DiN A4

–          Frases amb monosíl·labs

–          Frases amb polisíl·labes

Amb dibuixos i sense dibuixos pels diferents nivells i evolució.

Introduir la idea de paraula 1.        Construir una frase de 2 paraules monosíl·labes. Ex: En Marc beu.

2.       Construir una nova frase amb 3 paraules. Ex: La Pepa seu bé.

·         Separar els articles però que es vegin juntament amb els noms. Explicar que són paraules que sempre van al costat del nom però que no hi estan enganxades.

·         Comparar paraules i preguntar quina és més llarga.

Escoltar paraules en frases 1.       Donar a cada alumne 1 paraula per construir una frase. Crear-les d’esquerra a dreta.

2.       Canviar paraules de lloc per veure com la frase perd o canvia el sentit (és interessant amb rimes).

Utilitzar paraules monosíl·labes fins que hagin fet el capítol de les síl·labes.

Un cop puguem valorar l’inici de les activitats, desenvoluparem els següents blocs en aquest ordre:

  • 23 al 27 d’abri: CONSCIÈNCIA DE SÍL·LABES
  • 30 d’abril al 4 de maig: SONS INICIAL I FINAL
  • 7 a l’11 de maig: FONEMES
  • 14 al 18 de maig: INTRODUCCIÓ DE LES LLETRES I LLETREJAR

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *