Articles relacionats amb la FASE 2
OBJECTIUS
- Escollir els recursos que siguin necessaris en funció de les necessitats específiques que hi ha en relació a la consciència fonològica detectades en la 1a fase; per incloure-la en concordança amb la metodologia general de treballa i les dinàmiques d’aula establertes a infantil.
- Elaborar els recursos materials necessaris per a desenvolupar la intervenció tenint en compte les característiques dels alumnes d’aquests dos grups.
- Elaborar un document de recollida de la informació d’acord amb les dades recollides en la 1a fase i les activitats que es duran a terme.
- Acordar com seguirà la propera fase de la intervenció amb les mestres tutores.
ACTIVITATS
Amb les dades recollides en la primera fase, es realitzen les següents activitats:
- Detectar els punts febles i forts del treball de consciència fonològica a les aules de P5 pel que fa a materials i metodologia docent.
- Tria i elaboració dels jocs en consciència fonològica a partir de la informació obtinguda en la 1a fase (ex: evocació espontània de paraules, identificar un fonema). Enfocar-les segons característiques del grup i dels alumnes. Les activitats tindran un enfocament multidisciplinar; ja que es desenvolupa en diferents àmbits: comunicatiu verbal i no verbal, manipulatiu; a través del joc.
- Elaboració i ús d’un document per a la recollida d’informació sistemàtica sobre el procés i resultat en les activitats dutes a terme amb els alumnes, que permeti posteriorment veure’n l’evolució.
- Reunió amb l’equip docent per acordar com i quan (establir calendari) desenvoluparem la intervenció: activitats, tasques i funcions de cadascú i materials.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
- Estratègies de recerca d’activitats-joc i materials sobre consciència fonològica amb alumnes d’infantil.
- Qüestionari als mestres sobre els aspectes de consciència fonològica que es treballen, detectant si ho fan i com.
- Reunió amb les mestres tutores i amb la mestra d’educació especial.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
- Anàlisi documental sobre les informacions recollides a partir del sondeig i classificació, lectura profunda i primer anàlisi i síntesi en relació a: investigació, dades dels alumnes (resultats en proves estandarditzades del centre), treball al centre i a les aules de P5 en lectoescriptura.
- Grau de consens amb l’equip de professionals.