Articles relacionats amb la FASE 1
El punt de partida des del que inicio aquesta intervenció descriu el context i els subjectes a partir de les dades obtingudes en un primer moment.
Els OBJECTIUS d’aquesta fase són:
- Conèixer el paper de la consciència fonològica en el procés d’aprenentatge lectoescriptura.
- Conèixer les característiques pròpies dels infants de 5-6 anys.
- Definir conjuntament el treball en lectoescriptura que es fa a les aules de P5 per detectar els punts forts i febles en el treball de consciència fonològica.
- Recollir informació sobre els alumnes subjectes de la intervenció pel que fa a aprenentatges en lectoescriptura i altres dades que puguin ser rellevants per a la intervenció.
ACTIVITATS
- Recollida d’informació general sobre lectoescriptura a P5 i sobre característiques dels infants en aquestes edats.
- Investigació sobre consciència fonològica: definició i influència en l’aprenentatge lectoescriptor.
- Recollida d’informació sobre:
- Característiques dels infants amb els que es realitzarà la intervenció sobretot pel que fa a dades que es disposin d’ells en lectoescriptura.
- Enquesta als docents P5 per detectar grau de coneixement, metodologia de treball de lectoescriptura, necessitat i tipus de suport i recursos que requereixen.
- Conèixer com es treballa la lectoescriptura i consciència fonològica a les aules de P5 i a l’etapa d’infantil en el centre: activitats, racons, avaluació…
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
- Revisió bibliogràfica (tipus de fonts documentals: primàries i secundàries).
- Estratègies de recerca.
- Reunió amb les mestres tutores i amb la mestra d’educació especial.
- Qüestionari als mestres sobre els aspectes de consciència fonològica que es treballen, detectant si ho fan i com.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
- Grau de satisfacció respecte la informació obtinguda en la recerca i revisió bibliogràfica.
- Consens amb l’equip de professionals implicats en la intervenció en la definició de les necessitats educatives pel que fa a l’adquisició i el treball sobre consciència fonològica.
- Grau de desenvolupament dels alumnes en lectoescriptura i en els indicadors vinculats a la consciència fonològica.
- Tipologia de materials, rètols i jocs de lectoescriptura a les aules de P5.