PROVA DE VALORACIÓ FINAL ALS ALUMNES AMB DIFICULTATS

Per tal d’avaluar els casos dels alumnes que han presentat dificultats durant la intervenció, elaborem una avaluació adaptada a la forma de treballar més global del centre i de les aules de P5, que ens permeti conèixer quins són els fonemes i lletres que coneixen o no aquests alumnes i alhora si tenen dificultat en evocar vocabulari ja aprés a P5.

La prova és la següent:

 VALORACIÓ DELS ALUMNES PER DETECTAR POSSIBLES CASOS DE RISC.

ALUMNE:

1-  EVOCACIÓ RÀPIDA DE PARAULES, a partir de targes d’imatges d’objectes quotidians.

Material: algunes de les targes d’imatges “Capses de vocabulari amb lletra de pal”, Vicens Vives, Educació Infantil. 3-4 anys.

Objectiu: Conèixer si l’alumne té capacitat per evocar paraules de vocabulari proper.

  • Els alumnes han de poder dir totes les paraules, al ritme normal de la parla, ja sigui en català o en castellà, sense aturar-se ni haver de rumiar estona.
  • En un inici se’ls demana que sinó en saben alguna no cal que la diguin.
PERA PLÀTAN CUBELL/GALLEDA MITJONS VACA
MADUIXES PILOTA CIRERES GORRA CONILL
GOS LLIT FORQUILLA RAIM CASTANYA
CADIRA TAULA GOT GAT GUANTS

 

  1. IDENTIFICACIÓ DE FONEMES INICIALS

Objectiu: Saber quins fonemes coneix l’alumne (sense referents visuals) i en relació a la posició inicial en una paraula.

  • Els alumnes han de poder identificar la majoria de fonemes inicials de les paraules dictades per la mestra.
  • Si té dificultat, cal insistir repetint la paraula a poc a poc i destacant el primer fonema.
FONEMES sempre demanarem els inicials Paraules possibles RESPOSTA DE L’ALUMNE
A a ÀNEC
E e EINA
I I INSTRUMENT
O o ONA
U u UN
P P POT
B b BANC
T t TAP
d d DAU, DIT
k C CUC
Q QUADRE
G g GÀBIA
F f FORQUILLA
V v VACA
Z z ZERO
S c CIRERA
s SEMÀFOR
G g GERRA
J j JAQUETA
X x XOCOLATA
L l LILA
Ll ll LLUNA
R rr RATOLÍ
M m MITJÓ
N n NEN
Ny ny NYAP

 

  1. RECONÈIXER LES LLETRES DE L’ALFABET.

Materials: adaptació per a l’escola de les proves PACBAL, P5 1r TRIMESTRE, PRINCIPI ALFABÈTIC, lletres majúscules.

 Objectiu: Saber quines lletres coneix l’alumne amb la identificació de la grafia de cadascuna.

  • Els alumnes han llegir les lletres i dir quines són, com a fonema o com a grafia.
  • En un inici se’ls demana que sinó en saben alguna no cal que la diguin.

C E N U B M R S I

N L D R F O A F E T

G A U P A B C E G D

T V S I Z O P J I Ç

X NY LL Q L D F T G V

NY Z Q O LL P J T B X

FONEMES QUE CONFON:

FONEMES QUE DESCONEIX:

 

  1. SEGMENTACIÓ FONÈMICA.

Materials: adaptació per a l’escola de les proves PACBAL, P5 – SEGMENTACIÓ FONÈMICA – algunes paraules del 1r i 2n TRIMESTRE.  

Objectiu: Saber si té capacitat d’identificar els fonemes d’una paraula pel que fa a la segmentació, la relació so-grafia i l’ordre en el que els resol de forma oral.

  • Els alumnes han dir els fonemes que formen una paraula que diu la mestra.
  • Per començar li donem un exemple amb la paraula SOL.

EX: SOL – s/o/l

PARAULA RESPOSTA DE L’ALUMNE

sense ajuda

RESPOSTA DE L’ALUMNE amb ajuda, ha de repetir com ho fa la mestra.
MAR

 

OLI

 

COU

 

MEU

 

GOTA

 

MOTOS

 

FUSTES

 

MINA

 

 


 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *