Educació viària 4t

Com cada any, els/les alumnes de 4t de primària han participat en el programa d’educació viària, que la guàrdia urbana realitza a les escoles, on es treballen continguts relacionats amb la mobilitat segura i el civisme.

 Amb aquest programa es pretén que els/les nens/es coneguin els factors de risc en els espais públics, així com les seves conseqüències, amb l’objectiu d’augmentar la seva seguretat.

 S’han realitzat diferents activitats al llarg del curs; algunes de caire més teòric i d’altres més pràctic, però totes elles molt divertides i participatives, on l’alumnat ha pogut reflexionar sobre la mobilitat i la seguretat en la via pública.

  PORTADA

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

L’APRENENTATGE DE L’ANGLÈS FORA DE L’ESCOLA!

Benvolgudes famílies de les nenes i els nens de P4!

Els curs arriba al seu final i ens enduem amb ell moltes experiències viscudes que ens han fet riure, divertir-nos i aprendre jugant, cantant i ballant. Hem après moltes paraules noves en anglès i algunes petites estructures i, cada vegada entenem amb més facilitat la llengua anglesa parlada, però això ha estat tan sols l’inici d’un aprenentatge que durarà tota la vida.

Des de l’àrea d’anglès, us proposem i convidem a que els/les vostres fills/es no perdin durant l’estiu aquest contacte amb la llengua anglesa. És per aquest motiu que us deixem un recull de les cançons i vídeos que hem anat utilitzant durant el curs per facilitar l’aprenentatge de l’anglès.

Aquí teniu les cançons per seguir practicant.

A més de tot aquest material, creiem que seria molt útil que els infants poguessin mirar els seus dibuixos animats preferits en anglès, així com escoltar els contes que més els agradin i que ja coneixen en la seva llengua materna en anglès.

Recordem que l’aprenentatge no acaba a l’escola, que és un procés que s’inicia tot just néixer i que es dóna en tots els entorns i que dura tota la vida.

Bones vacances a tothom!

Publicat dins de Anglès, Educació Infantil, General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

ELS EFECTES ESPECIALS AMB NENS I NENES DE P4

Els efectes especials són aquells trucs que s’utilitzen en diferents mitjans audiovisuals per donar aparença de realitat a certes escenes. Els pares del Leo de P4A ens ho han ensenyat amb la gravació i edició del següent curt: “Sóc un monstre bo”.
Mireu!

Publicat dins de Educació Infantil | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

SANT JORDI

El passat dijous 23 d’abril es va dur a terme l’entrega de premis del Concurs literari d’enguany. La diada va estar amenitzada per una petita representació emulant l’entrega dels Òscar.

Després de l’entrega de premis, vam acabar celebrant la diada cantant i ballant.

Els guanyadors del concurs van ser:

P-3 A: Paula Ortega P-3 B: Ainara Díaz
P-4 A: Paula Torres P-4 B: Pau Leiva
P-5 A: Mar Grau P-5 B: Lluís Salcedo
1r A: Paula Silvosa 1r B: Kairon Bahungarnet
2n A: Pablo Abadal 2n B: Robin Bergoño
3r A: Jordi Crusellas 3r B: Jana Riera
4t A: Marc Boluda i Zaida Moya 4t B: Júlia Hernández
5è A: Hugo Carrasco 5è B: Samuel Báez
6è A: Pol Rocher 6è B: Núria Vives, Natàlia Benito i Hattie Sánchez

PORTADA

Publicat dins de Escola, General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

APADRINEM EL NOSTRE PATRIMONI: El safareig de la Portalera

L’escola El Farell, com a escola associada a l’UNESCO, ens hem afegit al projecte “Apadrinem el nostre patrimoni”, a través del qual volem fomentar el coneixement i la preservació d’un element del patrimoni municipal, concretament el Safareig de la Portalera. Per això, hem iniciat aquest curs el treball del projecte a partir d’una unitat didàctica desenvolupada amb els/les alumnes de 4t d’educació primària.

Amb aquest projecte pretenem potenciar el coneixement, l’ús i la preservació del Safareig de la Portalera així com relacionar-lo amb els elements patrimonials utilitzats pels habitants del nostre poble, tant en el nostre passat recent com a l’actualitat.

Per aquest motiu els nens i les nenes de 4t van fer una recerca d’informació sobre l’ús, la construcció i els emplaçaments dels diferents safareigs de Caldes de Montbui, centrant-se en el Safareig de la Portalera; van fabricar el seu propi sabó i van anar a rentar un drap brut al safareig tal i com feien les bugaderes en el passat.

A partir del treball iniciat aquest curs, volem fer extensió a la resta de l’escola al llarg dels propers cursos.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Publicat dins de Cicle Mitjà, Escola, General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Racons de pintura a P3

Durant aquest trimestre un dels racons que hem treballat ha estat el dibuix lliure amb pintura.  Hem deixat anar la nostra imaginació i creativitat, i hem gaudit d’aquesta experiència tot creant un mural comú.

Posteriorment cada infant s’ha emportat a casa un record d’aquest mural.

P1000287

Publicat dins de Educació Infantil | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Som Miró!!!

Durant aquest trimestre els nens i nenes de P3 estem treballant l’artista Joan Miró.

Hem realitzat moltes activitats: hem vist imatges i fotografies de les seves obres, ens hem fixat amb els colors que utilitzava, els elements que dibuixava, les tècniques que més li agradaven…

Diversos cops hem fet de pintors com ell i hem realitzat obres espectaculars.

La setmana passada vam experimentar amb tres tècniques que ell utilitzava: esquitxar, regalimar i estampar.

Que bé ens ho vam passar!!!

 

P1000371 (Copiar)1

Publicat dins de Educació Infantil | Etiquetat com a | Deixa un comentari

SETMANA CULTURAL: Treballem el cinema

La Setmana Cultural d’enguany es va dur a terme els dies 23, 24, 25, 26 i 27 de març. Durant aquesta setmana es va desenvolupar el treball del Projecte Global de Centre on tota l’escola va treballar globalment entorn el mateix eix conductor: EL CINEMA.

Els nens i les nenes d’educació infantil van fer els següents tallers on van aprendre moltes coses del món del cinema i s’ho van passar d’allò més bé.

  • Maquillatge. Gràcies als maquillatges que van portar les famílies de l’escola, els nens i les nenes es van poder maquillar com si fossin personatges de pel·lícules, seguint diferents models. Després es van fer una foto i la van posar en un marc per endur-se-la a casa.
  • Ball/Coreografia. En aquest taller els infants van escenificar una coreografia de la pel·lícula de Mery Popins. Abans de posar-se a ballar, van poder veure l’escena del film on apareixen uns pingüins ballant, després van confeccionar-se una disfressa de pingüins,per finalment fer el ball vestits amb les seves disfresses.
  • Traumàtrop. En aquest taller els i les alumnes van construir un traumàtrop, que és una joguina òptica formada per un disc on a cadascuna de les seves cares hi ha un dibuix complementari d’una mateixa escena. En girar ràpidament el disc, sembla que s’uneixin els dos dibuixos, formant una escena nova.
  • Ulleres 3D. Amb paper de cel·lofana verd i vermell els/les alumnes van confeccionar unes ulleres 3D decorades seguint diferents models.

PORTADA

 Al cicle inicial vam fer els següents tallers:

  • Ombres xineses. En aquest taller, els i les alumnes van aprendre a fer ombres de diferents animals amb les mans i també van construir un titella amb cartolina negra amb la qual van representar una petita història del seu titella.
  • Construcció d’un fenaquitoscopi. Aquest taller consisteix en la construcció d’una joguina òptica que simula el moviment a partir de la seqüenciació d’una imatge.
  • Stop motion. En aquest taller, els nens i les nenes van poder aprendre la tècnica de l’Stop Motion. Aquesta tècnica consisteix en moure diferents objectes, ninos, cotxes, etc., fent-ne fotos dels diferents moviments. Posteriorment es van visualitzar totes les fotos donant la sensació que els objectes s’anaven movent.
  • Efectes sonors. En aquest taller, els/les alumnes van fer sorolls amb diferents objectes simulant els sons que surten a les pel·lícules (animals, cotxes, aigua, etc.).

PORTADA

Al cicle mitjà vam realitzar els tallers que descrivim a continuació:

  • Joguines òptiques: construïm un zoòtrop. En aquest taller els/les alumnes van construir una joguina òptica, un zoòtrop en aquest cas, que consisteix en un tambor circular amb unes petites ranures on hi ha una tira d’imatges. En girar el tambor, si es mira a través d’una de les ranures, sembla que les imatges estiguin en moviment.
  • Taller de maquillatge. Els nens i les nenes es van transformar en diferents personatges de cinema.
  • Cinema mut. Aquesta vegada el cicle mitjà es va transformar en un plató de rodatge i vam gravar petites escenes de cinema mut en diferents espais de l’escola.
  • Ballem. Durant els diferents dies de tallers els diversos grup van aprendre unes coreografies de musicals. L’últim dia dels tallers, es van reunir tots els grups per representar-les conjuntament. Va quedar molt bé!

PORTADA

A cicle superior, els/les alumnes van estar immersos en el procés d’elaboració de diferents curtmetratges. Van elaborar el guió, els diàlegs, van crear els personatges, vigilant el vestuari i l’atrezzo, van tenir en compte la música del film, els efectes sonors, els efectes especials, etc.

PORTADA

 Aprofitem l’ocasió per agrair, un cop més, l’ajut i la col·laboració de tots els pares i les mares que van posar el seu granet de sorra en la realització dels diferents tallers. Moltes gràcies!

Publicat dins de Escola, General, Projecte Global de Centre | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Cinema Mut

charles-chaplin-risa-800x5831

Després de treballar amb els alumnes d’Educació Infantil el Cinema Mut dins del PGC els i les mestres hem volgut correspondre’ls amb un divertit curtmetratge. Esperem que us agradi.

Per tots vosaltres:

“De grans volem ser petits”

Publicat dins de Educació Infantil | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Representació de la Llegenda de Sant Jordi

Ja fa un any, les mestres d’Educació Infantil vam realitzar una divertida representació de la  Llegenda de Sant Jordi que volem recordar i compartir amb tots vosaltres. Esperem que us agradi. Bona Diada!!!

Publicat dins de Educació Infantil, Escola | Deixa un comentari