APADRINEM EL NOSTRE PATRIMONI: El safareig de la Portalera

L’escola El Farell, com a escola associada a l’UNESCO, ens hem afegit al projecte “Apadrinem el nostre patrimoni”, a través del qual volem fomentar el coneixement i la preservació d’un element del patrimoni municipal, concretament el Safareig de la Portalera. Per això, hem iniciat aquest curs el treball del projecte a partir d’una unitat didàctica desenvolupada amb els/les alumnes de 4t d’educació primària.

Amb aquest projecte pretenem potenciar el coneixement, l’ús i la preservació del Safareig de la Portalera així com relacionar-lo amb els elements patrimonials utilitzats pels habitants del nostre poble, tant en el nostre passat recent com a l’actualitat.

Per aquest motiu els nens i les nenes de 4t van fer una recerca d’informació sobre l’ús, la construcció i els emplaçaments dels diferents safareigs de Caldes de Montbui, centrant-se en el Safareig de la Portalera; van fabricar el seu propi sabó i van anar a rentar un drap brut al safareig tal i com feien les bugaderes en el passat.

A partir del treball iniciat aquest curs, volem fer extensió a la resta de l’escola al llarg dels propers cursos.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aquest article s'ha publicat dins de Cicle Mitjà, Escola, General i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.