Mr. Icons

Mr. IconsUs presentem un nou espai on podreu trobar gran quantitat d’icones, que podeu descarregar gratuïtament i amb les que podreu il·lustrar els vostres treballs: Mr. Icons.

El seu funcionament és molt senzill. Només haureu d’introduir la paraula clau (en anglès) a la línia de cerca i en qüestió de segons trobareu un munt d’imatges per triar.

Fonts per a persones amb dislèxia

Open Dyslexic és un nou tipus de lletra de codi obert creat amb l’objectiu d’augmentar la llegibilitat dels lectors amb dislèxia.

El tipus de lletra inclou els estils regular, negreta, cursiva i negreta cursiva.

Les lletres tenen grans fons ponderats que donen una mena de “gravetat” a cada lletra.

Les formes úniques de cada lletra poden ajudar a prevenir el canvi i el gir de les mateixes.

El que està clar és que utilitzant aquestes fonts en els nostres escrits, ajudarem als alumnes que presenten aquesta dificultat i facilitarem la lectura a tots els altres.

Podeu descarregar-les gratuïtament a DYSLEXIC FONTS, o si ho preferiu des d’aquí mateix:

Gomets

Us oferim aquesta activitat de seriació, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els vostres alumnes podran treballar les capacitats d’atenció i raonament lògic.

Les sèries tenen en compte el color i la forma.

Els nens i nenes han de copiar la sèrie model, col•locant els gomets en el mateix ordre, començant la sèrie per l’esquerra . Hauran de clicar la creu de l’estrella, per tal de continuar el joc.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2013/gomets.swf” width=”400″ height=”350″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Temple Grandin, una gran dona autista !

Us volem recomanar aquesta pel•lícula. Tracta de la vida de Temple Grandin, autista i actualment professora de comportament animal de la Universitat de Colorado.

En ella s’explica el camí recorregut per aquesta dóna, fins arribar a aconseguir aquesta gran fita, gràcies al seu treball, el recolzament de la seva mare, de la seva, família i d’aquells que van creure en la seves idees i possibilitats.

Sens dubte, una gran història d’esforç, sacrifici i superació.

Clica a sobre la iemtges, per poder veure la pel.licula:

Pictotraductor

PictotraductorPictotraductor és un projecte desenvolupat per facilitar la comunicació amb persones que tenen dificultats d’expressió mitjançant el llenguatge oral i que es comuniquen més eficientment mitjançant imatges.

Pensada com una eina útil per a pares i professionals, per poder comunicar-se, en qualsevol lloc fàcilment i sense perdre grans quantitats de temps a organitzar el que es vol transmetre.

Compta amb l’atractiu, si es registra en l’aplicació, de poder personalitzar les imatges amb pictogrames personals. Aquests pictogrames solament seran vistos sota el nostre usuari personal i no per la resta d’usuaris de l’aplicació.

Una altra dels avantatges de ser usuari registrat, és que podrà guardar sempre que ho desitgi les seves frases favorites al seu espai d’usuari per poder utilitzar-les quan vulgui a posteriori, sense haver de tornar a muntar la frase de nou.

També podrà imprimir les frases amb pictogrames que desitgi o compartir-les fàcilment a les xarxes socials o per email.

De moment, la única pega del projecte és que no funciona en català.

Podeu tenir més informació sobre aquesta eina, clicant a sobre de funcionament.

Qualitats Personals a Educaixa

Qualitats personalsUs volem presentar el web Educaixa l’espai educatiu de la Fundació La Caixa on podreu trobat un munt de recursos de caràcter educatiu i molts fins i tot interactius classificats en diferents nivells i matèries

Un dels recursos a destacar és el de Qualitats personals que està desenvolupat en un conjunt de tres interactius, que s’engloben dins d’un bloc orientat a millorar el coneixement d’un mateix, la finalitat del qual és ajudar els nois i les noies a valorar-se positivament i a crear una imatge ajustada d’ells mateixos.

El recurs es pot fer servir en el cicle inicial de primària encara que estigui pensat per treballar-se en el cicle mitjà i el superior.

Podeu ampliar la informació sobre aquests interactius, clicant a sobre de cada imatge:

 

 

 

Cinquè aniversari !!!

Cakesy.comAvui, estem d’enhorabona, RECURSOS WEB fa 5 anys !!!! 

Volem compartir amb tots vosaltres la nostra alegria per haver arribat fins aquí amb aquesta apetitosa aplicació: Cakesy.com.

Haureu de triar un dels quatre pastissos que ofereixen i, a continuació haureu d’escriure el vostre missatge.

En només un parell de clics, tindreu un fantàstic pastís com el següent:

La nevera

Us oferim aquesta activitat pensada pels alumnes d’Educació infantil amb la que nens i nenes podran passar una divertida estona escrivint missatges a la nevera.

Els alumnes poden decidir lliurament que el volen escriure o bé nosaltres podem dictar el missatge.

Si es fa servir amb la PDI, un deixarà el missatge i els altres el poden endevinar.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2013/nevera.swf” width=”400″ height=”348″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Caceres el tresor habilitats socioemocionals

A continuació, us recomanem les caceres del tresor sobre habilitats socioemocionals de la Núria Alart, adreçades a l’alumnat del Cicle Superior de primària i de l’ESO. Les temàtiques són molt diverses. Ciqueu a sobre l’enllaç, per tal d’accedir-hi:
Ens disculpem

Donar les gràcies

Com conversem

Comunicació no verbal

Fem elogis

Saber enfadar-nos

Com ens queixem

Vergonya

Saber dir no

Presa de decisió

Escolta activa

Autocontrol

Respondre a les crítiques

Tenim por

Collage amb Paint Studio

Paint StudioPaint Studio és una aplicació amb la que els nostres alumnes podran realitzar creatius collages, utilitzant diferents eines: esprais, fotografies, retalls de diaris, pinzells.

Utilitzant les tecles de direcció podran girar els retalls de diari i les fotografies, per tal de donar un toc més artístic a la seva producció.

Un cop acabat, podran observar com queda a la paret virtual de l’aplicació i també podran imprimir el seu disseny.

Aquí us deixem un exemple:

 

Banc d’imatges GenMagic

Us presenten un recurs molt interessant que ofereix el grup de GenMàgic. Es tracta d’un banc d’imatges vectorials d’ús lliure, sempre que tracti d’una utilització de caire educatiu, no comercial.

Les imatges, que podeu incloure en els vostres treballs, estan classificades per temes i es poden duplicar, ampliar, reduir i rotar.

Clicant a sobre la imatge podeu accedir a la llibreria i clicant aquí podreu descarregar-les. Per poder veure-les, cal tenir instal.lat el programa Flash a l’ordinador.

Calendari de Les Joguines 2013

Com a regal de començament de trimestre, us oferim aquest calendari de les joguines que us podeu descarregar i imprimir.

El calendari ha estat creat a partir d’una plantilla de Microsoft Office, que us podeu descarregar des d’aquí, per tal de fer-ne de nous i poder personalitzar-los al vostre gust. Podreu trobar moltes més plantilles, amb les que podreu dissenyar el vostre calendari

Desitgem que us agradi !  😆

Les fotos pertanyen a l’espai web de Morguefile i els pictogrames al portal d’ARASAAC, dels que ja hem parlat en articles anteriors.

Comptem 10

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes podran comptar fins a 10.

L’objectiu és que els nens i nenes arribin a relacionar la quantitat de dits o de punts amb el nombre que representen i al final no sigui necessari que comptin.

També podeu trobar publicat el joc de la mateixa col.lecció:

COMPTEM 5

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2013/comptem10.swf” width=”500″ height=”350″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

El sac

Avui, dia de Nadal, us volem regalar aquesta activitat adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nens i nenes podran assolir el concepte de número i la seva quantitat d’una manera lúdica. Es treballen els nombres fins el 10.

Els infants hauran de comptar les joguines i col•locar la quantitat al lloc corresponent.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2012/sacnoel.swf” width=”400″ height=”350″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Tió de Nadal

Avui, últim dia del trimestre, moltes escoles fan “Cagar el Tió”

Us volem oferir aquesta activitat adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nens i nenes hauran de donar de menjar el nostre Tió virtual i, quan estigui ben alimentadet, el podran fer cagar obtenint un bon grapat de petites sorpreses.

Amb aquest joc, els nostres alumnes podran assolir el concepte de número i la seva quantitat d’una manera lúdica. Es treballen les capacitats d’atenció i raonament lògic i els nombres fins el 10.

En un primer, moment, els nens i nenes han de col•locar tants aliments com indica el nombre corresponent i clicar el botó comprovar . Si ho han fet correctament, hauran de clicar la creu de l’estrella, per tal de continuar el joc. Més tard, els infants hauran de comptar les llaminadures i col•locar la quantitat al lloc corresponent, clicant a continuació, el botó comprovar. Podran continuar el joc, clicant el botó +

ATENCIÓ: A l’activitat de donar de menjar, és treballa especialment la precisió amb el ratolí. Hauran de tenir en compte de no moure els elements, un cop han tocar la safata, d’altra forma l’aplicació ho comptabilitzarà com a malament.


Aprofitem aquest article, per desitjar-vos unes BONES FESTES
!!!

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2012/tio.swf” width=”394″ height=”350″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

L’avet

Us oferim aquesta activitat nadalenca, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els vostres alumnes podran treballar les capacitats d’atenció i raonament lògic. Es treballen els nombres fins el 5.

Els nens i nenes han de col•locar tantes boles i paquets com indiquen el nombre corresponent, clicant, a continuació, el botó comprovar. Si ho han fet correctament, hauran de clicar la creu de l’estrella, per tal de continuar el joc.

ATENCIÓ: En aquesta activitat és treballa especialment la precisió amb el ratolí. Els nens i nenes hauran de tenir en compte de no moure els elements, un cop han tocat l’arbre o el terra, d’altra forma l’aplicació ho comptabilitzarà com a malament.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2012/avet.swf” width=”400″ height=”350″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Vocaroo, grava àudio online

VocarooVocaroo és un senzilla aplicació online que ens permet gravar la nostra veu en només un clic i de forma totalment gratuïta.

En finalitzar, podrem descarregar el fitxer d’àudio al nostre ordinador o bé allotjar-lo en Internet. A més, ens ofereix un reproductor per inserir-lo al nostre espai web

Permet els formats MP3 i WAV, entre d’altres.

Aquesta eina és ideal per facilitar l’expressió oral dels diferents idiomes i en les classes de música.

Clica a sobre la imatge, per tal d’accedir a l’aplicació:

Descarrega àudios i vídeos de RTVE

Malgrat sempre és possible veure els vídeos de les sèries i programes des del mateix web de RTVE, en ocasions ens pot interessar-nos descarregar-los al nostre ordinador, per veure’ls sense necessitat d’estar connectats a Internet.

Al web Piraminet, podreu baixar, de forma ben fàcil i totalment gratuïta, els vídeos i els àudios de RTVE, en format mp4.

Només haureu de copiar l’adreça on es troba el vídeo del vostre navegador i enganxar-la al requadre blanc i clicar el botó Calcular. A continuació, feu clic amb el botó dret de ratolí, a sobre de la frase “Enlace del video” i marqueu l’opció “Anomena i desa el contingut de l’enllaç”. Guardeu el vídeo al lloc que us interessi del vostre ordinador o llapis de memòria.

Cliqueu asobre la imatge, per tal d’accedir-hi:

A continuació, uns vídeo nadalenc de la sèrie infantil Peppa Pig , que també podeu trobar en anglès:

Galetones

Us oferim aquest joc, pensat per a l’alumnat del cicle inicial, amb el que podran ampliar i treballar el vocabulari dels dolços de Nadal. També és adient per a alumnat nouvingut

Es tracta d’una activitat tipus penjat, en la que els nens i nenes hauran de completar la paraula, abans que desapareguin totes les galetes.

Actualització a Genially:

Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

Generador de botons

As Button Generador és una aplicació totalment gratuïta, que ens permet generar botons d’una manera molt intuïtiva.

Podrem personalitzar-los al nostre gust: color, mida, estil, col•locar icones o imatges,…

Aquests botons ens serviran per integrar-los en els nostres treballs o espais web.

Per poder gaudir de totes les seves possibilitats és millor treballar amb el navegador Firefox.

Aquí teniu l’exemple:

La síndrome de Tourette

La síndrome de Tourette (ST) és un trastorn neurològic.

El trastorn porta el nom del metge Georges Gilles de la Tourette, neuròleg pioner francès qui en 1885 va publicar un resum de nou casos de persones amb reflexos involuntaris.

En general, els símptomes de ST es manifesten en l’individu abans dels 18 anys d’edat. El ST pot afectar a persones de qualsevol grup ètnic, encara que els homes ho pateixen unes 3 o 4 vegades més que les dones.

El curs natural de ST varia entre pacients. A pesar que els símptomes de ST oscil•len entre lleus fins a molt severs, en la majoria dels casos són moderats.

Encara que es desconeix la causa fonamental del ST, la investigació actual suggereix que hi ha una anormalitat en els gens que afecta al metabolisme de transmissors cerebrals com la dopamina, la serotonina, i la noradrenalina. Els neurotransmisores són productes químics en el cervell que porten els senyals d’una cèl•lula nerviosa a una altra.

No totes les persones amb ST tenen altres trastorns a més dels tics. No obstant això, moltes persones experimenten problemes addicionals com el trastorn obsessiu-compulsiu, en el qual la persona sent que alguna cosa hagués de fer-se repetidament; el trastorn de dèficit d’atenció, en el qual la persona té dificultats a concentrar-se i es distreu fàcilment; trastorns del desenvolupament de l’aprenentatge, els quals inclouen dificultats de lectura, escriptura, aritmètica, i problemes perceptuales; o trastorns del somni, que inclouen despertar-se freqüentment o parlar dormit.

L’àmplia varietat de símptomes que poden acompanyar els tics pot causar més limitacions que els tics mateixos. Pacients, famílies i metges necessiten determinar què símptomes causen més limitacions per poder triar els medicaments i teràpies més apropiades.

A continuació, us presentem un interessant reportatge sobre la síndrome de Tourette. Ens ajuda a entendre millor els alumnes que el pateixen.

Hot Potatoes. Els colors

Hot Potatoes és un programa de lliure distribució que permet crear exercicis habituals en els processos d’ensenyament i aprenentatge, com: respostes múltiples, emplenar buits, ordenar frases o realitzar mots encreuats.

Aquesta eina té els següents avantatges:

  • La possibilitat de poder publicar-los en Internet, ja que estan generats en llenguatge HTML.
  • Integració d’elements multimèdia.
  • Facilitat d’ús, no sent necessari conèixer el llenguatge HTML.

Podreu trobar un tutorial sobre el programa en el curs “Aplicaciones educativas con Hot Potatoes“, publicat per l’INTEF.

Us deixem un exemple d’activitats creades amb el programa, adreçat als primers cursos d’educació infantil. Cliqueu a sobre la imatge, per tal d’accedir-hi:

 

DocTranslator

DocTranslatorDocTranslator és una aplicació totalment gratuïta que ens permet aprofitar el motor de Google Translate per traduir de forma automàtica documents de Word, Excel, Powerpoint, fitxers en txt i PDFs, sense haver de fer-ho paràgraf a paràgraf i sense perdre el format original.

No requereix instal·lació ni registre. Només hem de pujar el fitxer, esperar que detecti l’idioma de l’original i triar l’idioma de traducció. En breus instants el podrem desar al nostre ordinador.

Potser d’utilitat si volem traduir els documents a d’altres idiomes de les famílies del centre, donat que suporta més de 50 idiomes.

Comptem 5

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes podran comptar fins a 5.

L’objectiu és que els nens i nenes arribin a relacionar la quantitat de dits o de punts amb el nombre que representen i al final no sigui necessari que comptin.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2012/comptem5.swf” width=”500″ height=”350″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Crea icones amb les teves pròpies imatges

ConvertICO és una eina que ens permet personalitzar les icones del nostre escriptori. No cal registre i és totalment gratuïta.

És compatible amb diferents formats d’imatge (jpg, ico, bmp, png i gif). Només hem d’indicar la ruta a la imatge o escriure la seva url en Internet. La mida de la imate no pot sobrepassar 1MB.

Podem especificar manualment les seves dimensions, mantenir la mida de la imatge original o bé obtenir una icona en diferents mides.

Per finalitzar, farem clic a sobre el botó “Convert Now!” i descarregarem la nostra icona clicant “Click to download the icon…”.

Clica a sobre la imatge, per tal d’accedir a l’aplicació:

Gifs animats amb LooGix

LooGixLooGix és un espai web on podem crear animacions gif amb molta facilitat. Només cal que pugem les diferents imatges que volem fer servir, triem la mida i velocitat de l’animació i en un instants tindrem el nostre gif animat.

En finalitzar, haureu de clicar a sobre de “Generate Animation” (costa una mica de trobar).

L’aplicació també ens permet triar entre un assortit d’efectes, que la faran més original.

Un cop tenim l’animació, el web ens proporciona el codi o l’enllaç per incloure-la en el nostre bloc o espai web. També la podem enviar per correu electrònic. Si elq ue ens interessa és descarregar-la ho podem fer clicant-hi a sobre, triant l’pció “Anomena i desa a la destinació”.

Aquí us deixem uns exemples:

Superveloz

SupervelozProduït originàriament en plom l’any 1942 per la Fundición Tipográfica Iranzo a Barcelona, el tipus Super-Veloz de Joan Trochut (1920-1980) fou una col•lecció de peces mòbils, combinables entre sí, que constituiren un sistema modular “integral”.

La versatilitat d’aquest sistema va permetre als petits impressors poder crear alfabets, dissenyar logotips i marques comercials —i inclús crear ilustracions— sense les limitacions pròpies dels tipus de plom i a uns costos d’acord amb les seves possibilitats econòmiques.

L’any 2004 Andreu Balius i Alex Trochut van crear una versió digital del tipus Super-Veloz, interpretant amb la màxima fidelitat els originals de Joan Trochut.

Els alumnes podran crear els seus propis rètols o bé creacions artístiques de tipus lliure. Clica a sobre la imatge, per tal d’accedir-hi:

Cyberbullying

El passat diumenge 20 d’octubre de 2012, al programa Via Lliure de la cadena radiofònica RAC1, la pedagoga Nora Rodríguez experta investigadora i formadora en violència escolar va ser entrevistada.

El tema: Assetjament cibernètic.

A continuació, us deixem l’àudio.

A continuació, uns consells de la Nora Rodríguez, per detectar el problemes d’assejament dels nostres fills o alumnes.

L’escapada de Ronan, un vídeo sobre Bullying

Escrit i dirigit per A. J. Carter, L’escapada de Ronan és un curt que relata la dura vida de Ronan un noi de 14 anys que ha estat víctima d’assetjament tota la vida i que decideix finalment fer la seva escapada.

El vídeo ens apropa al problema del als centres escolars i està adreçat a l’alumnat de secundària. Ens pot ajudar a motivar la discussió entre els nois i noies i a la interpretació individual de les escenes mentre es veuen reflectits en les seves pròpies experiències personals.