Scratch

Scratch

Setmana 1: Introducció a Scratch Continguts:

  1. Introducció a l’entorn de programació de Scratch.
  2. Conceptes bàsics de programació com ara seqüències d’instruccions, repeticions i interacció amb els objectes.

Activitats:

  1. Presentació de l’entorn de programació de Scratch, incloent la interfície, les eines i les paletes.
  2. Experimentació amb seqüències d’instruccions simples per moure objectes a la pantalla i canviar el seu aspecte.
  3. Creació d’un petit projecte interactiu utilitzant Scratch, com ara un joc senzill o una història animada.

Avaluació:

  1. Avaluació del projecte creat utilitzant Scratch, tenint en compte la creativitat, la interacció amb l’usuari i la comprensió dels conceptes bàsics de programació.
  2. Observació de la participació activa dels alumnes durant les activitats per avaluar l’engagement i la comprensió global de l’entorn de programació.

Setmana 2: Aprofundiment en Scratch Continguts:

  1. Utilització de variables i condicionals per a una programació més avançada.
  2. Creació de projectes més complexos amb diverses escenes o nivells.

Activitats:

  1. Introducció a l’ús de variables i condicionals a Scratch, per a la creació de projectes més avançats.
  2. Pràctica de la utilització de variables per al seguiment de puntuacions, vides o altres estadístiques en un joc.
  3. Creació d’un projecte més complex amb diverses escenes o nivells, incorporant condicions i interaccions més avançades.

Avaluació:

  1. Avaluació del projecte creat en aquesta setmana, tenint en compte l’ús adequat de variables i condicionals, la complexitat de les interaccions i la coherència del projecte.
  2. Observació de la participació activa durant les activitats per avaluar l’engagement i la comprensió global de les funcionalitats més avançades de Scratch.

Setmana 3: Creativitat amb Scratch Continguts:

  1. Disseny i personalització d’objectes i escenaris.
  2. Integració de música, sons i efectes visuals en els projectes.

Activitats:

  1. Introducció a les opcions de personalització d’objectes i escenaris a Scratch, incloent la creació de dissenys propis o la modificació d’elements existents.
  2. Afegir música, sons o efectes visuals als projectes per millorar la interactivitat i l’experiència de l’usuari.
  3. Creació d’un projecte creatiu utilitzant les habilitats apreses, amb una atenció especial en el disseny i la creativitat.

Avaluació:

  1. Avaluació del projecte creatiu final basada en la qualitat del disseny, la creativitat, l’ús de música, sons i efectes visuals, i la coherència del projecte.
  2. Observació de la participació activa durant les activitats per avaluar l’engagement i la comprensió global de les opcions creatives de Scratch.

Durant les tres setmanes, es valorarà la participació activa dels alumnes, la seva comprensió dels conceptes de programació i la qualitat dels projectes creats utilitzant Scratch. L’avaluació es basarà en la creativitat, l’ús adequat dels conceptes de programació i la coherència dels projectes. Aquest programa permet als alumnes aprendre a programar de manera interactiva i desenvolupar habilitats de pensament computacional utilitzant Scratch com a eina creativa