News-O-Matic

News-O-Matic

Setmana 1: Notícies de ciència i tecnologia Continguts:

  1. Noves descobertes científiques.
  2. Avanços tecnològics.

Activitats:

  1. Lectura de diverses notícies de ciència i tecnologia a News-O-Matic.
  2. Creació d’un informe escrit sobre una descoberta científica o un avanç tecnològic que hagi captat l’atenció de l’alumne.
  3. Debats en grup sobre les implicacions ètiques i els possibles impactes positius i negatius de l’avanç o descoberta.

Avaluació:

  1. Avaluació de l’informe escrit basada en l’organització de la informació, la comprensió dels fets i la qualitat de l’escriptura.
  2. Participació activa en els debats grupals per avaluar l’expressió d’opinions, la capacitat d’argumentació i l’escolta activa dels altres.

Setmana 2: Notícies de cultura i història Continguts:

  1. Descobriments arqueològics.
  2. Festes i tradicions culturals.

Activitats:

  1. Lectura de diverses notícies de cultura i història a News-O-Matic.
  2. Creació d’un projecte multimèdia (presentació de diapositives, vídeo, etc.) sobre un descobriment arqueològic o una festa tradicional que cridi l’atenció de l’alumne.
  3. Exposició dels projectes davant del grup i discussió sobre els aspectes més interessants de cada tema.

Avaluació:

  1. Avaluació del projecte multimèdia basada en la qualitat de la investigació, la presentació visual i l’expressió oral durant l’exposició.
  2. Participació activa en la discussió dels aspectes interessants dels diferents projectes per avaluar l’engagement i la comprensió global de les notícies.

Setmana 3: Notícies sobre medi ambient i sostenibilitat Continguts:

  1. Canvi climàtic i impactes ambientals.
  2. Accions individuals i col·lectives per protegir el medi ambient.

Activitats:

  1. Lectura de diverses notícies sobre el medi ambient i la sostenibilitat a News-O-Matic.
  2. Creació d’un mur virtual amb infografies, imatges i eslògans que promoguin accions individuals i col·lectives per protegir el medi ambient.
  3. Organització d’una campanya de conscienciació ambiental a l’escola, on els alumnes presentaran els seus murs virtuals i compartiran idees per ser més sostenibles.

Avaluació:

  1. Avaluació del mur virtual basada en la qualitat de la informació, la creativitat visual i els missatges de conscienciació ambiental.
  2. Participació i col·laboració durant la campanya de conscienciació per avaluar l’engagement i la comprensió global de la temàtica mediambiental.