Netsmartz Kids

Netsmartz Kids

Setmana 1: Seguretat en línia i protecció de la informació personal

Contingut:

  • Identificar els perills en línia i els riscos per a la privadesa.
  • Comprendre com protegir la informació personal en línia.
  • Estratègies per prevenir l’assetjament cibernètic.

Activitats:

  1. Taller de seguretat en línia: Proporciona als estudiants situacions hipotètiques que implican perills en línia i demana que identifiquin els riscos i les mesures de seguretat adequades per a cada cas. Fomenta la discussió en grup per compartir les seves respostes i experiències.
  2. Creació de pòsters de seguretat: Divideix els estudiants en grups i demana que creïn pòsters que promoguin la seguretat en línia i la protecció de la informació personal. Cada grup pot destacar consells i estratègies per protegir-se dels perills en línia.

Avaluació: Observa la participació activa dels estudiants durant les discussions i la seva capacitat per identificar riscos en línia i estratègies de protecció. Avalua la qualitat dels pòsters creats pels estudiants i la seva capacitat per comunicar idees de seguretat en línia.

Setmana 2: Comportament responsable en línia i interacció segura

Contingut:

  • Comportament respectuós en línia.
  • Ús responsable de les xarxes socials.
  • Estratègies per afrontar situacions de ciberassetjament.

Activitats:

  1. Debat sobre el comportament en línia: Facilita un debat de classe sobre l’importància de tractar als altres amb respecte en línia. Proporciona exemples de situacions i demana als estudiants que ofereixin respostes respectuoses i solucions per afrontar casos de ciberassetjament.
  2. Representació de situacions de ciberassetjament: Divideix els estudiants en parelles i assigna a cada parella una situació de ciberassetjament. Demana que representin una conversa en línia on hagin de respondre de manera adequada i respectuosa a la situació. Després, fomenta la discussió en grup sobre les respostes i les solucions suggerides per cada parella.

Avaluació: Observa la participació dels estudiants durant el debat i la representació de situacions de ciberassetjament. Avalua la seva capacitat per identificar comportaments respectuosos i oferir respostes adequades a situacions de ciberassetjament. Pots utilitzar una llista de verificació per avaluar les seves respostes i la seva capacitat de resolució de problemes.

Setmana 3: Pensament crític i autenticitat en línia

Contingut:

  • Detecció de notícies falses i enganyadores en línia.
  • Comprendre la importància de la verificació de la informació en línia.
  • Promoció del pensament crític i l’autenticitat en línia.

Activitats:

  1. Joc de detecció de notícies falses: Juga a un joc de detecció de notícies falses amb els estudiants. Proporciona una sèrie d’enunciats i demana als estudiants que determinin si són veritat o mentida. Després, analitza en grup les raons i les evidències que els han portat a prendre les seves decisions.
  2. Investigació de fets en línia: Demana als estudiants que triïn un tema d’interès i investiguin informació en línia. Fomenta l’ús de fonts fiables i l’ús de diverses fonts per verificar els fets. Pots demanar-los que presentin els seus resultats en forma de presentació o informe escrit.

Avaluació: Observa la participació dels estudiants durant el joc de detecció de notícies falses i avalua la seva capacitat per identificar informació veritable i enganyosa. Pots avaluar també la qualitat de la investigació de fets realitzada pels estudiants i la seva capacitat per utilitzar fonts fiables