Be Internet Awesome

Be Internet Awesome

Setmana 1: Privadesa i seguretat en línia

Contingut:

  • Identificar informació segura i personal en línia.
  • Comprendre la importància de protegir la privadesa en línia.
  • Pràctiques de seguretat en línia, com contrasenyes fortes i autenticació de dos factors.

Activitats:

  1. Explorar la privadesa en línia: Organitza una discussió de classe sobre la importància de protegir la privadesa en línia. Mostra als alumnes exemples de situacions en les quals la informació personal pot estar en risc. Després, treballa en grup per identificar i discutir estratègies per protegir la privadesa en línia.
  2. Creació de contrasenyes fortes: Demana als estudiants que creïn contrasenyes fortes utilitzant els criteris recomanats per “Be Internet Awesome”. Pots utilitzar eines en línia com generadors de contrasenyes per ajudar-los a generar contrasenyes segures. Fomenta la importància d’utilitzar contrasenyes úniques per a cada compte.

Avaluació: Avalua la participació dels estudiants en les discussions de classe i la seva capacitat per identificar estratègies per protegir la privadesa en línia. Pots demanar-los que presentin una llista de contrasenyes segures que hagin creat com a part de l’activitat.

Setmana 2: Comunicació i interacció en línia

Contingut:

  • Comportament respectuós en línia.
  • Identificació de situacions de ciberassetjament i cyberbullying.
  • Resposta adequada a situacions de ciberassetjament.

Activitats:

  1. Debat sobre el comportament en línia: Facilita un debat de classe sobre la importància de tractar als altres amb respecte en línia. Fomenta la reflexió sobre com les paraules i les accions en línia poden afectar els altres. Proporciona situacions hipotètiques de comunicació en línia i demana als estudiants que ofereixin respostes respectuoses.
  2. Rol-playing de situacions de ciberassetjament: Divideix els estudiants en parelles i assigna a cada parella una situació de ciberassetjament. Demana que representin una conversa en línia on hagin de respondre al ciberassetjament de manera adequada. Després, fomenta la discussió en grup sobre les respostes i les solucions suggerides per cada parella.

Avaluació: Observa la participació dels estudiants durant el debat i el rol-playing. Avalua la seva capacitat per identificar comportaments respectuosos i oferir respostes adequades a situacions de ciberassetjament. Pots utilitzar una llista de verificació per avaluar les seves respostes i la seva capacitat de resolució de problemes.

Setmana 3: Pensament crític i discerniment en línia

Contingut:

  • Identificar notícies falses i enganyoses en línia.
  • Comprendre la importància de verificar la informació en línia.
  • Promoció del pensament crític i del discerniment en línia.

Activitats:

  1. Joc de detecció de notícies falses: Juga a un joc de detecció de notícies falses amb els estudiants. Proporciona una sèrie d’enunciats i demana als estudiants que determinin si són veritat o mentida. Després, analitza en grup les raons i les evidències que els han portat a prendre les seves decisions.
  2. Investigació de fets en línia: Demana als estudiants que triïn un tema d’interès i investiguin informació en línia. Fomenta l’ús de fonts fiables i l’ús de diverses fonts per verificar els fets. Pots demanar-los que presentin els seus resultats en forma de presentació o informe escrit.

Avaluació: Observa la participació dels estudiants durant el joc de detecció de notícies falses i avalua la seva capacitat per identificar informació veritable i enganyosa. Pots avaluar també la qualitat de la investigació de fets realitzada pels estudiants i la seva capacitat per utilitzar fonts fiables.