Toca Life World

Toca Life World

Setmana 1: Exploració i descoberta a Toca Life World

Continguts:

  • Coneixement de les diferents ubicacions i escenaris disponibles a Toca Life World.
  • Interacció amb els personatges i objectes del joc.
  • Creativitat i narrativa.

Activitats:

  1. Introducció a Toca Life World: Presentar als alumnes les diferents ubicacions i escenaris disponibles a Toca Life World. Mostrar-los com moure’s per l’aplicació i interactuar amb els elements del joc.
  2. Exploració lliure: Donar als alumnes temps per explorar i experimentar a Toca Life World. Encoratjar-los a interactuar amb els personatges i objectes, crear històries i utilitzar la seva imaginació per crear escenes divertides.
  3. Creació de narracions: Demanar als alumnes que creïn i representin petites narracions utilitzant els personatges i escenaris de Toca Life World. Fomentar la seva creativitat i capacitat per contar històries.

Avaluació:

  • Observar la participació activa dels alumnes durant les activitats d’exploració i interacció amb els elements de Toca Life World.
  • Avaluar la seva capacitat per crear històries i utilitzar la seva imaginació per a les representacions narratives.
  • Revisar les narracions creades pels alumnes per avaluar la seva coherència i creativitat.

Setmana 2: Rol playing i resolució de problemes

Continguts:

  • Joc de rols i representació de personatges.
  • Resolució de problemes i presa de decisions.
  • Col·laboració i comunicació.

Activitats:

  1. Joc de rols: Proporcionar als alumnes rols i personatges específics per representar en escenes de Toca Life World. Fomentar la seva capacitat per actuar i improvisar en els seus rols.
  2. Resolució de problemes: Presentar als alumnes situacions de conflicte o problemes a resoldre en el context de Toca Life World. Demanar-los que utilitzin el pensament crític i la presa de decisions per trobar solucions.
  3. Col·laboració en equips: Organitzar als alumnes en equips i assignar-los reptes o missions que hagin de superar junts. Fomentar la col·laboració, la comunicació i el treball en equip.

Avaluació:

  • Observar la capacitat dels alumnes per representar i interpretar rols en les escenes de Toca Life World.
  • Avaluar la seva habilitat per resoldre problemes i prendre decisions basades en situacions presentades en el joc.
  • Observar la seva capacitat de col·laborar i comunicar-se eficaçment en les activitats en equip.

Setmana 3: Creació i personalització

Continguts:

  • Personalització de personatges i escenaris.
  • Creació de situacions i històries originals.
  • Reflexió i autoavaluació.

Activitats:

  1. Personalització de personatges i escenaris: Proporcionar als alumnes eines i recursos per personalitzar els personatges i els escenaris de Toca Life World. Fomentar la seva creativitat i individualitat.
  2. Creació d’històries originals: Demanar als alumnes que creïn i representin històries originals utilitzant els elements personalitzats i les ubicacions de Toca Life World. Encoratjar-los a utilitzar la seva imaginació i inventiva per crear situacions interessants i divertides.
  3. Reflexió i autoavaluació: Donar als alumnes l’oportunitat de reflexionar sobre les seves experiències amb Toca Life World. Preguntar-los què han après, què han gaudit més i quins reptes han superat. Fomentar l’autoavaluació i la consciència dels seus propis avenços.

Avaluació:

  • Avaluar la creativitat i la personalització dels personatges i escenaris de Toca Life World fets pels alumnes.
  • Observar la capacitat dels alumnes per crear històries originals i utilitzar els elements del joc de manera coherent.
  • Realitzar una reflexió i una autoavaluació per avaluar el progrés dels alumnes i la seva implicació durant el programa.

Durant aquest programa de 3 setmanes utilitzant Toca Life World, els alumnes tindran l’oportunitat d’explorar, crear i utilitzar la seva imaginació per crear històries i escenes atractives. És important fomentar la seva creativitat, la seva col·laboració i la seva capacitat per resoldre problemes en un entorn lúdic i interactiu.