Tynker

Tynker

Setmana 1: Introducció a la programació amb Tynker

Continguts:

  • Introducció als conceptes bàsics de programació.
  • Seqüències d’instruccions.
  • Lògica i condicions.

Activitats:

  1. Introducció a Tynker: Explicar als alumnes com utilitzar la plataforma Tynker per aprendre programació. Familiaritzar-los amb les funcions bàsiques de l’entorn de programació.
  2. Seqüències d’instruccions: Guiar els alumnes per crear seqüències d’instruccions senzilles utilitzant blocs de programació a Tynker.
  3. Lògica i condicions: Introduir els conceptes de lògica i condicions a través d’exercicis pràctics a Tynker, com ara crear un joc senzill amb instruccions condicionals.

Avaluació:

  • Avaluar la comprensió dels alumnes sobre els conceptes bàsics de programació a través de les seqüències d’instruccions creades.
  • Observar l’ús adequat de la lògica i les condicions en els exercicis pràctics.
  • Revisar els projectes dels alumnes per avaluar la seva creativitat i capacitat per aplicar els conceptes apresos en Tynker.

Setmana 2: Creació de jocs i animacions

Continguts:

  • Disseny de jocs i animacions.
  • Control de personatges i objectes en moviment.
  • Utilització d’interaccions i col·lisions.

Activitats:

  1. Disseny de jocs i animacions: Introduir als alumnes el concepte de disseny de jocs i animacions utilitzant Tynker. Explorar diferents plantilles i recursos per a la creació de jocs.
  2. Control de personatges i objectes: Guiar els alumnes en la creació de jocs i animacions interactivs amb personatges i objectes controlables mitjançant blocs de programació.
  3. Interaccions i col·lisions: Explorar les possibilitats d’interaccions i col·lisions entre personatges i objectes en els jocs creats pels alumnes.

Avaluació:

  • Avaluar la creativitat i la qualitat dels jocs i animacions creats pels alumnes utilitzant Tynker.
  • Observar la capacitat dels alumnes per controlar personatges i objectes mitjançant blocs de programació.
  • Revisar els projectes dels alumnes per avaluar l’ús adequat de les interaccions i les col·lisions en els jocs i animacions.

Setmana 3: Projecte de programació

Continguts:

  • Desenvolupament d’un projecte de programació complet.
  • Integració de conceptes apresos en Tynker.
  • Presentació del projecte als companys.

Activitats:

  1. Desenvolupament del projecte: Demanar als alumnes que creïn un projecte de programació complet utilitzant Tynker. Proporcionar orientació i suport durant el procés de desenvolupament.
  2. Integració de conceptes: Fomentar als alumnes a utilitzar els conceptes apresos en les setmanes anteriors per millorar i ampliar el seu projecte.
  3. Presentació del projecte: Donar als alumnes l’oportunitat de presentar el seu projecte als seus companys i compartir les seves experiències i aprenentatges.

Avaluació:

  • Avaluar la qualitat i la complexitat del projecte de programació creat pels alumnes utilitzant Tynker.
  • Observar la integració adequada dels conceptes apresos durant el programa en el projecte final.
  • Avaluació de les presentacions dels alumnes, tenint en compte la seva capacitat per explicar i comunicar els detalls del seu projecte.

Durant aquest programa de 3 setmanes utilitzant Tynker, els alumnes tindran l’oportunitat d’aprendre els fonaments de la programació i desenvolupar habilitats de resolució de problemes, creativitat i pensament lògic. És important fomentar la col·laboració i la creativitat dels alumnes durant les activitats i proporcionar retroalimentació constructiva per a la seva millora continua