Webonauts Internet Academy

Webonauts Internet Academy

Setmana 1: Coneixement de l’Internet

Continguts:

  • Funcionament de l’Internet: Explicar als alumnes com funciona l’Internet i els diferents components que hi intervenen.
  • Seguretat en línia: Introduir als alumnes les mesures de seguretat bàsiques per a la navegació segura i la protecció de la informació personal en línia.
  • Credibilitat de la informació: Ensenyar als alumnes com avaluar la fiabilitat de la informació en línia i reconèixer les fonts fiables.

Activitats:

  1. Presentació de l’Internet: Explicar als alumnes els conceptes bàsics de l’Internet, com ara la xarxa, els servidors, els navegadors i els llocs web.
  2. Joc de seguretat en línia: Proporcionar als alumnes un joc interactiu que els permeti aprendre sobre les precaucions i les pràctiques segures en línia.
  3. Investigació i comprovació de fonts: Demanar als alumnes que investiguin un tema específic en línia i que determinin la credibilitat de les fonts utilitzant criteris com la font d’informació i la seva reputació.

Avaluació:

  • Avaluar la comprensió dels alumnes sobre el funcionament de l’Internet mitjançant una activitat de resposta a preguntes o una discussió en grup.
  • Revisar l’èxit dels alumnes en el joc de seguretat en línia i la seva capacitat per aplicar les mesures de seguretat apreses.
  • Avaluar la capacitat dels alumnes per avaluar la credibilitat de la informació en línia mitjançant la seva investigació i presentació.

Setmana 2: Ús responsable de l’Internet

Continguts:

  • Comunicació en línia: Ensenyar als alumnes sobre les diferents formes de comunicació en línia, com ara el correu electrònic, els xats i les xarxes socials.
  • Netiqueta: Introduir als alumnes les regles de comportament apropiades per a la comunicació en línia i el respecte als altres.
  • Gestió del temps en línia: Destacar la importància d’un ús equilibrat de l’Internet i proporcionar estratègies per gestionar el temps en línia.

Activitats:

  1. Pràctica de netiqueta: Donar als alumnes escenaris de comunicació en línia i demanar-los que apliquin les regles de netiqueta en les seves respostes.
  2. Creació de correus electrònics: Guiar als alumnes a través de l’elaboració de correus electrònics apropiats per a diferents situacions.
  3. Planificació del temps en línia: Demanar als alumnes que reflexionin sobre el seu ús de l’Internet i que creïn un pla per gestionar el seu temps en línia de manera equilibrada.

Avaluació:

  • Avaluar la comprensió dels alumnes sobre les regles de netiqueta mitjançant la seva participació en la pràctica de netiqueta.
  • Revisar la qualitat dels correus electrònics creats pels alumnes, incloent la seva claredat, el seu to apropiat i el seu ús correcte dels elements de format.
  • Avaluar la capacitat dels alumnes per planificar el seu temps en línia i reflexionar sobre les seves pròpies pràctiques d’ús de l’Internet.

Setmana 3: Creativitat i responsabilitat en línia

Continguts:

  • Creació de contingut: Introduir als alumnes diferents formes de crear i compartir contingut en línia, com ara la creació de blogs, vídeos o presentacions.
  • Drets d’autor: Explicar als alumnes els conceptes bàsics dels drets d’autor i la importància de respectar-los en la creació i l’ús de contingut en línia.
  • Bullying i comportament responsable: Abordar el tema del bullying en línia i promoure un comportament responsable i respectuós en l’interacció en línia.

Activitats:

  1. Creació de contingut: Donar als alumnes la oportunitat de crear i compartir contingut creatiu en línia, com ara blogs, vídeos o presentacions.
  2. Discussió sobre drets d’autor: Guiar als alumnes a través d’una discussió sobre els drets d’autor i els casos en què és necessari citar o donar crèdit a les fonts.
  3. Prevenció del bullying en línia: Proporcionar als alumnes escenaris de bullying en línia i demanar-los que proposin estratègies per prevenir-ho i respondre-hi de manera adequada.

Avaluació:

  • Avaluar la qualitat i l’originalitat del contingut creat pels alumnes en línia.
  • Revisar la comprensió dels alumnes sobre els drets d’autor mitjançant la discussió i la seva capacitat per aplicar les normes en la citació de fonts.
  • Avaluar la participació dels alumnes en la discussió i la seva capacitat per identificar i proposar solucions per prevenir el bullying en línia.

Durant aquest programa de 3 setmanes utilitzant Webonauts Internet Academy, els alumnes tindran l’oportunitat de desenvolupar habilitats de navegació segura, comunicació responsable i creació de contingut en línia. És important proporcionar suport i orientació als alumnes durant les activitats per garantir una experiència d’aprenentatge positiva i segura