Wonderopolis

Wonderopolis

Setmana 1: Introducció a Wonderopolis

Continguts:

  • Introducció a Wonderopolis: Explicació de les funcions bàsiques de Wonderopolis i com utilitzar la plataforma per accedir a articles i recursos educatius sobre diferents temes.
  • Exploració de temes: Ensenyar als alumnes com triar i explorar els temes d’interès disponibles a Wonderopolis.
  • Comprensió i reflexió: Presentar als alumnes estratègies per comprendre i reflexionar sobre els continguts de Wonderopolis.

Activitats:

  1. Introducció a Wonderopolis: Mostrar als alumnes les funcions principals de Wonderopolis i com utilitzar la cerca per trobar articles sobre temes específics.
  2. Exploració de temes: Demanar als alumnes que triïn un tema d’interès i llegeixin diversos articles relacionats a Wonderopolis.
  3. Reflexió i resposta: Proporcionar als alumnes un article de Wonderopolis per llegir i demanar-los que reflexionin sobre el contingut i responguin a preguntes relacionades.

Avaluació:

  • Avaluar la comprensió dels alumnes sobre com utilitzar Wonderopolis per accedir a articles i recursos educatius.
  • Revisar les respostes i reflexions dels alumnes per avaluar la seva comprensió del contingut i la seva capacitat per utilitzar les estratègies de comprensió i reflexió.

Setmana 2: Investigació i presentació

Continguts:

  • Investigació de temes: Ensenyar als alumnes com realitzar una investigació més aprofundida sobre un tema d’interès utilitzant els recursos de Wonderopolis.
  • Organització de la informació: Presentar als alumnes diverses formes d’organitzar i presentar la informació recopilada durant la investigació.
  • Presentació oral: Fomentar la comunicació oral i la presentació de la informació d’una manera clara i coherent.

Activitats:

  1. Investigació en profunditat: Cada alumne ha de triar un tema d’interès i realitzar una investigació més aprofundida utilitzant els articles i recursos de Wonderopolis.
  2. Organització de la informació: Demanar als alumnes que organitzin la informació recopilada en una presentació, un pòster o un esquema visual.
  3. Presentació oral: Donar als alumnes l’oportunitat de presentar oralment la seva investigació davant del grup o de la classe.

Avaluació:

  • Avaluar la capacitat dels alumnes per realitzar una investigació en profunditat utilitzant els recursos de Wonderopolis.
  • Revisar l’organització de la informació presentada pels alumnes i avaluar la seva capacitat per comunicar oralment els resultats de la investigació.

Setmana 3: Projecte final

Continguts:

  • Creació d’un projecte final: Desenvolupar un projecte final on els alumnes utilitzin els coneixements adquirits en les setmanes anteriors per investigar, organitzar i presentar informació sobre un tema d’interès.
  • Creativitat i originalitat: Fomentar la creativitat dels alumnes i la seva capacitat per presentar la informació d’una manera original i atractiva.
  • Presentació i exposició: Preparar els alumnes per presentar i exposar el seu projecte final als altres membres del grup o de la classe.

Activitats:

  1. Desenvolupament del projecte final: Cada alumne ha de triar un tema d’interès i desenvolupar un projecte final utilitzant els recursos de Wonderopolis, incloent investigació, organització i presentació de la informació.
  2. Creativitat i originalitat: Encoratjar els alumnes a presentar la informació del seu projecte final d’una manera creativa i original, utilitzant recursos visuals, esquemes o altres tècniques.
  3. Presentació i exposició: Organitzar una sessió de presentació i exposició on els alumnes expliquin i compartixin els seus projectes finals amb els altres membres del grup o de la classe.

Avaluació:

  • Avaluar el projecte final creat per cada alumne, tenint en compte la seva investigació, organització i presentació de la informació.