Llenguatge especific: textual, numeric, iconic, visual, gráfic, i sonor

Book Creator

Setmana 1: Ciència i tecnologia Continguts:

  1. Llums i òptica.
  2. Inventors i les seves invencions.

Activitats:

  1. Investigació sobre llums i òptica a World Book Kids per aprendre sobre conceptes com la refracció, la reflexió i les ones de llum.
  2. Creació d’un experiment científic relacionat amb la llum o l’òptica, utilitzant recursos disponibles a World Book Kids per obtenir idees i informació.
  3. Presentació oral de l’inventor preferit de cada alumne i de la seva invenció més important, utilitzant World Book Kids com a font de referència.

Avaluació:

  1. Evaluació de l’experiment científic basada en la metodologia científica utilitzada, la comprensió dels conceptes de llum i òptica i la presentació dels resultats.
  2. Avaluació de la presentació oral de l’inventor preferit per avaluar la comprensió del tema i les habilitats de recerca i presentació.

Setmana 2: Geografia i cultures del món Continguts:

  1. Països i capitals.
  2. Tradicions i costums de diferents cultures.

Activitats:

  1. Recerca sobre països i capitals utilitzant World Book Kids per aprendre sobre geografia mundial.
  2. Organització d’una fira cultural, on cada alumne presentarà un país i compartirà informació sobre les seves tradicions, costums i gastronomia.
  3. Creació d’un mapa interactiu utilitzant eines digitals com Google Maps o ThingLink per mostrar la ubicació dels països estudiats i informació rellevant.

Avaluació:

  1. Avaluació de la participació i presentació dels alumnes durant la fira cultural per avaluar la comprensió de la informació, les habilitats de comunicació i la investigació realitzada.
  2. Avaluació del mapa interactiu basada en la precisió de la informació i la presentació visual.

Setmana 3: Medi ambient i sostenibilitat Continguts:

  1. Canvi climàtic i impactes ambientals.
  2. Accions individuals i col·lectives per protegir el medi ambient.

Activitats:

  1. Investigació sobre el canvi climàtic i els impactes ambientals a World Book Kids per comprendre les seves causes i conseqüències.
  2. Creació d’un mural digital amb imatges, infografies i eslògans per promoure la consciència ambiental i les accions sostenibles.
  3. Organització d’una campanya de sensibilització ambiental a l’escola, on els alumnes presentaran els seus murals i compartiran idees per protegir el medi ambient.

Avaluació:

  1. Avaluació del mural digital basada en la qualitat de la informació presentada, la creativitat visual i els missatges de conscienciació ambiental.
  2. Participació i col·laboració durant la campanya de sensibilització ambiental per avaluar l’engagement i la comprensió global dels temes mediambientals.

Durant les tres setmanes, es valorarà la participació activa dels alumnes, la seva comprensió dels continguts temàtics i les habilitats de recerca, presentació i col·laboració. Aquest programa utilitza World Book Kids com a eina per proporcionar informació fiable i estimulant als alumnes, ajudant-los a expandir els seus coneixements en diverses àrees.

ScratchJr

Setmana 1: Explorant el món natural Continguts:

  1. Animals salvatges.
  2. Ecosistemes i hàbitats naturals.

Activitats:

  1. Investigació sobre diferents animals salvatges utilitzant recursos en línia i llibres relacionats.
  2. Creació d’un llibre digital interactiu sobre un animal preferit, utilitzant Book Creator per a la redacció, la recopilació d’imatges i la creació d’interactivitats com vídeos o enllaços externs.
  3. Presentació dels llibres digitals davant del grup, amb l’oportunitat de compartir informació i aprendre uns dels altres.

Avaluació:

  1. Avaluació del llibre digital interactiu basada en la qualitat de la informació presentada, la creativitat en la presentació visual i l’ús d’interactivitats per enriquir l’experiència de lectura.
  2. Presentació oral davant del grup per avaluar les habilitats de comunicació i la capacitat de compartir informació de manera clara i concisa.

Setmana 2: Descobrint històries i contes Continguts:

  1. Gèneres literaris: contes de fades, aventures, misteris, etc.
  2. Caracterització de personatges i trama.

Activitats:

  1. Lectura de diversos contes de diferents gèneres literaris.
  2. Creació d’un conte original utilitzant Book Creator, amb atenció especial a la caracterització dels personatges i el desenvolupament de la trama.
  3. Intercanvi de contes entre els alumnes perquè puguin llegir i avaluar les obres creatives dels altres.

Avaluació:

  1. Avaluació del conte creat basada en la qualitat de la història, la caracterització dels personatges i la fluïdesa narrativa.
  2. Evaluació de la retroalimentació proporcionada als altres contes per avaluar les habilitats de comprensió lectora i l’habilitat per donar crítiques constructives.

Setmana 3: Explorant el passat i el futur Continguts:

  1. Esdeveniments històrics.
  2. Innovacions tecnològiques i el futur.

Activitats:

  1. Investigació d’un esdeveniment històric d’interès utilitzant fonts en línia i recursos de la biblioteca.
  2. Creació d’un llibre digital sobre l’esdeveniment històric, utilitzant Book Creator per incloure text, imatges i elements multimèdia com vídeos o enllaços.
  3. Presentació dels llibres digitals davant del grup, seguida d’una discussió sobre els esdeveniments històrics i com s’han relacionat amb el present i el futur.

Avaluació:

  1. Avaluació del llibre digital sobre l’esdeveniment històric basada en la qualitat de la informació presentada, l’organització del contingut i la utilització efectiva d’elements multimèdia.
  2. Participació activa en la discussió dels esdeveniments històrics per avaluar la comprensió dels temes i l’habilitat per establir connexions amb el present i el futur.

Durant les tres setmanes, es valorarà la participació activa dels alumnes, la seva creativitat i habilitats de recerca, així com la qualitat dels llibres digitals creats utilitzant Book Creator. L’avaluació es basarà en la qualitat de la informació, la presentació visual, l’ús de recursos multimèdia i les habilitats de comunicació durant les presentacions. Aquest programa permet als alumnes explorar diversos continguts, utilitzant Book Creator com a eina per crear i compartir llibres digitals interactius

Tux Paint

Setmana 1: Exploració artística Continguts:

  1. Introducció a les eines i paletes de Tux Paint.
  2. Exploració dels diferents estils d’art: dibuix, pintura, textures, etc.

Activitats:

  1. Introducció a les eines i paletes de Tux Paint, experimentant amb les diferents opcions disponibles.
  2. Creació d’un dibuix lliure utilitzant les eines de Tux Paint per expressar la seva creativitat.
  3. Exposició i discussió dels dibuixos creats, permetent als alumnes compartir les seves idees i processos creatius.

Avaluació:

  1. Avaluació dels dibuixos basada en la creativitat, l’ús de les eines de Tux Paint i la presentació visual.
  2. Participació activa durant l’exposició i la discussió per avaluar l’engagement i la comprensió global dels dibuixos.

Setmana 2: Exploració del món natural Continguts:

  1. Animals i plantes.
  2. Paisatges i hàbitats naturals.

Activitats:

  1. Investigació sobre animals, plantes i paisatges utilitzant recursos en línia i llibres relacionats.
  2. Creació d’un mural digital sobre un tema relacionat amb la natura utilitzant Tux Paint, amb l’ús d’imatges i elements de la natura per aportar realisme i detalls.
  3. Presentació dels murals davant del grup, amb l’oportunitat de compartir informació sobre els animals, plantes o paisatges representats.

Avaluació:

  1. Avaluació del mural digital basada en la qualitat de la representació, la creativitat en la composició i l’ús efectiu d’elements de la natura.
  2. Participació activa durant la presentació dels murals per avaluar l’engagement i la comprensió global dels temes naturals.

Setmana 3: Exploració cultural Continguts:

  1. Tradicions i festes populars.
  2. Paisatges urbans i monuments famosos.

Activitats:

  1. Investigació sobre tradicions i festes populars utilitzant recursos en línia i llibres relacionats.
  2. Creació d’una posta en escena o paisatge urbà utilitzant Tux Paint, representant una festa popular o un monument famós.
  3. Exposició dels treballs davant del grup, amb l’oportunitat de compartir informació sobre les tradicions o l’importància cultural del monument representat.

Avaluació:

  1. Avaluació de la posta en escena o del paisatge urbà basada en la qualitat de la representació, la creativitat en la composició i l’ús adequat dels elements culturals.
  2. Participació activa durant l’exposició dels treballs per avaluar l’engagement i la comprensió global dels temes culturals.

Durant les tres setmanes, es valorarà la participació activa dels alumnes, la seva creativitat i habilitats artístiques, així com la qualitat dels treballs creats utilitzant Tux Paint. L’avaluació es basarà en la qualitat de les representacions, la creativitat en la composició i la presentació visual. Aquest programa permet als alumnes explorar diferents temes utilitzant Tux Paint com a eina per a la creació artística.

Mathletics

Setmana 1: Nombres i operacions Continguts:

  1. Operacions bàsiques: suma, resta, multiplicació i divisió.
  2. Nombres decimals i fraccions.

Activitats:

  1. Resolució de problemes que impliquin operacions bàsiques utilitzant Mathletics.
  2. Pràctica de nombres decimals i fraccions mitjançant exercicis interactius a Mathletics.
  3. Competició amistosa entre els alumnes per resoldre problemes i obtenir puntuacions més altes.

Avaluació:

  1. Avaluació del rendiment dels alumnes en la resolució de problemes, la precisió en les operacions i la comprensió dels nombres decimals i les fraccions.
  2. Seguiment de les puntuacions obtingudes pels alumnes durant les competicions i valoració de la millora en el rendiment matemàtic.

Setmana 2: Geometria i mides Continguts:

  1. Figures geomètriques: triangles, quadrats, rectangles, cercles, etc.
  2. Mides i unitats de mesura.

Activitats:

  1. Identificació i classificació de figures geomètriques utilitzant Mathletics.
  2. Pràctica de problemes relacionats amb les mides i les unitats de mesura.
  3. Creació de diagrames de barres o gràfics per representar les dades relacionades amb les mides o les unitats de mesura.

Avaluació:

  1. Avaluació de la capacitat dels alumnes per identificar i classificar figures geomètriques.
  2. Avaluació de la precisió i la comprensió de les mides i les unitats de mesura en la resolució de problemes.
  3. Avaluació dels diagrames de barres o gràfics creats per avaluar la capacitat de representar dades de manera visual.

Setmana 3: Estadística i probabilitat Continguts:

  1. Recollida i interpretació de dades.
  2. Conceptes de probabilitat.

Activitats:

  1. Recollida de dades i creació de taules o diagrames de barres utilitzant Mathletics.
  2. Pràctica de problemes relacionats amb la interpretació de dades i la probabilitat.
  3. Organització d’un joc de probabilitat entre els alumnes per experimentar i comprendre els conceptes relacionats.

Avaluació:

  1. Avaluació de la precisió i la comprensió de la recollida i interpretació de dades mitjançant les taules o els diagrames de barres creats.
  2. Avaluació de la comprensió dels conceptes de probabilitat mitjançant la resolució de problemes i la participació en el joc de probabilitat.

Durant les tres setmanes, es valorarà el rendiment dels alumnes en les activitats matemàtiques, la comprensió dels conceptes i la millora en les habilitats matemàtiques. L’avaluació es basarà en la precisió, la comprensió i la participació activa en les activitats de Mathletics. Aquest programa permet als alumnes practicar i reforçar els seus coneixements matemàtics de manera interactiva i divertida

GarageBand

Setmana 1: Introducció a la música Continguts:

  1. Elements bàsics de la música: ritme, melodia i harmonia.
  2. Instruments musicals i les seves característiques.

Activitats:

  1. Introducció als elements bàsics de la música, incloent el ritme, la melodia i l’harmonia.
  2. Experimentació amb diferents instruments virtuals a GarageBand per a la creació de patrons rítmics i melodies senzilles.
  3. Creació d’una peça musical curta utilitzant GarageBand, combinant diferents instruments i aplicant els conceptes bàsics apresos.

Avaluació:

  1. Avaluació de la peça musical creada basada en l’ús adequat del ritme, la melodia i l’harmonia.
  2. Participació activa durant les activitats per avaluar l’engagement i la comprensió global dels conceptes musicals.

Setmana 2: Exploració de gèneres musicals Continguts:

  1. Gèneres musicals com el pop, el rock, el jazz, etc.
  2. Característiques i elements distintius de cada gènere musical.

Activitats:

  1. Investigació sobre diferents gèneres musicals utilitzant recursos en línia i llibres relacionats.
  2. Creació d’una peça musical original en un gènere musical específic, utilitzant GarageBand per a la composició i l’ús d’instruments virtuals característics.
  3. Presentació de les peces musicals davant del grup, amb l’oportunitat de compartir informació sobre els gèneres musicals i explicar les decisions preses durant la composició.

Avaluació:

  1. Avaluació de les peces musicals creades basada en la qualitat de la composició, l’ús adequat dels instruments i l’expressió del gènere musical seleccionat.
  2. Presentació oral davant del grup per avaluar les habilitats de comunicació i explicació de les decisions preses durant la composició.

Setmana 3: Col·laboració musical Continguts:

  1. Treball en equip i col·laboració musical.
  2. Creació d’una peça musical en grup.

Activitats:

  1. Formació de grups musicals per treballar en una peça musical conjunta utilitzant GarageBand.
  2. Distribució de rols i tasques en el grup, com ara la creació de la melodia, el ritme o els arranjaments.
  3. Assajos i enregistraments de la peça musical, amb la possibilitat d’afegir lletres o veus.

Avaluació:

  1. Avaluació de la peça musical en grup basada en la qualitat de la composició, la col·laboració i l’expressió musical conjunta.
  2. Observació i avaluació de la participació i la col·laboració dels alumnes durant els assajos i enregistraments.

Durant les tres setmanes, es valorarà la participació activa dels alumnes, la seva creativitat i habilitats musicals, així com la qualitat de les peces musicals creades utilitzant GarageBand. L’avaluació es basarà en la qualitat de les composicions, l’expressió musical i la col·laboració en les activitats musicals. Aquest programa permet als alumnes explorar la música de manera pràctica i creativa utilitzant GarageBand com a eina per a la creació musical.

Explain Everything

Setmana 1: Investigació i presentació de temes Continguts:

  1. Tema a triar (per exemple, animals, països, científics, etc.).
  2. Recerca d’informació fiable sobre el tema seleccionat.

Activitats:

  1. Triar un tema d’interès per a la recerca i la presentació.
  2. Investigació del tema utilitzant línies de temps, llibres i recursos en línia.
  3. Creació d’una presentació interactiva a Explain Everything, que inclogui text, imatges, vídeos i animacions per explicar el tema investigat.
  4. Presentació davant del grup per compartir la informació recopilada i les conclusions extretes.

Avaluació:

  1. Avaluació de la presentació basada en la qualitat de la informació presentada, l’organització del contingut i l’ús adequat de recursos multimèdia.
  2. Participació activa durant la presentació per avaluar l’engagement i la comprensió global del tema investigat.

Setmana 2: Projecte col·laboratiu Continguts:

  1. Treball en equip i col·laboració.
  2. Tema relacionat amb l’àrea curricular triada (per exemple, ciència, història, literatura, etc.).

Activitats:

  1. Formació d’equips per treballar en un projecte col·laboratiu sobre un tema específic de l’àrea curricular triada.
  2. Investigació en grup per recopilar informació rellevant sobre el tema.
  3. Creació d’una presentació col·laborativa a Explain Everything, amb seccions assignades a cada membre de l’equip.
  4. Presentació conjunta del projecte davant del grup, amb l’oportunitat de compartir i explicar el treball realitzat.

Avaluació:

  1. Avaluació del projecte col·laboratiu basada en la qualitat de la informació presentada, l’organització del contingut i la cohesió entre les diferents seccions.
  2. Participació activa durant la presentació conjunta per avaluar l’engagement i la comprensió global del tema treballat en equip.

Setmana 3: Explicació de conceptes Continguts:

  1. Conceptes clau de l’àrea curricular triada.
  2. Exemples, il·lustracions o problemes relacionats amb els conceptes.

Activitats:

  1. Selecció d’un concepte clau de l’àrea curricular triada per explicar.
  2. Creació d’una presentació a Explain Everything, utilitzant eines com dibuixar, gravar veu i afegir animacions per explicar el concepte seleccionat de manera clara i visual.
  3. Presentació individual davant del grup, amb l’oportunitat de respondre a preguntes i aclarir dubtes.

Avaluació:

  1. Avaluació de la presentació individual basada en la claredat de l’explicació, l’ús adequat d’il·lustracions i exemples i l’engagement de l’audiència.
  2. Observació i avaluació de la participació durant la sessió de preguntes i respostes per avaluar la comprensió dels conceptes i la capacitat de comunicar-los eficaçment.

Durant les tres setmanes, es valorarà la participació activa dels alumnes, la seva capacitat d’investigació i explicació, i la qualitat de les presentacions creades utilitzant Explain Everything. L’avaluació es basarà en la qualitat de la informació presentada, l’organització del contingut, l’ús adequat de recursos multimèdia i les habilitats de comunicació. Aquest programa permet als alumnes desenvolupar les seves habilitats d’investigació, recerca, presentació i comunicació de manera interactiva i visual utilitzant Explain Everything