Setmana 1: Introducció a Scratch Continguts:
- Introducció a l’entorn de programació de Scratch.
- Conceptes bàsics de programació com ara seqüències d’instruccions, repeticions i interacció amb els objectes.
Activitats:
- Presentació de l’entorn de programació de Scratch, incloent la interfície, les eines i les paletes.
- Experimentació amb seqüències d’instruccions simples per moure objectes a la pantalla i canviar el seu aspecte.
- Creació d’un petit projecte interactiu utilitzant Scratch, com ara un joc senzill o una història animada.
Avaluació:
- Avaluació del projecte creat utilitzant Scratch, tenint en compte la creativitat, la interacció amb l’usuari i la comprensió dels conceptes bàsics de programació.
- Observació de la participació activa dels alumnes durant les activitats per avaluar l’engagement i la comprensió global de l’entorn de programació.
Setmana 2: Aprofundiment en Scratch Continguts:
- Utilització de variables i condicionals per a una programació més avançada.
- Creació de projectes més complexos amb diverses escenes o nivells.
Activitats:
- Introducció a l’ús de variables i condicionals a Scratch, per a la creació de projectes més avançats.
- Pràctica de la utilització de variables per al seguiment de puntuacions, vides o altres estadístiques en un joc.
- Creació d’un projecte més complex amb diverses escenes o nivells, incorporant condicions i interaccions més avançades.
Avaluació:
- Avaluació del projecte creat en aquesta setmana, tenint en compte l’ús adequat de variables i condicionals, la complexitat de les interaccions i la coherència del projecte.
- Observació de la participació activa durant les activitats per avaluar l’engagement i la comprensió global de les funcionalitats més avançades de Scratch.
Setmana 3: Creativitat amb Scratch Continguts:
- Disseny i personalització d’objectes i escenaris.
- Integració de música, sons i efectes visuals en els projectes.
Activitats:
- Introducció a les opcions de personalització d’objectes i escenaris a Scratch, incloent la creació de dissenys propis o la modificació d’elements existents.
- Afegir música, sons o efectes visuals als projectes per millorar la interactivitat i l’experiència de l’usuari.
- Creació d’un projecte creatiu utilitzant les habilitats apreses, amb una atenció especial en el disseny i la creativitat.
Avaluació:
- Avaluació del projecte creatiu final basada en la qualitat del disseny, la creativitat, l’ús de música, sons i efectes visuals, i la coherència del projecte.
- Observació de la participació activa durant les activitats per avaluar l’engagement i la comprensió global de les opcions creatives de Scratch.
Durant les tres setmanes, es valorarà la participació activa dels alumnes, la seva comprensió dels conceptes de programació i la qualitat dels projectes creats utilitzant Scratch. L’avaluació es basarà en la creativitat, l’ús adequat dels conceptes de programació i la coherència dels projectes. Aquest programa permet als alumnes aprendre a programar de manera interactiva i desenvolupar habilitats de pensament computacional utilitzant Scratch com a eina creativa