Setmana 1: Ciència i natura Continguts:
- Animals marins: peixos, dofins, tortugues marines.
- Ecosistemes: el fons marí, la selva tropical, el desert.
Activitats:
- Recerca d’informació sobre els animals marins utilitzant PebbleGo, prenent nota de les característiques principals.
- Creació d’un mural digital amb imatges i informació dels animals marins mitjançant eines com PowerPoint o Canva.
- Investigació dels ecosistemes mencionats a PebbleGo i elaboració d’un pòster o infografia per mostrar les seves característiques.
Avaluació:
- Presentació oral dels alumnes sobre un animal marí i el seu hàbitat.
- Avaluació del mural digital basada en la qualitat de la informació i la presentació visual.
- Avaluació del pòster o la infografia sobre els ecosistemes per veure la comprensió del tema.
Setmana 2: Història i cultura Continguts:
- L’Antic Egipte: faraons, piràmides, vida quotidiana.
- L’Imperi Romà: gladiadors, coliseu, llegat cultural.
Activitats:
- Investigació sobre l’Antic Egipte utilitzant PebbleGo per conèixer els faraons, la construcció de les piràmides i la vida quotidiana.
- Creació d’un vídeo narratiu amb imatges i informació sobre l’Antic Egipte utilitzant eines com iMovie o Windows Movie Maker.
- Investigació sobre l’Imperi Romà utilitzant PebbleGo per conèixer els gladiadors, el coliseu i el llegat cultural.
- Creació d’un joc de taula sobre l’Imperi Romà utilitzant imatges i informació recopilades a PebbleGo.
Avaluació:
- Presentació dels vídeos narratius sobre l’Antic Egipte per avaluar la comprensió del tema i les habilitats de presentació.
- Avaluació del joc de taula sobre l’Imperi Romà per veure la comprensió dels conceptes clau i la creativitat en el disseny.
Setmana 3: Medi ambient i ecologia Continguts:
- El canvi climàtic: causes i impactes.
- Sostenibilitat i accions individuals per protegir el medi ambient.
Activitats:
- Recerca del canvi climàtic utilitzant PebbleGo per conèixer les causes i els impactes, i realització d’un llistat d’accions individuals per combatre’l.
- Creació d’un cartell digital per promoure accions sostenibles utilitzant eines com Piktochart o Canva.
- Organització d’una campanya de conscienciació sobre el canvi climàtic i la sostenibilitat, on els alumnes puguin presentar els seus cartells i discutir les seves idees.
Avaluació:
- Avaluació del llistat d’accions individuals per combatre el canvi climàtic per veure la comprensió del tema i la creativitat en les propostes.
- Avaluació del cartell digital basada en la qualitat del contingut informatiu i la seva presentació visual.
- Participació i col·laboració dels alumnes durant la campanya de conscienciació per avaluar l’engagement i la comprensió global del tema.