Setmana 1: Introducció a la privadesa en línia i protecció de la informació personal
Contingut:
- Identificar informació personal i la seva importància.
- Perills de compartir informació personal en línia.
- Mesures per protegir la privadesa en línia.
Activitats:
- Discussió sobre la privadesa en línia: Facilita una discussió de classe sobre què és la privadesa en línia i per què és important protegir la informació personal. Demana als estudiants que comparteixin exemples de tipus d’informació personal i discuteixin les possibles conseqüències de compartir-la en línia.
- Creació de cartells de privadesa: Divideix els estudiants en grups i demana que creïn cartells que promoguin la protecció de la privadesa en línia. Cada grup pot destacar consells i estratègies per protegir la informació personal i compartir-los amb la resta de la classe.
Avaluació: Observa la participació activa dels estudiants durant les discussions i la seva capacitat per identificar informació personal i les seves conseqüències en línia. Avalua la qualitat dels cartells creats pels estudiants i la seva capacitat per comunicar consells de protecció de la privadesa.
Setmana 2: Perills en línia i mesures de seguretat
Contingut:
- Identificar els perills comuns en línia.
- Protecció de contrasenyes i informació financera.
- Prevenció de l’assetjament cibernètic.
Activitats:
- Taller de perills en línia: Proporciona als estudiants exemples de perills comuns en línia, com ara virus informàtics, estafes i malware. Demana que identifiquin els riscos i discuteixin les mesures de seguretat adequades per protegir-se d’aquests perills.
- Simulació de seguretat en línia: Proporciona als estudiants una sèrie de situacions en línia en què hauran de prendre decisions de seguretat. Pots utilitzar una eina interactiva o un joc en línia com a “Privacy Pirates” per a aquesta activitat. Observa les decisions preses pels estudiants i ofereix retroalimentació sobre les seves eleccions de seguretat.
Avaluació: Observa la participació dels estudiants durant les discussions i la seva capacitat per identificar perills en línia i estratègies de protecció. Avalua les decisions preses pels estudiants durant la simulació de seguretat en línia i ofereix retroalimentació sobre la seva capacitat per prendre decisions segures.
Setmana 3: Consentiment en línia i ús responsable de la tecnologia
Contingut:
- Comprendre el concepte de consentiment en línia.
- Impacte de les imatges i les publicacions en línia.
- Ús responsable de les xarxes socials i els jocs en línia.
Activitats:
- Joc de debat de consentiment: Juga a un joc de debat amb els estudiants sobre el consentiment en línia. Proporciona situacions hipotètiques en què es necessiti el consentiment en línia i demana als estudiants que defensin els seus punts de vista. Fomenta la discussió i el respecte per les opinions diverses.
- Creació de presentacions sobre ús responsable de la tecnologia: Demana als estudiants que creïn presentacions que destaquen l’ús responsable de les xarxes socials i els jocs en línia. Cada estudiant pot triar un tema específic, com ara l’autoimatge en línia o la gestió del temps davant les pantalles, i presentar consells pràctics per a un ús responsable.
Avaluació: Observa la participació dels estudiants durant el joc de debat sobre el consentiment en línia. Avalua la seva capacitat per argumentar i defensar els seus punts de vista. Evalua la qualitat de les presentacions creades pels estudiants i la seva capacitat per comunicar consells pràctics sobre l’ús responsable de la tecnologia.