Setmana 1: Ciència i tecnologia Continguts:
- Llums i òptica.
- Inventors i les seves invencions.
Activitats:
- Investigació sobre llums i òptica a World Book Kids per aprendre sobre conceptes com la refracció, la reflexió i les ones de llum.
- Creació d’un experiment científic relacionat amb la llum o l’òptica, utilitzant recursos disponibles a World Book Kids per obtenir idees i informació.
- Presentació oral de l’inventor preferit de cada alumne i de la seva invenció més important, utilitzant World Book Kids com a font de referència.
Avaluació:
- Evaluació de l’experiment científic basada en la metodologia científica utilitzada, la comprensió dels conceptes de llum i òptica i la presentació dels resultats.
- Avaluació de la presentació oral de l’inventor preferit per avaluar la comprensió del tema i les habilitats de recerca i presentació.
Setmana 2: Geografia i cultures del món Continguts:
- Països i capitals.
- Tradicions i costums de diferents cultures.
Activitats:
- Recerca sobre països i capitals utilitzant World Book Kids per aprendre sobre geografia mundial.
- Organització d’una fira cultural, on cada alumne presentarà un país i compartirà informació sobre les seves tradicions, costums i gastronomia.
- Creació d’un mapa interactiu utilitzant eines digitals com Google Maps o ThingLink per mostrar la ubicació dels països estudiats i informació rellevant.
Avaluació:
- Avaluació de la participació i presentació dels alumnes durant la fira cultural per avaluar la comprensió de la informació, les habilitats de comunicació i la investigació realitzada.
- Avaluació del mapa interactiu basada en la precisió de la informació i la presentació visual.
Setmana 3: Medi ambient i sostenibilitat Continguts:
- Canvi climàtic i impactes ambientals.
- Accions individuals i col·lectives per protegir el medi ambient.
Activitats:
- Investigació sobre el canvi climàtic i els impactes ambientals a World Book Kids per comprendre les seves causes i conseqüències.
- Creació d’un mural digital amb imatges, infografies i eslògans per promoure la consciència ambiental i les accions sostenibles.
- Organització d’una campanya de sensibilització ambiental a l’escola, on els alumnes presentaran els seus murals i compartiran idees per protegir el medi ambient.
Avaluació:
- Avaluació del mural digital basada en la qualitat de la informació presentada, la creativitat visual i els missatges de conscienciació ambiental.
- Participació i col·laboració durant la campanya de sensibilització ambiental per avaluar l’engagement i la comprensió global dels temes mediambientals.
Durant les tres setmanes, es valorarà la participació activa dels alumnes, la seva comprensió dels continguts temàtics i les habilitats de recerca, presentació i col·laboració. Aquest programa utilitza World Book Kids com a eina per proporcionar informació fiable i estimulant als alumnes, ajudant-los a expandir els seus coneixements en diverses àrees.
Setmana 1: Explorant el món natural Continguts:
- Animals salvatges.
- Ecosistemes i hàbitats naturals.
Activitats:
- Investigació sobre diferents animals salvatges utilitzant recursos en línia i llibres relacionats.
- Creació d’un llibre digital interactiu sobre un animal preferit, utilitzant Book Creator per a la redacció, la recopilació d’imatges i la creació d’interactivitats com vídeos o enllaços externs.
- Presentació dels llibres digitals davant del grup, amb l’oportunitat de compartir informació i aprendre uns dels altres.
Avaluació:
- Avaluació del llibre digital interactiu basada en la qualitat de la informació presentada, la creativitat en la presentació visual i l’ús d’interactivitats per enriquir l’experiència de lectura.
- Presentació oral davant del grup per avaluar les habilitats de comunicació i la capacitat de compartir informació de manera clara i concisa.
Setmana 2: Descobrint històries i contes Continguts:
- Gèneres literaris: contes de fades, aventures, misteris, etc.
- Caracterització de personatges i trama.
Activitats:
- Lectura de diversos contes de diferents gèneres literaris.
- Creació d’un conte original utilitzant Book Creator, amb atenció especial a la caracterització dels personatges i el desenvolupament de la trama.
- Intercanvi de contes entre els alumnes perquè puguin llegir i avaluar les obres creatives dels altres.
Avaluació:
- Avaluació del conte creat basada en la qualitat de la història, la caracterització dels personatges i la fluïdesa narrativa.
- Evaluació de la retroalimentació proporcionada als altres contes per avaluar les habilitats de comprensió lectora i l’habilitat per donar crítiques constructives.
Setmana 3: Explorant el passat i el futur Continguts:
- Esdeveniments històrics.
- Innovacions tecnològiques i el futur.
Activitats:
- Investigació d’un esdeveniment històric d’interès utilitzant fonts en línia i recursos de la biblioteca.
- Creació d’un llibre digital sobre l’esdeveniment històric, utilitzant Book Creator per incloure text, imatges i elements multimèdia com vídeos o enllaços.
- Presentació dels llibres digitals davant del grup, seguida d’una discussió sobre els esdeveniments històrics i com s’han relacionat amb el present i el futur.
Avaluació:
- Avaluació del llibre digital sobre l’esdeveniment històric basada en la qualitat de la informació presentada, l’organització del contingut i la utilització efectiva d’elements multimèdia.
- Participació activa en la discussió dels esdeveniments històrics per avaluar la comprensió dels temes i l’habilitat per establir connexions amb el present i el futur.
Durant les tres setmanes, es valorarà la participació activa dels alumnes, la seva creativitat i habilitats de recerca, així com la qualitat dels llibres digitals creats utilitzant Book Creator. L’avaluació es basarà en la qualitat de la informació, la presentació visual, l’ús de recursos multimèdia i les habilitats de comunicació durant les presentacions. Aquest programa permet als alumnes explorar diversos continguts, utilitzant Book Creator com a eina per crear i compartir llibres digitals interactius
Setmana 1: Exploració artística Continguts:
- Introducció a les eines i paletes de Tux Paint.
- Exploració dels diferents estils d’art: dibuix, pintura, textures, etc.
Activitats:
- Introducció a les eines i paletes de Tux Paint, experimentant amb les diferents opcions disponibles.
- Creació d’un dibuix lliure utilitzant les eines de Tux Paint per expressar la seva creativitat.
- Exposició i discussió dels dibuixos creats, permetent als alumnes compartir les seves idees i processos creatius.
Avaluació:
- Avaluació dels dibuixos basada en la creativitat, l’ús de les eines de Tux Paint i la presentació visual.
- Participació activa durant l’exposició i la discussió per avaluar l’engagement i la comprensió global dels dibuixos.
Setmana 2: Exploració del món natural Continguts:
- Animals i plantes.
- Paisatges i hàbitats naturals.
Activitats:
- Investigació sobre animals, plantes i paisatges utilitzant recursos en línia i llibres relacionats.
- Creació d’un mural digital sobre un tema relacionat amb la natura utilitzant Tux Paint, amb l’ús d’imatges i elements de la natura per aportar realisme i detalls.
- Presentació dels murals davant del grup, amb l’oportunitat de compartir informació sobre els animals, plantes o paisatges representats.
Avaluació:
- Avaluació del mural digital basada en la qualitat de la representació, la creativitat en la composició i l’ús efectiu d’elements de la natura.
- Participació activa durant la presentació dels murals per avaluar l’engagement i la comprensió global dels temes naturals.
Setmana 3: Exploració cultural Continguts:
- Tradicions i festes populars.
- Paisatges urbans i monuments famosos.
Activitats:
- Investigació sobre tradicions i festes populars utilitzant recursos en línia i llibres relacionats.
- Creació d’una posta en escena o paisatge urbà utilitzant Tux Paint, representant una festa popular o un monument famós.
- Exposició dels treballs davant del grup, amb l’oportunitat de compartir informació sobre les tradicions o l’importància cultural del monument representat.
Avaluació:
- Avaluació de la posta en escena o del paisatge urbà basada en la qualitat de la representació, la creativitat en la composició i l’ús adequat dels elements culturals.
- Participació activa durant l’exposició dels treballs per avaluar l’engagement i la comprensió global dels temes culturals.
Durant les tres setmanes, es valorarà la participació activa dels alumnes, la seva creativitat i habilitats artístiques, així com la qualitat dels treballs creats utilitzant Tux Paint. L’avaluació es basarà en la qualitat de les representacions, la creativitat en la composició i la presentació visual. Aquest programa permet als alumnes explorar diferents temes utilitzant Tux Paint com a eina per a la creació artística.
Setmana 1: Nombres i operacions Continguts:
- Operacions bàsiques: suma, resta, multiplicació i divisió.
- Nombres decimals i fraccions.
Activitats:
- Resolució de problemes que impliquin operacions bàsiques utilitzant Mathletics.
- Pràctica de nombres decimals i fraccions mitjançant exercicis interactius a Mathletics.
- Competició amistosa entre els alumnes per resoldre problemes i obtenir puntuacions més altes.
Avaluació:
- Avaluació del rendiment dels alumnes en la resolució de problemes, la precisió en les operacions i la comprensió dels nombres decimals i les fraccions.
- Seguiment de les puntuacions obtingudes pels alumnes durant les competicions i valoració de la millora en el rendiment matemàtic.
Setmana 2: Geometria i mides Continguts:
- Figures geomètriques: triangles, quadrats, rectangles, cercles, etc.
- Mides i unitats de mesura.
Activitats:
- Identificació i classificació de figures geomètriques utilitzant Mathletics.
- Pràctica de problemes relacionats amb les mides i les unitats de mesura.
- Creació de diagrames de barres o gràfics per representar les dades relacionades amb les mides o les unitats de mesura.
Avaluació:
- Avaluació de la capacitat dels alumnes per identificar i classificar figures geomètriques.
- Avaluació de la precisió i la comprensió de les mides i les unitats de mesura en la resolució de problemes.
- Avaluació dels diagrames de barres o gràfics creats per avaluar la capacitat de representar dades de manera visual.
Setmana 3: Estadística i probabilitat Continguts:
- Recollida i interpretació de dades.
- Conceptes de probabilitat.
Activitats:
- Recollida de dades i creació de taules o diagrames de barres utilitzant Mathletics.
- Pràctica de problemes relacionats amb la interpretació de dades i la probabilitat.
- Organització d’un joc de probabilitat entre els alumnes per experimentar i comprendre els conceptes relacionats.
Avaluació:
- Avaluació de la precisió i la comprensió de la recollida i interpretació de dades mitjançant les taules o els diagrames de barres creats.
- Avaluació de la comprensió dels conceptes de probabilitat mitjançant la resolució de problemes i la participació en el joc de probabilitat.
Durant les tres setmanes, es valorarà el rendiment dels alumnes en les activitats matemàtiques, la comprensió dels conceptes i la millora en les habilitats matemàtiques. L’avaluació es basarà en la precisió, la comprensió i la participació activa en les activitats de Mathletics. Aquest programa permet als alumnes practicar i reforçar els seus coneixements matemàtics de manera interactiva i divertida
Setmana 1: Introducció a la música Continguts:
- Elements bàsics de la música: ritme, melodia i harmonia.
- Instruments musicals i les seves característiques.
Activitats:
- Introducció als elements bàsics de la música, incloent el ritme, la melodia i l’harmonia.
- Experimentació amb diferents instruments virtuals a GarageBand per a la creació de patrons rítmics i melodies senzilles.
- Creació d’una peça musical curta utilitzant GarageBand, combinant diferents instruments i aplicant els conceptes bàsics apresos.
Avaluació:
- Avaluació de la peça musical creada basada en l’ús adequat del ritme, la melodia i l’harmonia.
- Participació activa durant les activitats per avaluar l’engagement i la comprensió global dels conceptes musicals.
Setmana 2: Exploració de gèneres musicals Continguts:
- Gèneres musicals com el pop, el rock, el jazz, etc.
- Característiques i elements distintius de cada gènere musical.
Activitats:
- Investigació sobre diferents gèneres musicals utilitzant recursos en línia i llibres relacionats.
- Creació d’una peça musical original en un gènere musical específic, utilitzant GarageBand per a la composició i l’ús d’instruments virtuals característics.
- Presentació de les peces musicals davant del grup, amb l’oportunitat de compartir informació sobre els gèneres musicals i explicar les decisions preses durant la composició.
Avaluació:
- Avaluació de les peces musicals creades basada en la qualitat de la composició, l’ús adequat dels instruments i l’expressió del gènere musical seleccionat.
- Presentació oral davant del grup per avaluar les habilitats de comunicació i explicació de les decisions preses durant la composició.
Setmana 3: Col·laboració musical Continguts:
- Treball en equip i col·laboració musical.
- Creació d’una peça musical en grup.
Activitats:
- Formació de grups musicals per treballar en una peça musical conjunta utilitzant GarageBand.
- Distribució de rols i tasques en el grup, com ara la creació de la melodia, el ritme o els arranjaments.
- Assajos i enregistraments de la peça musical, amb la possibilitat d’afegir lletres o veus.
Avaluació:
- Avaluació de la peça musical en grup basada en la qualitat de la composició, la col·laboració i l’expressió musical conjunta.
- Observació i avaluació de la participació i la col·laboració dels alumnes durant els assajos i enregistraments.
Durant les tres setmanes, es valorarà la participació activa dels alumnes, la seva creativitat i habilitats musicals, així com la qualitat de les peces musicals creades utilitzant GarageBand. L’avaluació es basarà en la qualitat de les composicions, l’expressió musical i la col·laboració en les activitats musicals. Aquest programa permet als alumnes explorar la música de manera pràctica i creativa utilitzant GarageBand com a eina per a la creació musical.
Setmana 1: Investigació i presentació de temes Continguts:
- Tema a triar (per exemple, animals, països, científics, etc.).
- Recerca d’informació fiable sobre el tema seleccionat.
Activitats:
- Triar un tema d’interès per a la recerca i la presentació.
- Investigació del tema utilitzant línies de temps, llibres i recursos en línia.
- Creació d’una presentació interactiva a Explain Everything, que inclogui text, imatges, vídeos i animacions per explicar el tema investigat.
- Presentació davant del grup per compartir la informació recopilada i les conclusions extretes.
Avaluació:
- Avaluació de la presentació basada en la qualitat de la informació presentada, l’organització del contingut i l’ús adequat de recursos multimèdia.
- Participació activa durant la presentació per avaluar l’engagement i la comprensió global del tema investigat.
Setmana 2: Projecte col·laboratiu Continguts:
- Treball en equip i col·laboració.
- Tema relacionat amb l’àrea curricular triada (per exemple, ciència, història, literatura, etc.).
Activitats:
- Formació d’equips per treballar en un projecte col·laboratiu sobre un tema específic de l’àrea curricular triada.
- Investigació en grup per recopilar informació rellevant sobre el tema.
- Creació d’una presentació col·laborativa a Explain Everything, amb seccions assignades a cada membre de l’equip.
- Presentació conjunta del projecte davant del grup, amb l’oportunitat de compartir i explicar el treball realitzat.
Avaluació:
- Avaluació del projecte col·laboratiu basada en la qualitat de la informació presentada, l’organització del contingut i la cohesió entre les diferents seccions.
- Participació activa durant la presentació conjunta per avaluar l’engagement i la comprensió global del tema treballat en equip.
Setmana 3: Explicació de conceptes Continguts:
- Conceptes clau de l’àrea curricular triada.
- Exemples, il·lustracions o problemes relacionats amb els conceptes.
Activitats:
- Selecció d’un concepte clau de l’àrea curricular triada per explicar.
- Creació d’una presentació a Explain Everything, utilitzant eines com dibuixar, gravar veu i afegir animacions per explicar el concepte seleccionat de manera clara i visual.
- Presentació individual davant del grup, amb l’oportunitat de respondre a preguntes i aclarir dubtes.
Avaluació:
- Avaluació de la presentació individual basada en la claredat de l’explicació, l’ús adequat d’il·lustracions i exemples i l’engagement de l’audiència.
- Observació i avaluació de la participació durant la sessió de preguntes i respostes per avaluar la comprensió dels conceptes i la capacitat de comunicar-los eficaçment.
Durant les tres setmanes, es valorarà la participació activa dels alumnes, la seva capacitat d’investigació i explicació, i la qualitat de les presentacions creades utilitzant Explain Everything. L’avaluació es basarà en la qualitat de la informació presentada, l’organització del contingut, l’ús adequat de recursos multimèdia i les habilitats de comunicació. Aquest programa permet als alumnes desenvolupar les seves habilitats d’investigació, recerca, presentació i comunicació de manera interactiva i visual utilitzant Explain Everything