Thinkrolls

Thinkrolls

Setmana 1: Introducció als conceptes de física i lògica

Continguts:

  • Gravitació i força.
  • Inèrcia i moviment.
  • Lògica i resolució de problemes.

Activitats:

  1. Introducció als conceptes de física: Explicar als alumnes els conceptes bàsics de gravitació, força, inèrcia i moviment. Utilitzar exemples visuals i pràctics per il·lustrar-los.
  2. Experimentació amb moviment: Utilitzar el programa Thinkrolls perquè els alumnes explorin i experimentin amb els diferents tipus de moviment, com ara rodar, caure i balancejar-se.
  3. Resolució de problemes: Presentar als alumnes una sèrie de desafiaments i problemes de lògica que hauran de resoldre utilitzant els personatges de Thinkrolls.

Avaluació:

  • Avaluar la comprensió dels alumnes sobre els conceptes de física mitjançant preguntes i discussions en grup.
  • Observar la seva capacitat per utilitzar els principis de física en les activitats de Thinkrolls.
  • Avaluar la seva habilitat per resoldre problemes de lògica utilitzant els personatges de Thinkrolls.

Setmana 2: Disseny de laberints i desafiaments

Continguts:

  • Conceptes de laberints i desafiaments.
  • Planificació i resolució de problemes.
  • Creativitat en el disseny de nivells.

Activitats:

  1. Introducció als laberints i desafiaments: Explicar als alumnes els conceptes bàsics de laberints i desafiaments en el context de Thinkrolls. Mostrar exemples de laberints i desafiaments de diferents nivells de dificultat.
  2. Creació de laberints: Demanar als alumnes que utilitzin les eines de disseny de Thinkrolls per crear els seus propis laberints i desafiaments. Fomentar la seva creativitat i originalitat.
  3. Resolució de laberints: Intercanviar els laberints creats pels alumnes i demanar-los que els resolguin. Fomentar la col·laboració i la comunicació entre els alumnes per trobar solucions als laberints.

Avaluació:

  • Avaluar la creativitat i la complexitat dels laberints creats pels alumnes utilitzant Thinkrolls.
  • Observar la seva capacitat per planificar i resoldre problemes en els laberints i desafiaments.
  • Revisar les solucions als laberints per avaluar la seva eficàcia i comprensió dels conceptes de laberints.

Setmana 3: Projecte final i presentació

Continguts:

  • Integració dels conceptes apresos.
  • Col·laboració i presentació.
  • Autoavaluació i reflexió.

Activitats:

  1. Desenvolupament del projecte final: Demanar als alumnes que treballin en un projecte final utilitzant Thinkrolls, que integrin els conceptes apresos durant les setmanes anteriors. Fomentar la seva creativitat i col·laboració.
  2. Preparació de la presentació: Guiar els alumnes en la preparació de la presentació del seu projecte final. Proporcionar-los orientació sobre com comunicar eficaçment les seves idees i mostrar els seus resultats.
  3. Presentació i reflexió: Donar als alumnes l’oportunitat de presentar el seu projecte final davant del grup. Després de les presentacions, promoure la reflexió i l’autoavaluació sobre el seu aprenentatge i els reptes superats durant el programa.

Avaluació:

  • Avaluar la qualitat i la complexitat del projecte final creat pels alumnes utilitzant Thinkrolls.
  • Observar la seva capacitat per comunicar i presentar les seves idees de manera clara i coherent.
  • Realitzar una autoavaluació i una reflexió sobre el seu aprenentatge durant el programa i els reptes superats.

Durant aquest programa de 3 setmanes utilitzant Thinkrolls, els alumnes tindran l’oportunitat de desenvolupar habilitats de resolució de problemes, pensament lògic i creativitat mitjançant activitats interactives. És important proporcionar suport i retroalimentació als alumnes durant les activitats per fomentar el seu aprenentatge i la seva col·laboració