Newsela

Newsela

Setmana 1: Introducció a Newsela

Continguts:

  • Introducció a Newsela: Explicació de les funcions bàsiques de Newsela i com utilitzar la plataforma per accedir a articles noticiosos adaptats per a diferents nivells de lectura.
  • Selecció de temes: Ensenyar als alumnes com seleccionar temes d’interès i explorar els articles disponibles a Newsela.
  • Comprendre els articles: Presentar als alumnes estratègies de comprensió de lectures i com utilitzar les funcions de suport de Newsela, com els vídeos i les activitats.

Activitats:

  1. Introducció a Newsela: Mostrar als alumnes les funcions principals de Newsela i com accedir a articles adaptats al seu nivell de lectura.
  2. Exploració de temes: Demanar als alumnes que triïn un tema d’interès i seleccionin diversos articles relacionats a Newsela per llegir.
  3. Comprensió de lectures: Proporcionar als alumnes un article de Newsela per llegir i demanar-los que responguin a preguntes de comprensió o realitzin una activitat relacionada.

Avaluació:

  • Avaluar la comprensió dels alumnes sobre com utilitzar Newsela per accedir a articles adaptats al seu nivell de lectura i triar temes d’interès.
  • Revisar les respostes i activitats realitzades pels alumnes per avaluar la seva comprensió de lectures i la seva capacitat per utilitzar les funcions de suport de Newsela.

Setmana 2: Anàlisi i debat de notícies

Continguts:

  • Anàlisi de notícies: Ensenyar als alumnes com analitzar i avaluar la informació presentada en els articles noticiosos.
  • Punt de vista i opinions: Presentar als alumnes com identificar el punt de vista de l’autor i les opinions expressades en les notícies.
  • Debats constructius: Fomentar la participació dels alumnes en debats constructius sobre temes noticiosos basats en els articles de Newsela.

Activitats:

  1. Anàlisi d’articles: Proporcionar als alumnes diversos articles noticiosos de Newsela i demanar-los que analitzin i avaluïn la informació presentada.
  2. Identificació de punt de vista: Cada alumne ha de seleccionar un article i identificar el punt de vista de l’autor i les opinions expressades.
  3. Debats constructius: Organitzar un debat de classe on els alumnes discuteixin i intercanviïn punts de vista sobre temes noticiosos basats en els articles de Newsela.

Avaluació:

  • Avaluar la capacitat dels alumnes per analitzar i avaluar la informació presentada en els articles de Newsela.
  • Revisar la seva capacitat per identificar el punt de vista de l’autor i expressar opinions de manera constructiva en els debats de classe.

Setmana 3: Projecte final

Continguts:

  • Creació d’un projecte final: Desenvolupar un projecte final on els alumnes utilitzin els coneixements adquirits en les setmanes anteriors per investigar, analitzar i presentar un tema noticiós d’interès.
  • Investigació i recerca: Fomentar la recerca d’informació complementària sobre el tema seleccionat a través de Newsela i altres fonts.
  • Presentació i comunicació: Preparar els alumnes per presentar i explicar el seu projecte final als altres membres del grup o de la classe.

Activitats:

  1. Investigació del tema: Cada alumne ha de seleccionar un tema noticiós d’interès i realitzar una recerca exhaustiva utilitzant Newsela i altres fonts d’informació.
  2. Anàlisi i síntesi: Demanar als alumnes que analitzin i sintetitzin la informació recopilada per crear una presentació o un informe sobre el seu tema.
  3. Presentació del projecte: Organitzar una sessió de presentació on els alumnes expliquin i compartixin els seus projectes finals amb els altres membres del grup o de la classe.

Avaluació:

  • Avaluar el projecte final creat per cada alumne, tenint en compte la seva recerca, anàlisi i síntesi de la informació, així com la seva presentació i comunicació del tema seleccionat.
  • Avaluació de la presentació del projecte, incloent la capacitat dels alumnes per explicar i compartir el seu treball amb els altres.

Durant aquest programa de 3 setmanes utilitzant Newsela, els alumnes tindran l’oportunitat de desenvolupar habilitats de comprensió de lectures, anàlisi de notícies i recerca informativa utilitzant articles adaptats al seu nivell de lectura. És important supervisar i donar suport als alumnes durant les activitats per assegurar-se que utilitzen Newsela de manera adequada i eficient.