1.2 PARTICIPACIÓ, COL·LABORACIÓ I COORDINACIÓ PROFESSIONAL

Descripció

Utilitzar les tecnologies digitals per participar en els òrgans col·legiats de govern i de coordinació docent del centre, per coordinar-se amb els integrants dels equips docents, dels serveis d’orientació i suport educatiu, així com per col·laborar amb professorat d’altres centres, educadors i membres d’altres institucions en el desenvolupament de plans i projectes específics promoguts pel centre educatiu.

C2. Recerca sobre nous models de col·laboració professional a  través de plataformes digitals
Indicador d’asoliment Afirmacions i exemples sobre la pràctica docent evidències d’aprenentatge Reflexió educativa
1.2.C2.1
Identifica noves funcionalitats que permetrien implementar
estratègies de col·laboració més eficaces en l’àmbit educatiu a través
de les tecnologies digitals.
He implementat l’ús de Google WorkSpace  i el Nodes de centre, per a la gestió i col·laboració en projectes d’aula i centre. Vaig utilitzar aquesta eina per a organitzar tasques , assignar responsabilitats i fer seguiment al progrés dels estudiants i docents. L’ús de Google WorkSpace i el Nodes de Centre, va aportar una millora significativa en l’organització i gestió de projectes de centre. Des de la perspectiva pedagògica, va facilitar l’aprenentatge col·laboratiu i l’autogestió dels estudiants. Quant a les competències digitals, va promoure el desenvolupament d’habilitats en l’ús d’eines de gestió de projectes i col·laboració en línia.

ENLLAÇ REFLEXIÓ

INDICADOR D’ASOLIMENT AFIRMACIONS I EXEMPLES SOBRE LA PRÀCTICA DOCENT EVIDÈNCIES D’APRENENTATGE REFLEXIÓ EDUCATIVA
1.2.C2.2
Investiga sobre l’impacte de les tecnologies digitals en els aspectes organitzatius dels centres educatius i en la participació, la
coordinació i la col·laboració professional en aquestes organitzacions
He investigat l’impacte de les eines de comunicació digital per a la coordinació interna del meu centre educatiu.
Aquest estudi es basa en una comparativa per a decidir l’eina col·laborativa per millorar la comunicació i la col·laboració entre la comunitat educativa.
;
L’estudi comparatiu indica que les diferents eines contribueixen a l’eficiència organitzativa i a la millora de la comunicació de la comunitat educativa. La comunicació digital amb l’alumnat i famílies, pot reforçar la col·laboració i la gestió del temps, donant suport al desenvolupament continu de l’alumnat i professorat.

ENLLAÇ REFLEXIÓ

INDICADOR D’ASOLIMENT AFIRMACIONS I EXEMPLES SOBRE LA PRÀCTICA DOCENT EVIDÈNCIES D’APRENENTATGE REFLEXIÓ EDUCATIVA
1.2.C2.2
Investiga sobre l’impacte de les tecnologies digitals en els aspectes organitzatius dels centres educatius i en la participació, la
coordinació i la col·laboració professional en aquestes organitzacions
He investigat l’impacte de les eines de comunicació digital per a l’elaboració d’entorns personals d’aprenentatge dins de l’assignatura: Ser Docent en Entorns amb Tecnologies Digitals, que forma part del Màster en Entorns d’Ensenyament i Aprenentatge amb Tecnologies Digitals Elaborar un PLE és una forma poderosa d’abraçar un enfocament d’aprenentatge centrat en l’individu. Promou l’autodirecció, l’adaptabilitat i el creixement continu. És una reflexió educativa que ens recorda que l’aprenentatge no es limita a una aula, sinó que és una aventura personal i constant que pot enriquir les nostres vides de moltes maneres.

ENLLAÇ REFLEXIÓ