RAPEGEM?

Després d’haver aprofundit en la història del RAP i haver escoltat diferents rapers ens posem en marxa per rapejar la nostra pròpia poesia.

Per rapejar la poesia que hem creat en grups a l’assignatura de català seguirem la pauta següent:

1- Cerca de bases musicals per rapejar

Aquí teniu un repositori de bases i beats d’ús lliure que podeu descarregar.

2- Proposta al grup de les diferents bases ( cadascú en proposa una com a mínim)

3- Tria de la base per al nostre RAP ( haureu d’argumentar perquè heu triat aquest RAP)

4- Passem el RAP a foramt mp3, el  tallem si cal per tenir la base definitiva sobre la qual treballarem.

5- Ens repartim la poesia i quedem d’acord qui rapeja que.

6- Comencem a rapejar primer amb el full i després de memòria.

7- Presentem el RAP rapejat als companys.

ALGUNS CONSELLS:

Quan rapegeu:

  • Heu d’assajar molt bé la poesia de memòria
  • Heu de controlar les pauses i respiracions per no trabar-vos o quedar-vos sense aire
  • Vocalitza i busca el volum de veu equilibrat amb la base de rap perquè s’escolti i s’entengui el que dius
  • I sobretot…. DEIXA’T LA VERGONYA A CASA!

TENIM 2 SESSIONS PER PREPARAR EL NOSTRE RAP I UNA ALTRA SESSIÓ PER FER UN ÚLTIM ASSAIG I PRESENTAR-HO ALS COMPANYS

RECORDEU QUE DESPRÉS HAUREU DE FER LA POSTA EN ESCENA A L’ASSIGNATURA D’EDUCACIÓ FÍSICA.

ÉS IMPORTANT TENIR EN COMPTE ELS CRITERIS D’AVALUACIÓ:

  • Vocalitzar i que s’entengui el què dieu en tot moment
  • Repartir de manera equitativa el que rapeja cadascú
  • L’equilibri entre la música i la vostra veu
  • Acompassar el ritme de la poesia rapejada amb la de la base musical
  • Aprendre’ns la poesia de memòria

ESCALA D’AVALUACIÓ DEL RAP:

ESCALA PER AVALUAR RAP (2n ESO)

 

 

Publicat dins de RAP | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Transhin’ the camp i percussió corporal

Aquí us deixo diferents versions de la cançó Transhin’ the camp que podem tocar amb flauta i percussió i també la podem fer amb percussió corporal amb grups.

La de la peli:

ALTRES VERSIONS:

I ara uns vídeos de percussió corporal per agafar idees per fer la nostra pròpia percussió:

TREBALL EN GRUP- PERCUSSIÓ CORPORAL+ TRANSHIN’THE CAMP

L’objectiu del treball en grup serà feruna coreografia amb percussió corporal amb la cançó transhin’the camp.

Pautes del treball:

  • Treballareu en grup, en equip, de 3-4 persones.
  • Haureu de crear una coreografia amb percussió corporal amb la base de la cançó Transhin’the camp d’uns dos minuts.
  • Tindreu 4 sessions d’uns 20-30 min per preparar-ho.
  • Haureu d’escriure un  mini diari dels passos que heu seguit, dificultats que heu tingut, facilitats, idees….
  • Haureu de presentar la vostra coreografia davant la resta o bé gravar-la i presentar-la en vídeo.

Mini diari( individual):

Després de cada sessió haureu d’escriure un breu  diari explicant el següent .no cal que contesteu cada pregunta, si no que heu de fer un escrit parlant d’aquestes qüestions.

  • Què heu fet en aquesta sessió?
  • Com us heu organitzat?
  • Com t’has implicat en el treball grupal?
  • Estàs satisfet de la feina individual i grupal?

Com l’avaluarem?

Ho farem amb una rúbrica o escala d’avaluació . Els criteris d’avaluació seran:

  • Coordinació dels membres del grup en la coreografia
  • Complexitat i creativitat de la coreografia
  • Interpretació de la coreografia a nivell rítmic.

També avaluarem el treball grupal a partir dels vostres diaris.

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Beethoven, supervivent i músic

Per començar …mira aquest bocí de la película Copying Beethoven i fes la rutina ESCOLTO/VEIG- PENSO – EM PREGUNTO.

Després d’haver vist al peça i haver fet la rutina, llegirem el següent fragment del llibre INSTRUMENTAL de James Rhodes ( enllaç a un altre article seu) per fer-nos una idea de qui era Beethoven:

“En 1770 nace un niño en unas circunstancias difíciles, violentas, terribles. En su familia abundan el alcoholismo, la violencia doméstica, los abusos y la crueldad. Las cosas llegan a tal punto de descontrol que a los dieciséis  años el chico lleva a su padre a juicio para quitarle la gestión de sus ingresos y que la familia pueda comer. 

Con veintitantos año, él solito saca a rastras a la música de la época clásica y la mete de lleno en el Romanticismo: la centra en las emociones, dirige la mirada al interior, se salta convenciones, guarda una fidelidad constante a sus convicciones, compone para las orquestas del futuro y muestra una decidida indiferencia hacia las opiniones que otros tienen de él. 

Totalmente sordo, destrozado por los dolores, emocionalmente jodido, compone su trigésima segunda y última sonata para piano en 1822, pocos años antes de su muerte.(…) (pàg. 61 del llibre Instrumental).

Al seu segon llibre (Fugas) , James Rhodes, també parla de Beethoven:

” (…) 1821, avanza medio  renqueante por las calles oscuras de Berlín, al tiempo que va farfullando, hablando y, de vez en cuando, cantando solo (…) lleva varios meses enfermo. Pero la enfermedad le da absolutamente igual. Lo que más le importa, lo que le causa un dolor que pocos de nosotros alcanzaríamos siquiera a imaginar, es el aislamiento total y absoluto del mundo en el que se halla immerso. (..) Se ha sentido solo des de niño.(…) Lo aplasta el peso de una rabia tremenda. Posee el don de un talento musical insólito , de una potencia mayor de lo que es capaz de  imaginar cualquier mente humana, pero es que luego, en una espantosa y cruel ironía del destino, se queda sordo” . ( pàg. 111 de Fugas).

→ESCOLTAREM el 2n moviment del Concert num.5 per a piano i orquestra, anomenat l’Emperador (Adagio un poco mosso) que Beethoven comença a escriure mentre el 1802 a Viena, mentre la ciutat era plena de canons i soldats, enmig d’una guerra i després d’haver sobreviscut  a una infantesa espantosa, aïllat per la sordesa i amb una salut molt fràgil.

Aquí pots visualitzar i escoltar James Rhodes tocant el piano.

 

 

Publicat dins de Beethoven, James Rhodes, Música clàssica | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Hollow cry

Aquest curs 2018-19 hem tingut la sort que ens vingués a visitar el grup Hollow Cry . Ens han vingut a explicar el seu projecte i hem tingut l’ocasió de poder-los-hi preguntar moltes coses.

Com sabeu ells són un grup de metalcore . El metalcore és un gènere de fusió musical que incorpora elements del hardcore punk amb altres del heavy metal.

Una banda amb molta personalitat que després d’anys de perseguir el seu somni han aconseguit gravar un primer àlbum amb l’energia que contenen els primers reptes.

 

Després de fer-nos aquesta visita m’agradaria que comentessiu aquest article a partir de les preguntes que us deixo de guia. També podeu comentar sobre altres aspectes que jo no hagi anomenat però que us sembli interessant compartir.

Podeu comentar sobre:

  • Què és el que més us ha sorprès del que us han explicat?
  • Què us hagués agradat preguntar-los-hi però no heu pogut fer-ho?
  • Us agrada el seu estil de música? Per què ? Quin és el vostre estil preferit?
  • Aniríeu a veure’ls a un concert? Per què?
  • Creieu que els ha estat fàcil aconseguir formar aquesta banda, gravar un disc, fer concerts…?
  • Quines dificultats pot comportar treballar en grup en aquest projecte? I quines avantatges ?
  • Quins creieu que són els ingredients principals per aconseguir un somni?
  • T’agradaria formar un grup o una banda musical? De quin estil?
Publicat dins de General | Etiquetat com a | 21 comentaris

Cançons de Nadal 2018-19

Aquest any per Nadal farem un mashup de tres cançons de Nadal. Aquí us les deixo perquè les aneu escoltant i us aneu aprenent les lletres.

Aquí teniu la lletra:

CANÇÓ NADAL 2018-19

 

Publicat dins de Cançons de nadal | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Auriculars i problemes d’audició

Aquí tenim un tema molt interessant damunt la taula. Molts adolescents i també molts adults escoltem música amb auriculars pel carrer, a casa, al metro, quan fem esport…

Les nostres oïdes, el nostre aparell auditiu està preparat per escoltar música d’aquesta manera? Fer-ho ens pot provocar problemes auditius?

Hi ha diferència entre els auriculars de botó i els altres? Hi ha algun límit de temps ? I de volum?

Aquí us deixo uns articles amb informació que us poden ajudar a respondre aquestes preguntes i valorar si necessiteu un canvi d’hàbits per millorar la vostra salut auditiva.

Escuchar música con auriculares

Los auriculares provocan problemas

Los auriculares de botón 

Quins són els millors auriculars?

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

És bo o dolent escoltar música mentre estudies o fas deures?

Aquest és un debat que fa dècades està sobre la taula. Hi ha diferents estudis al respecte que ens poden ajudar a decantar-nos cap a una banda o una altra. Però com en la majoria de debats no tot és blanc o negre i pot ser abans de parlar sobre el tema val la pena informar-nos.

Aquí us deixo tres articles dels molts que hi han a internet en els que parlen d’aquest tema. Després de llegir els articles potser en podrem parlar amb més arguments.

Articles per llegir:

¿Es bueno estudiar escuchando música?

Pros y contras de estudiar escuchando música

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

CANÇONS 2018-19

Aquí teniu algunes de les cançons que cantarem durant el curs.

Comencem amb la Cançó del Lema composada per l’Álvaro Fraile

LLENÇA’T de Lax’n’Busto

Podries , la poesia de la Joana Raspall musicada per Roba Estesa.

Una altra versió de la cançó cantada per Gemma Humet.

I aquí van les meues preguntes perquè en facis els teus comentaris.

1- Quina versió t’agrada més de la poesia de la Joana Raspall? Argumenta la teua resposta.

2- Mira algun vídeo de Roba Estesa o escolta alguna de les seves cançons i comenta si t’agrada o no la seva música i/ les lletres i perquè, si les coneixies o no, si et recorden a algun grup o no, si consideres que tenen algun tret peculiar….

Us recomano els dos següents vídeos perquè vegeu el seu estil:

Les criades

Cant de lluita

Aprofito que molts heu fet comentaris sobre les lletres reivindicatives i feministes de Roba Estesa per proposar-vos una cançó que ho està petant i que és de Suu, una jove cantautora de18 anys i instagramer que es diu Susana Ventura i es fa dir Tontaka13 a les xarxes. La cançó que et proposo es REINAS, a veure que et sembla! Escolta bé la lletra que és la clau!

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , , , , , | 16 comentaris

Posem música als vídeos de les nostres campanyes

donacio-de-sangFarem vídeos-anunci per promoure la Donació des sang i la mobilitat sostenible.

És molt important tenir en compte la música quan fem un vídeo, tant si és un anunci, una campanya comun curtmetratge. I també tenir en compte quina música podem posar si vole publicar aquell vídeo a les xarxes socials.

En el següent enllaç tens informació i activitats sobre la música i els auncis.

DONACIÓ DE SANG

Cançó de Teràpia de shock “És el so que mou el món”:

Aquí teniu la cançó per poder-la descarregar i utilitzar.

Alguns vídeos que us poden donar idees per fer el vostre anunci:

Alguns vídeos que van fer en cursos anteriors:

Per poder establir els criteris i requisits per elaborar el vídeo podem consultar les bases següents:

bases-concurs-donacio-de-sang

Altres webs d’on extreure dades, informació i idees:

Vine a donar sang

Banc de sang

Vídeos donants de sang

MOBILITAT SOSTENIBLE (  i ALTRES PER AGAFAR IDEES):

PASSOS  SEGUIR PER FER EL VÍDEO:

Abans de començar a gravar i fer el vídeo farem un document on hi constin els passos següents:

1- Decidim com volem fer el vídeo: hi volem sortir nosaltres? Volem posar-hi imatges? Stop-motion, dibuixos, ..argumentem la tria què hem fet.

2- Decidim  un slògan engrescador que animi a acoseguir l’objectiu. Expliquem com hemtriat l’eslògan…

3- Hi haurem de posar alguna dada o dades reals i contrastades per nimar a aconseguir l’objectiu: triem la dada que volem posar-hi o dades. Expliquem d’on l’hem extret.

4- Decidim la música que  hi posarem i argumentem perquè hem triat aquella música(instrumental, amb lletra…).

5- ALTRES: logotip, imaatges importants, infografies, gràfics…..

6- Triem programa d’edició de vídeo i argumentem perquè hem triat aquell. Triem amb què gravarem ( càmara, vídeo, fotos…).

7- Ens posem a gravar, editar, descarregar la música, tallar-la, … Però abans de començar hem de tenir enn compte els criteris i requisits ja que aquests també els utilitzarem per avaluar la feina feta:

CRITERIS I REQUISITS PEL VÍDEO- ANUNCI DE DONACIÓ DE SANG- mobilitat sostenible:

  • Tenir fet el document dels passos a seguir abans de començar a crear el vídeo.
  • Temps  màxim 2 minuts i  mínim 30s.
  • Missatge entenedor que motivi la donació de sang. Missatge important, clar i curt.
  • Hi ha d’haver coma mínim una dada que engresqui a aconseguir l’objectiu del vídeo
  • La música: hem de tenir en compte que ajudi i acompanyi al missatge
  • En català.
  • Possibilitat que el vídeo sigui mut ( no cal parlar)
  • El vídeo de donació de sang ha de contenir el lloc i la data i lhora: 13 de juny de 17-21 h a l’ajuntament de Tremp.

 

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

James Rhodes i Bach

james-rhodesJames Rhodes va nèixer a Londres al 1975 és un pianista, concertista i un dels principals renovadors de la música clàssica.

El seu llibre INSTRUMENTAL ha estat un dels llibre més venuts durant el 2016. En ell ens diu coses com aquestes:

” (…) la música es la gran unificadora, la droga preferida de los adolescentes de todo el mundo. Brinda consuelo, sabiduría, esperanza y calidez; lleva haciéndolo miles de años. Es la medicina para el alma. Hay ochenta y ocho teclas en un piano y, dentro de ellas, un universo entero.”

“…es un hecho irrefutable que la música me ha salvado la vida de una forma literal, y creo que también la de un montón de personas más. Ofrece compañía cuando no la hay, comprensión cuando reina el desconcierto, consuelo cuando se siente angustia, y una energía pura y sin contaminar cuando lo que queda es una cáscara vacía de destrucción y agotamiento”instrumental

“… la música es la respuesta a aquello que no la tiene. Estoy convencido de ello porque yo no existiría, menos aún de una forma productiva, sólida ( y, de vez en cuando, feliz), sin música.”

Aquí teniu un vídeo de TED a Madrid on James Rhodes explica part de la relació que té ell amb la música, especialment amb la música clàssica.

A més també toca el piano al principi i al final del vídeo. La primera és de BAch i la segona és de Gluck ( Orfeo Melody). Mentre les escoltem farem un escolto- sento i em pregunto.

Després d’aquest vídeo podem fer una mica de debat sobre què en penseu del què diu James Rhodes.

The Bach Cello Suite

Una de les peces més escoltades i versionades de Bach possiblement sigui la Suite per Cello No. 1 en Sol major.

Aquí la teniu interpretada pel gran Pau Casals, que va ser el músic que va descobrir aquesta peça.

PAU CASALS:

El cant dels ocells a la Casa Blanca el 1962:

DISCURS DE PAU CASALS EL 1971 . Recollint la medalla de la Pau.

Aquí us en deixo tres versions perquè les pugueu escoltar i triar aquella que més us agrada argumentant detalladament perquè heu escollit aquella i no una altra.

Finalment us ofereixo la possibilitat d’escolta James Rhodes tocant un de les peces més tristes de la història de la música. La Chaconna en re menor de J. S. Bach arranjada per F. Bussoni. Una peça que va compondre Bach a la seva dona, el gran amor de la seva vida, quan aquesta va morir. La va composar per a un sol violí.

James Rhodes, al seu llibre Instrumental diu de la Chaconne:

No sólo se trata de una composición. Es una puta catedral erigida para recordar a su mujer, la torre Eiffel de las canciones de amor. Y el punto culminante de esta partita lo consigue el último movimiento, la chacona. Quince minutos de desgarradora intensidad en la conmovedora tonalidad de re menor”. 

Publicat dins de General, James Rhodes, Música clàssica | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari