Alguns exemples de PERCUSSIÓ CORPORAL per practicar a classe i agafar idees.
SANTI SERRATOSA:
Algunes fàcils per practicar de Bruno Mars:
I finalment aquesta versió de Happy.
Alguns exemples de PERCUSSIÓ CORPORAL per practicar a classe i agafar idees.
SANTI SERRATOSA:
Algunes fàcils per practicar de Bruno Mars:
I finalment aquesta versió de Happy.
Aquí us deixo algunes de les cançons de pop català i espanyol que podem cantar amb la base instrumental.
Video clip original:
Cançó amb base instrumental i lletra:
Karaokede la cançó:
ESCRIUREM. VErsió Jo em corono amb col·laboracions durant el confinament:
ESCRIUREM. Cançó amb base instrumental , veu i lletra.
ESCRIUREM KARAOKE:
Aquí et deixo un article que parla sobre aquest curt.
Què en penses d’aquest missatge? Hi estàs d’acord?
Aquí us deixo algunes de les cançons que cantarem per practicar i adquirir la competència d’interpretació, en aquest cas utilitzant l’instrument més barat i fàcil de transportar: LA VEU!!!
La cançó del projecte DONA LA NOTA per cantar-la el dia 5 de juny, dia mundial del MEDI AMBIENT.
No ens desdibuixeu
Són temps difícils i incerts. Temps de confinament. I en aquests moments la música ens pot ajudar a passar les hores i els dies d’una manera diferent.
Fa uns dies Lucía Gil, cantant i actriu, va composar una cançó que va titular Volveremos a brindar, inspirada en el que estàvem vivint. Aquesta cançó es va fer viral en pocs minuts…Si busqueu la cançó al youtube us sortiran molts vídeos fets amb la cançó i també covers, tutorials per tocar-la….
El que us proposo és el següent:
1- Mireu el primer vídeo que és una breu entrevista que li fan on explica perquè la va fer ( comença dient que està agraïda que hagin desmentit que la cançó fos de la Oreja de Van Gogh, un altre gup de música, perquè algú es va equivocar i va difondre aquesta fake new).
2- Mireu el segon vídeo que és el que va penjar ella al seu canal de youtube quan va fer la cançó ( està acompanyada d’imatges). Escolteu i llegiu bé la lletra ja que és important per fer la següent activitat.
3- Feu un comentari reflexionant sobre el següent: perquè creieu que es va fer viral tan ràpid? Quines frases us agraden més de la cançó ( teniu la lletra al vídeo i podeu trobarlatambé per internet) i en quines us veieu o sentiu reflectits? Creieu que l’art en general ( cantar, fer música, escolatra-la, pintar, ballar, fer fotos, editar vídeos o fotos…) ens ajuda aquests dies a passar aquest confinament i tot el que estem vivint al voltant d’això. Per què? I finalment compartiu si vosaltres esteu aprofitant aquests dies per dedicar més temps a algun hobbie o a alguna activitat artística, o qualsevol altra que us faci que la vida més fàcil.
HEU DE FER AQUESTS COMENTARIS AQUÍ AL BLOC.
ALTRES CANÇONS CREADES O VERSIONADES DURANT EL CONFINAMENT:
Versió de RESISITIRÉ ( del Dúo Dinámico):
Aquí us deixo uns quants vídeos dels grans autors i grups dels orígens del pop i rock ( que heu pogut trobar al document que hem llegit i treballat a l’aula).
Anys 50: ROCK
Anys 60: POP
Anys 70: fusions com heavy metal…
Reggae…
Altres músics importants que engeguen en aquesta època els teniu en aquest article del blog.
Anys 80 i 90: més POP
Aquests només són alguns exemples dels orígens d’aquests gèneres musicals.
Aquest curs 2019-20 cantarem dos cançons de NADAL :
WHEN CHRISTMAS COMES TO TOWN ( de la peli Polar Express)
WAY BACK INTO LOVE (de la peli TU LA LETRA Y YO LA MÚSICA) però versionada en català pel grup CROSSING en una versió que van fer per adolescents.cat.
Aquí us deixo els recursos que utilitzarem.
VERSIÓ AMB KARAOKE:
Enllaç de la cançó amb base instrumental i melodia.
WHEN CHRRISTMAS COMES TO TOWN:
Karaoke:
LLETRES:
When Christmas i Crossing LLETRES
Què sents quan escoltes la música que t’agrada? I quan n’escoltes alguna que et proposen? Segur que cada cançó o peça de música et trasmet sentiments, sensacions o emocions diferents. Sentir-les és fàcil però posar-les per escrit de vegades costa més.
Per això et proposo aquest llistat d’emocions i sentiments per poder posar paraules més fàcilment al que sentim o al que se’ns mou per dintre quan escoltem cançons o música. Se te n’acudeixen més?
A continuació algunes peces musicals que et poden despertar algunes d’aquestes emocions.
El 8 de març és el dia internacional de la dona. Aprofitarem per escoltar cançons que ens parlin d’aquest tema.
Aquí les teniu.
RAP FEMINISTA:
Antipatriarca:
PREGUNTES PER AL DEBAT:
Després d’haver aprofundit en la història del RAP i haver escoltat diferents rapers ens posem en marxa per rapejar la nostra pròpia poesia.
Per rapejar la poesia que hem creat en grups a l’assignatura de català seguirem la pauta següent:
1- Cerca de bases musicals per rapejar
Aquí teniu un repositori de bases i beats d’ús lliure que podeu descarregar.
2- Proposta al grup de les diferents bases ( cadascú en proposa una com a mínim)
3- Tria de la base per al nostre RAP ( haureu d’argumentar perquè heu triat aquest RAP)
4- Passem el RAP a foramt mp3, el tallem si cal per tenir la base definitiva sobre la qual treballarem.
5- Ens repartim la poesia i quedem d’acord qui rapeja que.
6- Comencem a rapejar primer amb el full i després de memòria.
7- Presentem el RAP rapejat als companys.
ALGUNS CONSELLS:
Quan rapegeu:
TENIM 2 SESSIONS PER PREPARAR EL NOSTRE RAP I UNA ALTRA SESSIÓ PER FER UN ÚLTIM ASSAIG I PRESENTAR-HO ALS COMPANYS.
RECORDEU QUE DESPRÉS HAUREU DE FER LA POSTA EN ESCENA A L’ASSIGNATURA D’EDUCACIÓ FÍSICA.
ÉS IMPORTANT TENIR EN COMPTE ELS CRITERIS D’AVALUACIÓ:
ESCALA D’AVALUACIÓ DEL RAP:
ESCALA PER AVALUAR RAP (2n ESO)