Billie Eillish

 

Billie Eillish ens ofereix un curt, NOT MY RESPONSABILITY , on ens parla de les opinions que té la gent sobre ella i el seu cos.

Aquí et deixo un article que parla sobre aquest curt.

Què en penses d’aquest missatge? Hi estàs d’acord?

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

QUI CANTA ELS SEUS MALS ESPANTA!

 

Aquí us deixo algunes de les cançons que cantarem per practicar i adquirir la competència d’interpretació, en aquest cas utilitzant l’instrument més barat i fàcil de transportar: LA VEU!!!

La cançó del projecte DONA LA NOTA  per cantar-la el dia 5 de juny, dia mundial del MEDI AMBIENT.

No ens desdibuixeu

lletra NO ENS DESDIBUIXEU…

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

TORNAREM A …

Són temps difícils i incerts. Temps de confinament. I en aquests moments la música ens pot ajudar a passar les hores i els dies d’una manera diferent.

Fa uns dies Lucía Gil, cantant i actriu, va composar una cançó que va titular Volveremos a brindar, inspirada en el que estàvem vivint. Aquesta cançó es va fer viral  en pocs minuts…Si busqueu la cançó al youtube us sortiran molts vídeos fets amb la cançó i també covers, tutorials per tocar-la….

El que us proposo és el següent:

1- Mireu el primer vídeo que és una breu entrevista que li fan on explica perquè la va fer ( comença dient que està agraïda que hagin desmentit que la cançó fos de la Oreja de Van Gogh, un altre gup de música, perquè algú es va equivocar i va difondre aquesta fake new).

2- Mireu el segon vídeo que és el que va penjar ella al seu canal de youtube quan va fer la cançó ( està acompanyada d’imatges). Escolteu i llegiu bé la lletra ja que és important per fer la següent activitat.

3- Feu un comentari reflexionant sobre el següent: perquè creieu que es va fer viral tan ràpid? Quines frases us agraden més de la cançó ( teniu la lletra al vídeo i podeu trobarlatambé per internet) i en quines us veieu o sentiu reflectits?  Creieu que l’art en general ( cantar, fer música, escolatra-la, pintar, ballar, fer fotos, editar vídeos o fotos…) ens ajuda aquests dies a passar aquest confinament i tot el que estem vivint al voltant d’això. Per què? I finalment compartiu si vosaltres esteu aprofitant aquests dies per dedicar més temps a algun hobbie o a alguna activitat artística, o qualsevol altra que us faci que la vida més fàcil.

HEU DE FER AQUESTS COMENTARIS AQUÍ AL BLOC.

ALTRES CANÇONS CREADES O VERSIONADES DURANT EL CONFINAMENT:

Versió de RESISITIRÉ ( del Dúo Dinámico):

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | 24 comentaris

Rock i Pop inicis

Aquí us deixo uns quants vídeos dels grans autors i grups dels orígens del  pop i rock ( que heu pogut trobar al document que hem llegit i treballat a l’aula).

Anys 50: ROCK

Anys 60: POP

Anys 70: fusions com heavy metal…

Reggae…

Altres músics importants que engeguen en aquesta època els teniu en aquest article del blog.

Anys 80 i 90: més POP

Aquests només són alguns exemples dels orígens d’aquests gèneres musicals.

 

 

Publicat dins de General, Pop, Rock, the beatles | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari

Cançons Nadal 2019-20

Aquest curs 2019-20 cantarem dos cançons de NADAL :

WHEN CHRISTMAS COMES TO TOWN ( de la peli Polar Express)

WAY BACK INTO LOVE (de la peli TU LA LETRA Y YO LA MÚSICA) però versionada en català pel grup CROSSING en una versió que van fer per adolescents.cat.

Aquí us deixo els recursos que utilitzarem.

VERSIÓ AMB KARAOKE:

Enllaç de la cançó amb base instrumental i melodia.

WHEN CHRRISTMAS COMES TO TOWN:

Karaoke:

LLETRES:

When Christmas i Crossing LLETRES

 

 

Publicat dins de Cançons de nadal | Deixa un comentari

Emocionar-se i sentir amb la música

Què sents quan escoltes la música que t’agrada? I quan n’escoltes alguna que et proposen? Segur que cada cançó o peça de música et trasmet sentiments, sensacions o emocions diferents. Sentir-les és fàcil però posar-les per escrit de vegades costa més.

Per això et proposo aquest llistat d’emocions i sentiments per poder posar paraules més fàcilment al que sentim o al que se’ns mou per dintre quan escoltem cançons o música. Se te n’acudeixen més?

A continuació algunes peces musicals que et poden despertar algunes d’aquestes emocions.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

MÚSICA i 8 DE MARÇ

El 8 de març és el dia internacional de la dona. Aprofitarem per escoltar cançons que ens parlin d’aquest tema.

Aquí les teniu.

RAP FEMINISTA:

Antipatriarca:

PREGUNTES PER AL DEBAT:

  • Creus que hi ha masclisme o desigualtat de gènere en el món de la música?
  • És igual de fàcil ser músic sent dona que home?
  • Quantes dones músiques, no cantants, coneixes?
  • La música que escoltes està interpretada i tocada per homes o per dones?
Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

RAPEGEM?

Després d’haver aprofundit en la història del RAP i haver escoltat diferents rapers ens posem en marxa per rapejar la nostra pròpia poesia.

Per rapejar la poesia que hem creat en grups a l’assignatura de català seguirem la pauta següent:

1- Cerca de bases musicals per rapejar

Aquí teniu un repositori de bases i beats d’ús lliure que podeu descarregar.

2- Proposta al grup de les diferents bases ( cadascú en proposa una com a mínim)

3- Tria de la base per al nostre RAP ( haureu d’argumentar perquè heu triat aquest RAP)

4- Passem el RAP a foramt mp3, el  tallem si cal per tenir la base definitiva sobre la qual treballarem.

5- Ens repartim la poesia i quedem d’acord qui rapeja que.

6- Comencem a rapejar primer amb el full i després de memòria.

7- Presentem el RAP rapejat als companys.

ALGUNS CONSELLS:

Quan rapegeu:

  • Heu d’assajar molt bé la poesia de memòria
  • Heu de controlar les pauses i respiracions per no trabar-vos o quedar-vos sense aire
  • Vocalitza i busca el volum de veu equilibrat amb la base de rap perquè s’escolti i s’entengui el que dius
  • I sobretot…. DEIXA’T LA VERGONYA A CASA!

TENIM 2 SESSIONS PER PREPARAR EL NOSTRE RAP I UNA ALTRA SESSIÓ PER FER UN ÚLTIM ASSAIG I PRESENTAR-HO ALS COMPANYS

RECORDEU QUE DESPRÉS HAUREU DE FER LA POSTA EN ESCENA A L’ASSIGNATURA D’EDUCACIÓ FÍSICA.

ÉS IMPORTANT TENIR EN COMPTE ELS CRITERIS D’AVALUACIÓ:

  • Vocalitzar i que s’entengui el què dieu en tot moment
  • Repartir de manera equitativa el que rapeja cadascú
  • L’equilibri entre la música i la vostra veu
  • Acompassar el ritme de la poesia rapejada amb la de la base musical
  • Aprendre’ns la poesia de memòria

ESCALA D’AVALUACIÓ DEL RAP:

ESCALA PER AVALUAR RAP (2n ESO)

 

 

Publicat dins de RAP | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Transhin’ the camp i percussió corporal

Aquí us deixo diferents versions de la cançó Transhin’ the camp que podem tocar amb flauta i percussió i també la podem fer amb percussió corporal amb grups.

La de la peli:

ALTRES VERSIONS:

I ara uns vídeos de percussió corporal per agafar idees per fer la nostra pròpia percussió:

TREBALL EN GRUP- PERCUSSIÓ CORPORAL+ TRANSHIN’THE CAMP

L’objectiu del treball en grup serà feruna coreografia amb percussió corporal amb la cançó transhin’the camp.

Pautes del treball:

  • Treballareu en grup, en equip, de 3-4 persones.
  • Haureu de crear una coreografia amb percussió corporal amb la base de la cançó Transhin’the camp d’uns dos minuts.
  • Tindreu 4 sessions d’uns 20-30 min per preparar-ho.
  • Haureu d’escriure un  mini diari dels passos que heu seguit, dificultats que heu tingut, facilitats, idees….
  • Haureu de presentar la vostra coreografia davant la resta o bé gravar-la i presentar-la en vídeo.

Mini diari( individual):

Després de cada sessió haureu d’escriure un breu  diari explicant el següent .no cal que contesteu cada pregunta, si no que heu de fer un escrit parlant d’aquestes qüestions.

  • Què heu fet en aquesta sessió?
  • Com us heu organitzat?
  • Com t’has implicat en el treball grupal?
  • Estàs satisfet de la feina individual i grupal?

Com l’avaluarem?

Ho farem amb una rúbrica o escala d’avaluació . Els criteris d’avaluació seran:

  • Coordinació dels membres del grup en la coreografia
  • Complexitat i creativitat de la coreografia
  • Interpretació de la coreografia a nivell rítmic.

També avaluarem el treball grupal a partir dels vostres diaris.

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Beethoven, supervivent i músic

Per començar …mira aquest bocí de la película Copying Beethoven i fes la rutina ESCOLTO/VEIG- PENSO – EM PREGUNTO.

Després d’haver vist al peça i haver fet la rutina, llegirem el següent fragment del llibre INSTRUMENTAL de James Rhodes ( enllaç a un altre article seu) per fer-nos una idea de qui era Beethoven:

“En 1770 nace un niño en unas circunstancias difíciles, violentas, terribles. En su familia abundan el alcoholismo, la violencia doméstica, los abusos y la crueldad. Las cosas llegan a tal punto de descontrol que a los dieciséis  años el chico lleva a su padre a juicio para quitarle la gestión de sus ingresos y que la familia pueda comer. 

Con veintitantos año, él solito saca a rastras a la música de la época clásica y la mete de lleno en el Romanticismo: la centra en las emociones, dirige la mirada al interior, se salta convenciones, guarda una fidelidad constante a sus convicciones, compone para las orquestas del futuro y muestra una decidida indiferencia hacia las opiniones que otros tienen de él. 

Totalmente sordo, destrozado por los dolores, emocionalmente jodido, compone su trigésima segunda y última sonata para piano en 1822, pocos años antes de su muerte.(…) (pàg. 61 del llibre Instrumental).

Al seu segon llibre (Fugas) , James Rhodes, també parla de Beethoven:

” (…) 1821, avanza medio  renqueante por las calles oscuras de Berlín, al tiempo que va farfullando, hablando y, de vez en cuando, cantando solo (…) lleva varios meses enfermo. Pero la enfermedad le da absolutamente igual. Lo que más le importa, lo que le causa un dolor que pocos de nosotros alcanzaríamos siquiera a imaginar, es el aislamiento total y absoluto del mundo en el que se halla immerso. (..) Se ha sentido solo des de niño.(…) Lo aplasta el peso de una rabia tremenda. Posee el don de un talento musical insólito , de una potencia mayor de lo que es capaz de  imaginar cualquier mente humana, pero es que luego, en una espantosa y cruel ironía del destino, se queda sordo” . ( pàg. 111 de Fugas).

Aquí pots visualitzar i escoltar James Rhodes tocant el piano.

 

 

Publicat dins de James Rhodes, Música clàssica | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari