POP CATALÀ I ESPANYOL ACTUAL

Aquí us deixo algunes de les cançons de pop català i espanyol que podem cantar amb la base instrumental.

Video clip original:

Cançó amb base instrumental i lletra:

Karaokede la cançó:

ESCRIUREM. VErsió Jo em corono amb col·laboracions durant el confinament:

ESCRIUREM. Cançó amb base instrumental , veu i lletra.

ESCRIUREM KARAOKE:

 

Publicat dins de General | 1 comentari

Billie Eillish

 

Billie Eillish ens ofereix un curt, NOT MY RESPONSABILITY , on ens parla de les opinions que té la gent sobre ella i el seu cos.

Aquí et deixo un article que parla sobre aquest curt.

Què en penses d’aquest missatge? Hi estàs d’acord?

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

QUI CANTA ELS SEUS MALS ESPANTA!

 

Aquí us deixo algunes de les cançons que cantarem per practicar i adquirir la competència d’interpretació, en aquest cas utilitzant l’instrument més barat i fàcil de transportar: LA VEU!!!

La cançó del projecte DONA LA NOTA  per cantar-la el dia 5 de juny, dia mundial del MEDI AMBIENT.

No ens desdibuixeu

lletra NO ENS DESDIBUIXEU…

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

TORNAREM A …

Són temps difícils i incerts. Temps de confinament. I en aquests moments la música ens pot ajudar a passar les hores i els dies d’una manera diferent.

Fa uns dies Lucía Gil, cantant i actriu, va composar una cançó que va titular Volveremos a brindar, inspirada en el que estàvem vivint. Aquesta cançó es va fer viral  en pocs minuts…Si busqueu la cançó al youtube us sortiran molts vídeos fets amb la cançó i també covers, tutorials per tocar-la….

El que us proposo és el següent:

1- Mireu el primer vídeo que és una breu entrevista que li fan on explica perquè la va fer ( comença dient que està agraïda que hagin desmentit que la cançó fos de la Oreja de Van Gogh, un altre gup de música, perquè algú es va equivocar i va difondre aquesta fake new).

2- Mireu el segon vídeo que és el que va penjar ella al seu canal de youtube quan va fer la cançó ( està acompanyada d’imatges). Escolteu i llegiu bé la lletra ja que és important per fer la següent activitat.

3- Feu un comentari reflexionant sobre el següent: perquè creieu que es va fer viral tan ràpid? Quines frases us agraden més de la cançó ( teniu la lletra al vídeo i podeu trobarlatambé per internet) i en quines us veieu o sentiu reflectits?  Creieu que l’art en general ( cantar, fer música, escolatra-la, pintar, ballar, fer fotos, editar vídeos o fotos…) ens ajuda aquests dies a passar aquest confinament i tot el que estem vivint al voltant d’això. Per què? I finalment compartiu si vosaltres esteu aprofitant aquests dies per dedicar més temps a algun hobbie o a alguna activitat artística, o qualsevol altra que us faci que la vida més fàcil.

HEU DE FER AQUESTS COMENTARIS AQUÍ AL BLOC.

ALTRES CANÇONS CREADES O VERSIONADES DURANT EL CONFINAMENT:

Versió de RESISITIRÉ ( del Dúo Dinámico):

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | 24 comentaris

Rock i Pop inicis

Aquí us deixo uns quants vídeos dels grans autors i grups dels orígens del  pop i rock ( que heu pogut trobar al document que hem llegit i treballat a l’aula).

Anys 50: ROCK

Anys 60: POP

Anys 70: fusions com heavy metal…

Reggae…

Altres músics importants que engeguen en aquesta època els teniu en aquest article del blog.

Anys 80 i 90: més POP

Aquests només són alguns exemples dels orígens d’aquests gèneres musicals.

 

 

Publicat dins de General, Pop, Rock, the beatles | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari

Cançons Nadal 2019-20

Aquest curs 2019-20 cantarem dos cançons de NADAL :

WHEN CHRISTMAS COMES TO TOWN ( de la peli Polar Express)

WAY BACK INTO LOVE (de la peli TU LA LETRA Y YO LA MÚSICA) però versionada en català pel grup CROSSING en una versió que van fer per adolescents.cat.

Aquí us deixo els recursos que utilitzarem.

VERSIÓ AMB KARAOKE:

Enllaç de la cançó amb base instrumental i melodia.

WHEN CHRRISTMAS COMES TO TOWN:

Karaoke:

LLETRES:

When Christmas i Crossing LLETRES

 

 

Publicat dins de Cançons de nadal | Deixa un comentari

Emocionar-se i sentir amb la música

Què sents quan escoltes la música que t’agrada? I quan n’escoltes alguna que et proposen? Segur que cada cançó o peça de música et trasmet sentiments, sensacions o emocions diferents. Sentir-les és fàcil però posar-les per escrit de vegades costa més.

Per això et proposo aquest llistat d’emocions i sentiments per poder posar paraules més fàcilment al que sentim o al que se’ns mou per dintre quan escoltem cançons o música. Se te n’acudeixen més?

A continuació algunes peces musicals que et poden despertar algunes d’aquestes emocions.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

MÚSICA i 8 DE MARÇ

El 8 de març és el dia internacional de la dona. Aprofitarem per escoltar cançons que ens parlin d’aquest tema.

Aquí les teniu.

RAP FEMINISTA:

Antipatriarca:

PREGUNTES PER AL DEBAT:

  • Creus que hi ha masclisme o desigualtat de gènere en el món de la música?
  • És igual de fàcil ser músic sent dona que home?
  • Quantes dones músiques, no cantants, coneixes?
  • La música que escoltes està interpretada i tocada per homes o per dones?
Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

RAPEGEM?

Després d’haver aprofundit en la història del RAP i haver escoltat diferents rapers ens posem en marxa per rapejar la nostra pròpia poesia.

Per rapejar la poesia que hem creat en grups a l’assignatura de català seguirem la pauta següent:

1- Cerca de bases musicals per rapejar

Aquí teniu un repositori de bases i beats d’ús lliure que podeu descarregar.

2- Proposta al grup de les diferents bases ( cadascú en proposa una com a mínim)

3- Tria de la base per al nostre RAP ( haureu d’argumentar perquè heu triat aquest RAP)

4- Passem el RAP a foramt mp3, el  tallem si cal per tenir la base definitiva sobre la qual treballarem.

5- Ens repartim la poesia i quedem d’acord qui rapeja que.

6- Comencem a rapejar primer amb el full i després de memòria.

7- Presentem el RAP rapejat als companys.

ALGUNS CONSELLS:

Quan rapegeu:

  • Heu d’assajar molt bé la poesia de memòria
  • Heu de controlar les pauses i respiracions per no trabar-vos o quedar-vos sense aire
  • Vocalitza i busca el volum de veu equilibrat amb la base de rap perquè s’escolti i s’entengui el que dius
  • I sobretot…. DEIXA’T LA VERGONYA A CASA!

TENIM 2 SESSIONS PER PREPARAR EL NOSTRE RAP I UNA ALTRA SESSIÓ PER FER UN ÚLTIM ASSAIG I PRESENTAR-HO ALS COMPANYS

RECORDEU QUE DESPRÉS HAUREU DE FER LA POSTA EN ESCENA A L’ASSIGNATURA D’EDUCACIÓ FÍSICA.

ÉS IMPORTANT TENIR EN COMPTE ELS CRITERIS D’AVALUACIÓ:

  • Vocalitzar i que s’entengui el què dieu en tot moment
  • Repartir de manera equitativa el que rapeja cadascú
  • L’equilibri entre la música i la vostra veu
  • Acompassar el ritme de la poesia rapejada amb la de la base musical
  • Aprendre’ns la poesia de memòria

ESCALA D’AVALUACIÓ DEL RAP:

ESCALA PER AVALUAR RAP (2n ESO)

 

 

Publicat dins de RAP | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Transhin’ the camp i percussió corporal

Aquí us deixo diferents versions de la cançó Transhin’ the camp que podem tocar amb flauta i percussió i també la podem fer amb percussió corporal amb grups.

La de la peli:

ALTRES VERSIONS:

I ara uns vídeos de percussió corporal per agafar idees per fer la nostra pròpia percussió:

TREBALL EN GRUP- PERCUSSIÓ CORPORAL+ TRANSHIN’THE CAMP

L’objectiu del treball en grup serà feruna coreografia amb percussió corporal amb la cançó transhin’the camp.

Pautes del treball:

  • Treballareu en grup, en equip, de 3-4 persones.
  • Haureu de crear una coreografia amb percussió corporal amb la base de la cançó Transhin’the camp d’uns dos minuts.
  • Tindreu 4 sessions d’uns 20-30 min per preparar-ho.
  • Haureu d’escriure un  mini diari dels passos que heu seguit, dificultats que heu tingut, facilitats, idees….
  • Haureu de presentar la vostra coreografia davant la resta o bé gravar-la i presentar-la en vídeo.

Mini diari( individual):

Després de cada sessió haureu d’escriure un breu  diari explicant el següent .no cal que contesteu cada pregunta, si no que heu de fer un escrit parlant d’aquestes qüestions.

  • Què heu fet en aquesta sessió?
  • Com us heu organitzat?
  • Com t’has implicat en el treball grupal?
  • Estàs satisfet de la feina individual i grupal?

Com l’avaluarem?

Ho farem amb una rúbrica o escala d’avaluació . Els criteris d’avaluació seran:

  • Coordinació dels membres del grup en la coreografia
  • Complexitat i creativitat de la coreografia
  • Interpretació de la coreografia a nivell rítmic.

També avaluarem el treball grupal a partir dels vostres diaris.

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari