EL MUSICAL. Creació

Després d’haver investigat sobre aquest gènere, el musical, crearem per grup un bocí de musical cadascú, tenint en comtpe els aspectes i ingredients més rellevants que hi han d’haver en un musical: cançó i música, coreografia, guió teatral.

Us enllaço els trossos cantats d’aquest musical (dirigit pel Manu Guix)  perquè agafeu idees.

Per poder fer aquesta activitat haurem de tenir en compte les pautes següents i tambéels criteris d’avaluació, ja que finalment ho presentarem als companys/es i l’avaluarem:

PAUTES A SEGUIR:

Aquestes pautes les escriureu en un drive compartit amb els companys i amb mi.

1- Crear una situació, un context en el que situareu la vostra història. Ha de ser alguna situació relacionada amb els adolescents ( a l’escola, a casa, amb els germans, amb els pares, amics….).

2- Fareu un petit guió del que direu cadascú de vosaltres per posar a l’espectador en situació abans de fer la cançó. Tohom ha de parlar.

3- Amb la base musical de la cançó a cop de rock  heu de crear la vostra pròpia cançó que sigui lligui  amb la situació i el guió que ja heu creat. Tothom a de cantar.

4- Finalment heu de crear una coreografia senzilla per cantar la cançó.

ALTRES PAUTES IMPORTANTS:

  • La vostra escena pot durar de 3 a 5 min.
  • Tindreu de 3 a 4 sessions ( de 40 min) per prepar-ho i assajar-ho .
  • Penseu també en l’escenografia i la roba. Heu d’anar vestits per l’ocasió i podeu afegir alguna cosa al decorat si ho necessiteu per recrear l’escena.

CRITERIS D’AVALUACIÓ:

  • Seguiment de les pautes
  • Organització i cooperació del treball en equip ( coavaulació i observació de la profe)
  • Situació ben construïda, que tingui sentit i lligui amb la cançó.
  • Coreografia: coordinació dels diferents actors, ben executada
  • Cançó: que la lletra sigui adequada per la situació, ortografia i redacció bones, ritme i rima, afinació, volum de veu.
  • Guió i situació: ben explicades al document drive, el guió ben escrit i bona intrepretació dels actors i actrius.

Gravarem les escenes de cada grup i al final farem una avaluació conjunta (auto, i coavaluació del grup i dels diferents membres).