EL ROCK I EL POP

Per començar aquesta unitat didàctica ho farem amb la rutina de pensament 3-2-1 pont a partir dels nostres coneixements previs sobre aquests dos estils musicals.

Un cop omplerta la primera part de la rutina introduirem aquest tema a partir dels gèneres musicals i situarem el ROCK I EL POP dintre la classificació d’aquests gèneres. I ho farem a partir de la pàgina següent: els gèneres musicals.

Per treballar una mica els diferents gèneres musicals podem visionar o escoltar diferents tipus de música per veure les diferències enntre els diferents gèneres.

L’evolució del Rock i el Pop

Ara ens endinsarem en l’origen i l’evolució d’aquests dos estils musicals. Per fer-ho farem una lectura compartida del següent article:

Evolució del pop i el rock

A partir d’aquesta lectura que comentarem farem una altra rutina de pensament en petit grup : Compara i contrasta.

Podem trobar melodies i ritmes molt semblants entre moltes cançons del pop. Aquesta característica queda molt reflexada en els diferents mash-ups de cada any ( juntatnt els grans èxits de cada any en un sol tema). Aquí us proposo la visualització i audició d’alguns d’aquests temes.

Després d’escoltar aquests temes passarem a escoltar cançons d’un parell de grups que han estat molt importants en la història de la música rock i pop a partir de l’article de Queen i Bowie

En aquest article teniu diverses cançons d’aquests dos grups. N’haureu de triar una i escoltar-la amb atenció per fer la rutina de pensament: Escolto-sento-em pregunto.

Finalment per acabar aquesta unitat acabarem de completar la rutina del principi: 3-2-1 pont i reflexionarem sobre el què hem après i sobre els dubtes que encara ens queden.

Reunirem tot el material que hem estat treballant i l’unificarem en un dossier amb una portada amb el nom de la unitat per poder-lo avaluar.