Per començar aquesta unitat didàctica ho farem amb la rutina de pensament 3-2-1 pont a partir dels nostres coneixements previs sobre aquests dos estils musicals.
Un cop omplerta la primera part de la rutina introduirem aquest tema a partir dels gèneres musicals i situarem el ROCK I EL POP dintre la classificació d’aquests gèneres.
Teniu un article que parla d’això: els gèneres musicals.
Fixe-us en la imatge i digueu dins de quin gènere es troben aquests dos estils musicals.
ESCOLTO-SENTO – PENSO /EM PREGUNTO
Farem la rutina Escolto- Sento- Penso/Em pregunto a partir de les següents cançons del Pop i del Rock.
POP:
Aquí teniu la cançó en un concert perquè pugueu veure millor els instruments:
ROCK:
I ara una mica de rock espanyol i català:
ESTUDIEM EL POP I EL ROCK
PREGUNTES: Posem en comú les preguntes que ens hem fet al 3-2-1 pont i seleccionem les més importants que ens permetin cercar informació de cada gènere per definir-los i després comparar-los.
PREGUNTES COM:
- En quin any es creen?
- On sorgeixen?
- Quins són els grups o cantants més representatius dels seus inicis?
- Quins són els instruments més característics?
- Com o per què s’originen?
- De quin estil provenen?
- Es fusionen amb altres estils? Amb quins?
- Han evolucionat des dels seus inicis? Com?
CERCA D’INFORMACIÓ: cerquem informació per poder respondre les preguntes de cada gènere.
- Responem les preguntes de cada gènere a partir de la cerca d’informació
- Posem en comú amb una parella les respostes per contrastar-les i enriquir-les( posem d’un altre color el que ens aporta la parella).
ALGUNES WEBS D’INFORMACIÓ:
ROCK: https://www.discosderock.com/historia-del-rock
POP: https://www.discosderock.com/historia-del-rock/musica-pop.html
https://www.listadiscoteca.net/es/origen-de-la-musica-pop/
I aquí teniu un document sobre l’evolució dels dos estils que també us pot ajudar:
L’evolució del Rock i el Pop: Evolució del pop i el rock
COMPARA-CONTRASTA:
Fem un compara i contrasta a partir de la informació que hem trobat de cada un.
3-2-1 pont FINAL
Finalment per acabar aquesta unitat acabarem de completar la rutina del principi: 3-2-1 pont i reflexionarem sobre el què hem après i sobre els dubtes que encara ens queden.
Reunirem tot el material que hem estat treballant i l’unificarem en un dossier amb una portada amb el nom de la unitat per poder-lo avaluar.