EL NINOT PUZZLE

ELS ALUMNES DELS CAVALLETS DE MAR, ELS CONILLS I L’ESTRELLES DE MAR HAN TREBALLAT A LES AULES EL CONTE “EL NINOT PUZZLE”.

AQUEST CONTE ÉS UNA ADAPTACIÓ PER A NENS D’INFANTIL DE JUUL.

L’OBJECTIU HA ESTAT:

  •  CREAR UN CLIMA DE CONVIVÈNCIA I LLAÇOS AFECTIUS.
  • DESENVOLUPAR L’AUTOESTIMA DELS ALUMNES I LA SEGURETAT EN SI MATEIX.
  • PRENDRE CONCIÈNCIA DELS SENTIMENTS PROPIS I DELS ALTRES.
  • ACCEPTACIÓ DE LA DIFERÈNCIA INDIVIDUAL.
  • RESOLDRE ELS CONFLICTES DE FORMA EDUCADA EVITANT REACCIONS AGRESSIVES.

 

A continuació podeu llegir el conte:

 Hi havia una vegada una botiga de joguines on venien tota mena de jocs i joguines: havia pilotes, ninots i nines, cotxes, trens, tambors, guitarres i centenars de joguines més.

Un dia va arribar un nen a comprar i li va dir al dependent:

– Si us plau, em dónes una cuineta per jugar a les casetes?.

– Si, pren. Vols més comprar aquest ninot trencaclosques tan bonic?

– Però, … si té un pèl que sembla una caca i unes orelles de pàmpol que sembla que va a volar!.

Més tard va arribar un home i va dir:

– Em pots vendre dues nines per a les meves filles?

– Tingui vostè. Vol més comprar aquest ninot tan bonic que tinc?

– Però, … si té les potes tan tortes que sembla garrell, i els braços semblen salsitxes ¡

Més tard, va entrar a comprar una nena rossa:

– Vull una pilota gran per jugar amb el meu germà.

El dependent li va donar.

– Té, aquí la tens. Vols més comprar aquest ninot tan bonic que tinc?

– Però, si té el cos com un dau, i un cap tan quadrada que ni tan sols em serviria per jugar a la pilota!.

Ningú va voler comprar el ninot trencaclosques.

En caure la tarda el propietari de la botiga va tancar la porta i es va anar a casa.

Tot d’una es va sentir un soroll, era algú plorant:

– Mua, mua, mua, …

Era el ninot puzle que recordava tot el que li havia succeït durant el dia a la botiga.

S’enrecordava quan el van cridar pèl de caca i es va sentir tan trist que l’hi va arrencar.

Després, va recordar com li van cridar orelles de pàmpol i se les va treure.

Més tard es va mirar les cames i encara que a ell no li semblaven tan tortes no va poder suportar que li diguessin garrell i les hi va arrencar.

Mentre es treia les cames va contemplar els seus  braços prims i li van semblar salsitxes. No ho va poder resistir i s’els  va treure.

Segur que el seu cos semblava un dau? Es va mirar i va seguir plorant ara amb més ganes si cap.

El que més li va doldre era que li diguessin que no valia per a res. Ni tan sols el seu cap servia per jugar a futbol, ??com va dir aquella noia.

Va quedar plorant, tot malvat per terra.

Tot d’una, d’una caixa, va sortir una preciosa ballarina i li va preguntar:

– Per què plores?

– Mua, mua, perquè ningú no em vol, mua, mua.

– Jo sí que et vull. A més, fa temps que m’agrades molt,, perquè ets diferent als altres. Em sembles molt divertit i pots entretenir els nens i les nenes mentre et construeixen i aprenen a posar les coses del cos cadascuna al seu lloc. Mentre  li deia això va anar acariciant el ninot i col · locant el seu cap, les seves cames i braços, les seves grans orelles i el seu pèl vermell.

Quan va acabar, el besà, el posà al seu cotxet de nines i el va bressolar.

D’una ràdio de joguina que hi havia per allà, va sortir una preciosa música (Simfonia de les joguines) i el ninot puzzle i la ballarina es van posar a ballar mentre es miraven als ulls com només dos ninots saben mirar-se.

De les caixes de la botiga van anar sortint les pilotes, els cotxes, el tambor, el tren i tots els altres ninots i es van posar a ballar al costat de la feliç parella.

Des de llavors, quan es tanca la botiga, totes les joguines surten de les seves caixes i ballen durant tota la nit.

I conte contat aquest conte s’ha acabat.

Quin conte!! Espero que com als alumnes de P-4 i la classe dels conills, us ajudi a reflexionar sobre el respecte als altres.

Ara podeu veure unes imatges relacionades amb l’activitat.


Accions

Informacions

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>