SINFONIA DE LES JOGUINES

MARXA DE LES JOGUINES

Marcha de los juguetes, de Babes in Toyland, opereta de Víctor Herbert.

EL NINOT PUZZLE

ELS ALUMNES DELS CAVALLETS DE MAR, ELS CONILLS I L’ESTRELLES DE MAR HAN TREBALLAT A LES AULES EL CONTE “EL NINOT PUZZLE”.

AQUEST CONTE ÉS UNA ADAPTACIÓ PER A NENS D’INFANTIL DE JUUL.

L’OBJECTIU HA ESTAT:

•  CREAR UN CLIMA DE CONVIVÈNCIA I LLAÇOS AFECTIUS.
  • DESENVOLUPAR L’AUTOESTIMA DELS ALUMNES I LA SEGURETAT EN SI MATEIX.
  • PRENDRE CONCIÈNCIA DELS SENTIMENTS PROPIS I DELS ALTRES.
  • ACCEPTACIÓ DE LA DIFERÈNCIA INDIVIDUAL.
  • RESOLDRE ELS CONFLICTES DE FORMA EDUCADA EVITANT REACCIONS AGRESSIVES.

A continuació podeu llegir el conte:

Hi havia una vegada una botiga de joguines on venien tota mena de jocs i joguines: havia pilotes, ninots i nines, cotxes, trens, tambors, guitarres i centenars de joguines més.

Un dia va arribar un nen a comprar i li va dir al dependent:

– Si us plau, em dónes una cuineta per jugar a les casetes?.

– Si, pren. Vols més comprar aquest ninot trencaclosques tan bonic?

– Però, … si té un pèl que sembla una caca i unes orelles de pàmpol que sembla que va a volar!.

Més tard va arribar un home i va dir:

– Em pots vendre dues nines per a les meves filles?

– Tingui vostè. Vol més comprar aquest ninot tan bonic que tinc?

– Però, … si té les potes tan tortes que sembla garrell, i els braços semblen salsitxes ¡

Més tard, va entrar a comprar una nena rossa:

– Vull una pilota gran per jugar amb el meu germà.

El dependent li va donar.

– Té, aquí la tens. Vols més comprar aquest ninot tan bonic que tinc?

– Però, si té el cos com un dau, i un cap tan quadrada que ni tan sols em serviria per jugar a la pilota!.

Ningú va voler comprar el ninot trencaclosques.

En caure la tarda el propietari de la botiga va tancar la porta i es va anar a casa.

Tot d’una es va sentir un soroll, era algú plorant:

– Mua, mua, mua, …

Era el ninot puzle que recordava tot el que li havia succeït durant el dia a la botiga.

S’enrecordava quan el van cridar pèl de caca i es va sentir tan trist que l’hi va arrencar.

Després, va recordar com li van cridar orelles de pàmpol i se les va treure.

Més tard es va mirar les cames i encara que a ell no li semblaven tan tortes no va poder suportar que li diguessin garrell i les hi va arrencar.

Mentre es treia les cames va contemplar els seus  braços prims i li van semblar salsitxes. No ho va poder resistir i s’els  va treure.

Segur que el seu cos semblava un dau? Es va mirar i va seguir plorant ara amb més ganes si cap.

El que més li va doldre era que li diguessin que no valia per a res. Ni tan sols el seu cap servia per jugar a futbol, ??com va dir aquella noia.

Va quedar plorant, tot malvat per terra.

Tot d’una, d’una caixa, va sortir una preciosa ballarina i li va preguntar:

– Per què plores?

– Mua, mua, perquè ningú no em vol, mua, mua.

– Jo sí que et vull. A més, fa temps que m’agrades molt,, perquè ets diferent als altres. Em sembles molt divertit i pots entretenir els nens i les nenes mentre et construeixen i aprenen a posar les coses del cos cadascuna al seu lloc. Mentre  li deia això va anar acariciant el ninot i col · locant el seu cap, les seves cames i braços, les seves grans orelles i el seu pèl vermell.

Quan va acabar, el besà, el posà al seu cotxet de nines i el va bressolar.

D’una ràdio de joguina que hi havia per allà, va sortir una preciosa música (Simfonia de les joguines) i el ninot puzzle i la ballarina es van posar a ballar mentre es miraven als ulls com només dos ninots saben mirar-se.

De les caixes de la botiga van anar sortint les pilotes, els cotxes, el tambor, el tren i tots els altres ninots i es van posar a ballar al costat de la feliç parella.

Des de llavors, quan es tanca la botiga, totes les joguines surten de les seves caixes i ballen durant tota la nit.

I conte contat aquest conte s’ha acabat.

Quin conte!! Espero que com als alumnes de P-4 i la classe dels conills, us ajudi a reflexionar sobre el respecte als altres.

Ara podeu veure unes imatges relacionades amb l’activitat.