No em puc resistir de regalar-vos aquesta presentació sobre l’Antàrtida que he trobat al bloc http://sorrobloc.blogspot.com/
No em digueu que les fotografies no són esplèndides!
Martí C.
No em puc resistir de regalar-vos aquesta presentació sobre l’Antàrtida que he trobat al bloc http://sorrobloc.blogspot.com/
No em digueu que les fotografies no són esplèndides!
Martí C.
A Educació Física hem començat a treballar amb els wave.
Un wave és com un monopatí però només té dues rodes, i pot ser de diferents colors.
Avui era el primer dia, i es clar, uns quants no hi sabien anar i han caigut varies vegades. En canvi n’hi havia uns quants que ja en sabien i anaven molt de pressa.
Judit M.
Avui, a la classe, a l’hora de tutoria, hem parlat d’un tema que per a mi és molt important :
L’he proposat jo. És que posin una altra font al pati de primària, perquè com podeu entendre, amb una font per 300 nens, es fan unes cues enormes; i si arribem tard a classe, els professors ens renyen i ens pregunten perquè arribem tard.
Jo, del que em queixo, és de que estem 10 minuts fent cua per només fer 2 glops d’aigua, i quan ja quasi ens toca, sona la sirena i pugem morts de set.
En Martí ens ha comentat que el delegat de la classe ho porti a la reunió, i que ho expliqui.
Jo crec que ens diran que no, perquè val diners i també perquè nosaltres, fa 2 anys, ho vam proposar i ningú no ens va fer ni cas.
Així que si esteu d’acord amb això, deixeu una queixa on posa “comentaris”.
El llibre que us vull recomanar, es titula Matilda.
Va d’ una nena que viu amb els seus pares i el seu germà, però els pares no l’estimen a ella, però si al seu germà Michael.
El pare treballava venent cotxes de segona mà, i la mare cada dia anava a jugar a el bingo.
Els pares de la nena com que no estaven pendent d’ella no s’havien adonat de que era molt llesta.
Quan tenia 3 anys ja havia après a llegir ella sola, i quan la seva mare anava a jugar al bingo, i el seu pare anava a treballar. Es quedava sola. Llavors se n’anava a la biblioteca i llegia un llibre fins que era hora de tancar.
Quan va començar a anar a l’escola, ja se sabia les taules de multiplicar…
La mestra que es deia Honey va demanar que la canviessin de classe perquè ella tenia un nivell més alt.
Però la directora que tenia molta mala llet, va dir que no.
Quan us llegiu el llibre ja sabreu què passa al final…
1- Un ciclista fa una volta de 132km cada dia:
a)Quants dies trigarà a fer 1.300km?
b)quantes voltes farà en 1.300 dies?
2- Una nena compra:
Una bicicleta de 1,99 €
Un ordinador de 4,69 €
I una càmera de fotos de 500 €
Quant haurà de pagar si li fan un 50% de descompte?
I un 60% ? i un 89%?
3- Una escola fa una sortida de tres dies. Hi ha 1.400 nens i nenes. Si els autocars tenen una capacitat de 60 persones, quants autocars necessitaran?
Alba Matallana
Atenció Pares, Mares i nens
Els nens de 6è A vam tenir una classe de tutoria en la que va sortir una idea que ens molestava: era que el carril bici era el lloc per passar amb patinet i amb bici i no pels pares i mares amb nens caminant que no deixen passar.
Si us plau si demanem passar o ens veieu, deixeu-nos circular! ?
Ara va pels nens i nenes que van en patinet o bicis. També ells han d’anar amb compte de no muntar en aquests dos vehicles dintre del cole. I fora de l’escola que no s’oblidin d’anar a la velocitat correcta i no per la calçada.
I tornem amb els pares i mares que s’aturen al mig del carrer amb el cotxe per deixar als seus fills. Si us plau busqueu aparcament! ? I quan els nens hagin sortit del cotxe us en aneu per deixar lloc als altres.
Martina i Nico
La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha aconseguit gravar el so submarí que va provocar el sisme de 9 graus en l’escala de Richter de divendres passat al Japó.
L’enregistrament s’ha obtingut mitjançant la xarxa d’observatoris submarins que l’Agència Japonesa de Ciència i Tecnologia Marítim-Terrestre (Jamstec) té situats a l’entorn de l’epicentre del terratrèmol i s’ha penjat a la xarxa en el marc del projecte internacional “Listening to the Deep Ocean Environment” (Lido), que lidera la universitat catalana.
Les dades s’han accelerat fins a 17 vegades per tal que siguin audibles per l’oïda humana i els espectrogrames reflecteixen la intensitat i la distribució de l’energia del so del sisme.
En aquesta mateixa web hi ha molts més sons que pots escoltar en la llibreria de sons. La web està en anglès, però és una bona manera de practicar-lo.
Per escoltar aquests sons, quan cliqueu sobre la imatge ,primer entrareu en una pàgina més general. Heu de clicar sobre el dibuixet de la terra que hi ha sota Natural, earthquake i quan ja haureu entrat, sobre cada una de les fletxes. La primera és el moment real del terratrèmol a les 5.47h. Les altres fletxes són moments posteriors, a les 6.15h i a les 8.16.
Proveu!
El joc que vull recomanar és d’un mag que et demana que et pensis un personatge, desprès et pregunta coses com per ex. si és de sexe masculí o femení , si és cantant, si és real … el demés ja us ho deixo a vosaltres i per acabar d’endevinar l’últim que diu la bafarada es “pienso en…”i us ensenyarà una foto del personatge. A mi em va sorprendre per què tu li poses difícil i és quan te l’endevina. És impossible que el mag no sàpiga qui és perquè aquest joc és un joc sembla el “ qui és qui”.
En fi espero que us agradi.
La direcció es la següent: http://es.akinator.com/
El tema nou de medi de la classe de 6èA Calder és els pols.
Hem triat aquest tema perquè el Martí ens ho ha dit (era broma) jeje. L’hem triat perquè algú el va proposar i desprès la majoria el vem votar. També el vem votar perquè a les notícies vem veure que els pols s’estan desfent per això ens va semblar interessant.
Clara i Judit V.
“…Ràpidament entren dos policies i un altre cobreix l’entrada, un li comença a fer preguntes a la noia que m’havia delatat. L’altre es queda mirant els altres i ens toquen a cada un les butxaques. A les noies ha d’anar amb compte de no tocar algun cul o una altra cosa perquè sinó es guanya una bona bufetada a l’estómac o a la cara. El policia fa un error, toca la butxaca del cul a una noia i ella està preparant una bufetada. Jo emocionat ric i el policia camina cap a mi. Corro i salto la barra del bar tirant a terra gots de coca-cola, fanta…i plats plens de olives…”
Aquest és un fragment del text que en Ferran està a punt de penjar al bloc. No us el perdeu.
Avui a las 11 ja s’ha posat a ploure i la riera ha començat fer-se gran. S’ha inundat el carrer i el cel ha canviat de color: s’ha posat d’un color taronja i molta gent de la classe s’ha “cagat”. De tant a tant se n’ha anat la llum per uns instants i alguns han començat a cridar. Alguns deien que era la fi del món i després ha començat a ploure cada vegada més i hi havia llamps i la riera cada cop baixava més i més ràpid. Hem hagut de sortir per la porta de parvulari i havia alguns problemes per sortir perquè som molta gent i no ens deixaven sortir perquè tenien por de que ens passés alguna cosa i les mares i pares havien d’entrar a buscar-nos dintre de l’escola.
Toni i Afonso
Al Japó hi ha hagut el terratrèmol més potent de la seva història. Encara no se sap del cert quantes víctimes ha fet, però el que és segur és que la gran majoria no les ha causades la sacsejada, sinó el tsunami, l’onada gegant que ha arribat una hora més tard a la costa.
Ara que estem estudiant, entre altres coses, aquests fenòmens, mireu aquest vídeo i intenteu respondre: com es va produir el terratrèmol? què és un tsunami? En parlem a medi!
http://www.tv3.cat/3alacarta/videos/3418550
La tannka és un tipus de poema japonès que es caracteritza per tenir els versos sempre amb la mateixa estructura: 4 – 6 – 4 – 6 – 6 (comptant fins a l’última síl·laba tònica). Molts poetes n’han escrit, com per exemple Carles Riba. En aquest enllaç en podeu trobar uns quants. Nosaltres n’hem fet de tot tipus per publicar-los a la revista Pissiganya: Poden ser molt diferents, és clar. Per exemple:
Em sento brut
ahir no vaig dutxar-me
amb sabó net
i faig molta pudor.
Tothom em diu mutant
Marc B.
Jo tinc companys
per jugar i estudiar
Riem plegats
faig amics a l’escola
M’agraden els regals.
Esther i Rohini
Aquest serà el nou projecte de 6è A.
De moment us podeu mirar aquest enllaç
http://www.nasa.gov/externalflash/globaliceviewer/
dos vídeos sobre els moviments de l’escorça de la Terra
hem arribat a les 10.000 visites
i als
100 articles
avui ha estat un dia rodó
per a aquest bloc
UUUUUAAAUUUUUUU!
Avui dia 8 de març el Jaume ha fet 12 anys! ?
Les coses han canviat molt des de que érem petits: abans et posaven una corona, gomets, t’asseies en una cadira “que deien que era la trona d’una rei/na” i quan era l’hora de repartir pastís els teus companys s’aixecaven un per un per anar a buscar el tros que els hi tocava i quan tota la classe tenia el pastís, sortíem al pati deu minuts abans.
Ara, ja s’han acabat les corones, els gomets, la trona de rei/na i sortir 10 minuts abans al pati. Lo de repartir el pastís ha seguit igual tots els anys.
Vosaltres com us sentiu quan feu anys?
– Alegres?
– Orgullosos?
– Superiors? ( quan passeu a tenir dues xifres)
Felicitats Jaume ? !!
Aquí teniu la pàgina del Quinzet per si voleu practicar aquests problemes de càlcul mental. També la trobareu a l’apartat de webs interessants.
Una cançó s’ha posat de moda a l’escola! La cançó ve d’un anunci de televisió sobre una bossa de brossa cantant anomenada Handy Bag. El seu plàstic és reciclat i la veritat és que és un producte molt ecològic pel medi ambient. La cançó és molt divertida i diu així:
“Una cançó s’ha posat de moda a l’escola! La cançó ve d’un anunci de televisió sobre una bossa de brossa cantant anomenada Handy Bag. El seu plàstic és reciclat i la veritat és que és un producte molt ecològic pel medi ambient. La cançó és molt divertida i diu així:
“MI nombre és Handy, Handy Bag,
Pruébame no hay ninguna igual
antigoteo, muy consistente
cuido el medio ambiente
soy muy resistente
no goteo, no me rompo
cuido el planeta
esa es mi gran meta
Handy Bag!!!!!!!!!”
Us animo a que la compreu.
Jaume Serrano
Avui dia 24-2-11 a les 8:40 aproximadament una dona amb un cotxe blau ha xocat amb un mur de formigó perquè els frens no li anaven i ha començat a girar i fer ziga-zagues. El cotxe ha quedat ratllat, però no ha sofert cap dany important. Per sort ningú s’ha fet mal però la mare està trista igualment. Hi anaven la mare i dos nens. Quasi tothom que hi havia ho anat a mirar però a nosaltres no ens han deixat.
Marc G.
Uns pensen que els ovnis son naus super-avançades amb molta tecnologia, que van a la velocitat de la llum i que els condueix un extraterrestre. En canvi uns altres no creuen que existeixen aquestes coses. Si veieu aquest vídeo (esperem que sí) podreu veure com una llum brillant baixa sobre la ciutat de Jerusalem i es queda uns 10 segons sobre una cúpula. Tot seguit la llum fa un flaix i puja volant a molta velocitat cap al cel. Els científics que ho estudien encara no han trobat la solució a aquest problema.
Ferran i Jaume
Des de fa uns dies tenim netbooks a la classe. Els fem servir per fer treballs de medi, per buscar informació o inclús per practicar amb jocs de matemàtiques i de català.
Ens agrada molt treballar amb els netbooks perquè coneixem noves pàgines per buscar coses, nous jocs per practicar a casa, també escrivim comentaris pel bloc i també podem treballar amb ells a l’estona de racons.
També te alguns inconvenients com per exemple l’hora de deixar-los carregant-se perquè tenim un “liu” de llibres i encara més quan ara hi ha l’exposició, no tenim prou espai per guardar els llibres per culpa dels netbooks, a l’hora de repartir hem d’anar amb molt de compte de no tirar-los i que no se’ns trenquin.
Esther i Núria.
Hola, sóc en Marc Bada de la classe de sisè A, i avui us parlaré d’un llibre que m’he n’he llegit la meitat, durant les sessions de biblioteca d’aula.
Aquests llibre, es titula, les rondalles del Bard Gallard.
Tracta d’històries de les pel·lícules de Harry Potter.
A mi, no és que m’hagi agradat molt.
Si us agrada la màgia i la fantasia, us el recomano, però sinó hi creieu, no us el recomano.
MARC BADA
Pares, mares, tiets, tietes, avis i àvies:
la classe de 6è B també hem fet una exposició, la nostra, però és sobre la Segona Guerra Mundial. Si voleu visitar-la ho podeu fer aquest dimecres 23 de febrer o el dijous 24 de febrer de cinc a 2/4 de sis.
Sereu benvinguts!
El Dijous van venir dos policies a la classe que ens van ensenyar un PowerPoint on sortien els perills d’Internet. Ens van explicar com per exemple un senyor que es fa passar per una altra persona li diu a una noia : -ensenya’m un pit- i ella, com que es pensa que és la seva amiga, li ensenya i després li diu: -ensenya’m l’altre o penjo la foto a Internet- i així constantment…
També ens van explicar que va haver-hi un cas en que una noia es pensava que amb qui parlava era un amic i van quedar en el parc i la van raptar.
Ens van dir que teníem d’anar amb compte amb la web cam perquè hi ha gent que sap fer trucos i te l’engega sense que t’adonis i et veu com fas les teves coses a l’habitació aquests senyors s’anomenen hackers.
Una nena en el Facebook va penjar un missatge que deia que se n’aniria un mes de vacances i que deixarien la casa sola (sense ningú), i uns nois ho van llegir i van entrar a robar i la noia quan va tornar l’hi havien robat tot.
Tot això no va en broma. Cal tenir-ho molt present.
Àlex G.J Brayan R.A
Livemocha és una web per aprendre idiomes de manera gratuïta.
És fàcil accedir-hi. Simplement has d’inscriure’t contestant a unes preguntes (l’idioma que vols aprendre, el nivell que vols tenir, els idiomes que ja parles, el teu correu electrònic i crear una contrasenya per entrar en aquesta web).
Quan tens clar l’idioma/es que vols conèixer (perquè pots escollir més d’un després de registrar-te), pots començar a aprendre’l mitjançant lliçons agrupades per temes (colors, salutacions, adjectius, etc.) i pots fer pràctiques escrites i/o de veu on-line. El divertit d’això, és que algú originari del país de l’idioma que estàs aprenent, et corregeix i t’envia la correcció al moment.
Tu també pots corregir a gent d’altres països que volen aprendre els idiomes que tu dius que ja saps.
Us passo la pàgina web de la que us parlo (en espanyol):
es-mx.livemocha.com
Adel (6èB)
Pares i mares de Sisè A:
El dilluns dia 21 i el dimarts dia 22 de febrer podeu venir a veure l’exposició sobre els anys del franquisme que estarà instal·lada a la classe des de les 5 fins a 2/4 de 6.
Us hi esperem
Aquest bloc té una pàgina nova, d’aquestes que podeu veure aquí a la dreta ————————->
La inaugura un text esplèndid d’en Jaume Serrano, Es deia Luci.
Aquí en teniu el començament:
Em dic Creplímax. Sóc un detectiu espacial que treballo per la NASA. Ara tinc 68 anys i demà em jubilaré del treball i me n’aniré a viure a Texas amb el meu germà a disfrutar de la vida. Estic tan impacient i emocionat que ja he fet les maletes, però al desordenar totes les meves coses he vist una fotografia que simbolitza molt una història que em va passar: el meu primer i únic amor.
Només tenia 23 anys quan la NASA em va manar fer la meva primera missió secreta, que era esbrinar d’on era l’OVNI que havia vingut a visitar-nos.
voleu llegir-ne la continuació? aneu, aneu a la pàgina…
És molt bo passejar-se pels blocs de les altres escoles i veure què fan els alumnes, especialment si són els de la vostra edat. Mireu-vos aquest del grup de 6è de l’escola Cirera de Mataró.