Article destacat

Comencem el curs 2016-17 amb empenta!!!

Comencem el curs

10 consells per començar el curs

10 consells per començar el curs

S’acaba l’estiu i de nou comença el curs escolar. Després d’un temps llarg de descans, cal preparar-se per fer més fàcil i profitosa la tornada a l’escola dels vostres fills. Seguidament us fem arribar algunes recomanacions que cal tenir en compte per fer una posada a punt i començar el curs en òptimes condicions

Preparar el material escolar

  • Feu el llistat conjuntament amb els vostres fills del material necessari per al nou curs després de valorar el que ja tenen i aprofitar el del curs anterior.
  • Elaboreu un pressupost amb ells i compareu els preus en diversos establiments.
  • Feu que es responsabilitzin al màxim de les seves possibilitats en els preparatius per tornar a l’escola: folrar llibres, posar els noms, fer la motxilla… D’aquesta manera els implicareu més en el seu procés escolar.

Planificar el temps

  • Programeu conjuntament les activitats extraescolars i de lleure del curs, procurant que li quedi temps per estudiar, descansar, relacionar-se… Recordeu que convé que els més petits comparteixin temps en família i juguin a casa.
  • Tingueu en compte si el vostre fill va tenir alguna dificultat el curs anterior per preveure o organitzar activitats de suport o de reforç.

Tenir en compte el període d’adaptació

  • En el cas que el vostre fill iniciï l’escolaritat, és important que el motiveu per fer una bona entrada a l’escola.
  • En el cas que el vostre fill canviï de centre, intenteu que conegui els espais i pugui entrar en contacte amb alguns dels nous companys abans de començar el curs.
  • Si l’inici de curs provoca en el vostre fill alguna manifestació d’angoixa, contacteu amb el seu tutor per tal que pugui rebre la informació i, si escau, prendre les mesures necessàries per facilitar la seva adaptació.
  • Feu reflexionar el vostre fill sobre l’esforç i la responsabilitat que comporta començar un curs més elevat.

Recuperar hàbits i rutines

  • Torneu a marcar l’horari i reprendre els hàbits i rutines (per anar a dormir, per llevar-se, per als àpats…).

Més informació sobre l’inici del nou curs

Ara necessitareu una calendari on anar escrivint aquestes dades ja que les utilitzarem més avant per tal d’anar confeccionant la nostra programació. A continuació us fem a mà unes quantes adreces on-line per a generar els vostres calendaris personalitzats a les vostres necessitats per tal de seguir treballant en aquest inici de curs.

CALENDARI MENSUAL I AMB IMATGE

CALENDARI PER SETMANES O DIES

En aquest calendari podeu ficar fins a 50 setmanes, començant pel dia que voleu, títol, elegir l’idioma, si voleu que apareixi el número de setmna que és respecte de l’ini d’any, etc….

CALENDARIS AMB MOLTS FORMATS

En aquesta web trobareu molts formats, des de mensuals a quinzenals, etc…

Bon inici a tothom!!!

Font: Gencat.cat

AM

Be a Martian…

Una web per a ajudar la nasa a cartografiar Mart tot jugant.

La web Be a Martian és un joc en línia per a ajudar als científics de la NASA. Des que es van prendre les primeres fotografies amb bona resolució del planeta vermell, els anys seixanta, se n’han acumulades tantes que és molt difícil de gestionar-les. Per això han inventat un joc en què els participants guanyen punts a mesura que organitzen fotografies o compten cràters de la superfície de Mart, de què la web també brinda vídeos i informació.

Amb aquest joc la NASA vol aconseguir dos objectius: processar més informació de la que poden absorbir els seus equips de científics i encoratjar noves vocacions científiques. A banda, recordeu que, si voleu explorar Mart, també ho podeu fer amb el Google Earth i que, des de webs com Galaxy Zoo, també podeu ajudar els astrònoms i els estudiosos de l’univers en uns altres aspectes.

Entra, remena i juga-hi!

Bona exploració!

Anna Mª

70 activitats educatives i gratuïtes.

Recopilació de més de 70 activitats educatieas online (gratuïtes) sobre alimentació, nutrició i cuina.

  1. Cuina- Infantil- Taller de cuina. zonaClic.
  2. Cuina- TASTA’M. Portal Educatiu sobre Alimentació i  Salut. TASTA’M.
  3. Cuina-Primària- La cocina. zonaClic.
  4. Aliments- Infantil- Frutas. zonaClic.
  5. Aliments- Infantil- La mesa está servida. Aula 365 Speedy.

Font: http://portal.educ.ar

Demà anem d’excursió a Palafolls a Marineland!!!!

Demà anem d’excursió a Palafolls a Marineland!!!!

És per aquest motiu que cal que els vostres fills vinguin amb:

  • Banyador/bikini posat.
  • MUDA: Pantalons pirates i samarreta de màniga curta (calces/calçotets)
  • calçat còmode/xancletes
  • força aigua
  • crema solar protectora posada
  • gorra
  • tovallola
  • tres àpats: un per esmorzar, un per dinar ( podeu posar tuppers) i un berenar tipus cereals en barra

CLICA LA IMATGE:


no es pot portar:

  • ni mòbils, ni consoles, ni mp3, ni mp4, ni llaminadures, ni bosses d’ snacks, etc…
  • ni flotadors, ni ulleres de piscina, ni aletes/patos pels peus
  • tampoc begudes d’envasos de pes, com de litre o litre i mig.
  • càmeres de fotos, els professors ja farem el reportatge.

Cal portar ganes de passar-ho bé i aprendre molt!

Cal que sigueu puntuals. Tenim entrada a les 10h.
Sortirem del Torrent de la Pólvora sobre les 9:15 min
i arribarem al mateix lloc sobre les 16:30h.

ELS PROFES DE CS

 

Anem d’excursió a Marineland

CLICA AQUESTA IMATGE I VEURÀS EL TEMPS DE PALAFOLLS ACTUALITZAT:

Demà anem d’excursió a Palafolls a Marineland!!!!

És per aquest motiu que cal que els vostres fills vinguin amb:

  • Banyador/bikini posat.
  • MUDA: Pantalons pirates i samarreta de màniga curta (calces/calçotets)
  • calçat còmode/xancletes
  • força aigua
  • crema solar protectora posada
  • gorra
  • tovallola
  • tres àpats: un per esmorzar, un per dinar ( podeu posar tuppers) i un berenar tipus cereals en barra

CLICA LA IMATGE:


no es pot portar:

  • ni mòbils, ni consoles, ni mp3, ni mp4, ni llaminadures, ni bosses d’ snacks, etc…
  • ni flotadors, ni ulleres de piscina, ni aletes/patos pels peus
  • tampoc begudes d’envasos de pes, com de litre o litre i mig.
  • càmeres de fotos, els professors ja farem el reportatge.

Cal portar ganes de passar-ho bé i aprendre molt!

Cal que sigueu puntuals. Tenim entrada a les 10h.
Sortirem del Torrent de la Pólvora sobre les 9:15 min
i arribarem al mateix lloc sobre les 16:30h.

ELS PROFES DE CS

Expansió i Decadència de Roma.

Romà des dels Inicis a la Caiguda:


La Caiguda de l’imperi Romà és el procés de decadència que va portar a la fragmentació de l’Imperi Romà d’Occident l’any 476.
Cap el segle IV, Roma seguia dominant un extens imperi, que tenia com a eix el mar Mediterrani. La civilització romana s’estenia des del Rin i el Danubi fins al Sàhara, des de l’occident d’Hispània fins a Mesopotàmia.
El triomf del cristianisme, que va ser convertit en religió oficial per l’emperador Teodosi I el gran a finals del segle IV, consolidava encara més aquesta unitat. Però, en aquell moment, aquest immens imperi patia una greu crisi que a la llarga acabaria amb la seva existència. Era un gegant cansat després de diversos segles d’expansió i esforços.
Alguns símptomes d’aquesta decadència eren:
la corrupció dels alts càrrecs de l’Administració,
la passivitat del ciutadà davant problemes i obligacions,
el retrocés del comerç per l’excés d’impostos que havien de pagar els comerciants i artesans.
la decadència de les ciutats, abandonades per les classes altes, instal·lades en les seves vil·les d’esbarjo.
crisi de la classe mitjana, aclaparada per les pressions fiscals.
un greu descens demogràfic
L’exèrcit es conservava encara fort, malgrat que era cada vegada més freqüent l’allistament de germànics, que ocupaven fins i tot alts càrrecs de comandament.
A part d’aquesta situació, ja de per si greu, una forta amenaça assetjava Roma. Es tractava de la pressió que sobre els seus “limes” o fronteres feien els pobles germànics. La derrota i mort soferta per l’emperador d’Orient Valent l’any 378 enfront dels visigots, a la Batalla d’Adrianòpolis, va ser un seriós avís.
El seu successor Teodosi I el gran (379-395) tenia a les seves mans la difícil empresa d’injectar nova vida a l’imperi, i la seva gestió va ser afortunada. Va aconseguir detenir la temuda allau germànica i de la seva època es parla com un “renaixement teodosià”. Però quan va morir tot va seguir com abans, i fins i tot es va agreujar.


Per realitzar millor la defensa i administració de l’imperi, Teodosi el va dividir entre els seus dos fills, donant a Honori Occident i a Arcadi l’Orient. No obstant això, aquesta decisió va significar el trencament decisiu de la unitat romana, en seguir els dos territoris destins molt diferents. L’Imperi d’Orient, salvat de la invasió germànica, viurà, amb el nom d’Imperi Bizantí, mil anys més que el d’Occident, que sucumbirà l’any 476.

Els Déus romans…

Aquí teniu l’enllaç per arribar al lloc web d’on vàrem estar cercant informació dels Déus romans i la seva correspondència amb els Déus grecs.

 

deus

CLIC EN JAVA: 

temple

PER OBTENIR MÉS INFORMACIÓ:

anfiteatre

Bones creences!

 

Carme i AnnA Mª

DENIP: Dia de la pau i la no violència.

DENIP: Dia de la pau i la no violència, la celebrem aquest any el dimecres 30 de gener.

 

Nelson Rolihlahla Mandela (Umtata, Sud-àfrica, 18 de juliol de 1918 – Johannesburg, 5 de desembre de 2013) va ser un polític sud-africà, un dels líders emblemàtics de la lluita contra el sistema polític de l’apartheid i va arribar a ser el primer president de la República de Sud-àfrica (1994 – 1999) escollit per sufragi universal a les primeres eleccions nacionals no racials de la història del país.
Nelson Mandela es va afiliar al Congrés Nacional Africà (Africa National Congress, ANC) el 1944, per tal de lluitar contra el domini polític de la minoria blanca i la segregació racial que impulsava. Es va fer advocat i participà en la lluita no violenta contra les lleis de l’apartheid, que varen ser establertes pel govern del Partit Nacional afrikaner, arribat al poder a través de les eleccions del 1948. L’ANC va ser prohibit el 1960 sense que la lluita pacífica donés resultats tangibles. Mandela fundà i dirigí la branca militar de l’ANC, Umkhonto We Sizwe, el 1961, que dugué a terme una campanya de sabotatges contra objectius militars. Detingut per ordre del govern sud-africà amb el suport de l’Agència Central d’Intel·ligència dels Estats Units (CIA), fou condemnat a cadena perpètua de presó i a treballs forçats. Esdevingué una celebritat beneficiant-se d’un fort suport internacional, i fou convertit en un símbol de la lluita per la igualtat racial, especialment després de la massacre de Soweto, del juny de 1976.
Després de vint-i-set anys de presó, Mandela va ser alliberat l’11 de febrer de 1990, i defensà la reconciliació i la negociació amb el govern del president Frederik de Klerk. El 1993, rebé conjuntament amb aquest, el Premi Nobel de la Pau per les seves accions a favor de la fi de l’apartheid i l’establiment d’una democràcia no racial al país.
Escollit primer president negre de Sud-àfrica el 1994, continuà amb èxit la política de reconciliació nacional, però deixà una mica de banda la lluita contra la sida, molt present a Sud-àfrica. Després d’un únic mandat, als 81 anys es retirà de la vida política activa.
Posteriorment, va reprendre la seva actuació contra la sida, a causa de la qual perdé un fill, i seguí sent una personalitat mundialment reconeguda per la seva defensa dels drets humans.
Va estar casat tres vegades al llarg de la seva vida, en dues de les quals tingué un total de sis fills. Era un apassionat de la música clàssica, d’autors com Georg Händel o Piotr Txaikovski.
A Sudàfrica, tothom li té un respecte profund i se’l considera “el pare de la nació”. Sovint se l’anomena amb el nom del seu clan, Madiba.

Es commemora en aquesta data tal diada ja que és la data que va morir MMohandas Karamchand Gandhi (2 d’octubre de 1869 – 30 de gener de 1948) va ser un pensador i polític indi. Se’l coneix amb el sobrenom de Mahatma o Mahatma Gandhi (la paraula mahatma significa “gran ànima”; prové de les formes del sànscrit maha -“gran” i atma -“ànima”). Fou un dels pares de la independència de la nació índia i la desaparició del Raj Britànic mitjançant l’ús de la no-violència.

 

Gandhi va néixer a Porbandar (actual estat de Gujarat), un poble costaner de l’Índia. Era el fill del Primer ministre local i la seva família era de la casta vaisya (comerciant). Va estudiar dret a la University College de Londres,[1] i va exercir com a advocat a Bombai (actual Mumbai). Els seus primers treballs els va realitzar a Sud-àfrica l’any 1893. Mentre treballava per a una empresa en aquest país, es va interessar per la situació dels 150.000 compatriotes que hi residien i va lluitar contra les lleis que discriminaven els indis a Sud-àfrica mitjançant la resistència passiva i la desobediència civil.

Naixement Mohandas Karamchand Gandhi: 2 d’octubre de 1869 a Porbandar, Índia Britànica.

Defunció: 30 de gener de 1948 (als 78 anys) a Nova Delhi, Índia.
Causa de la mort: Assassinat en un tiroteig.
Sepultura: Raj Ghat, Nova Delhi.
Nacionalitat: Índia.
Altres noms: Mahatma, Bapu.
Alma mater: University College de Londres.
Conegut per: Figura clau en el Moviment d’independència de l’Índia i com a Líder pacifista i de la Resistència no-violenta.
Fundador del Satyagraha.
Creences religioses: Hinduisme
Muller: Kasturba Gandhi
Fills/es: Harilal, Manilal, Ramdas, Devdas
Pares: Karamchand Gandh i Putlibai Gandh

Gandhi i la seva esposa Kasturba al 1902

Signatura:


Dia del DENIP: descarrega’t la lletra

Animeu-vos a descriure-us!

Hola em dic Carles i descriuré a la meva companya Montse perquè la coneixeu.
La Montse té onze anys i va a la mateixa classe que jo.
És alta i és guapa,te el cabell llarg i molt bonic, té els ull molt bonics com la cara.
És estudiosa,a vegades ella treu excel·lents i mai suspèn.
Ella cada dia fa els deures i té una molt bona presentació.
Li agrada tota la música menys la musica clàssica i també li agraden els gossos.
Ella ja sap a quin institut anirà, i també li agrada el color lila.
Li agrada molt el futbol i també juga molt bé de defensa.
El seu plat preferit és les patates fregides i la carn arrebossada.
I és molt bona persona i molt bona com amiga.

Hola em dic Montse i descriuré al meu company Carles.
Carles Nuñez Canal, 12 anys, 10-8-1998
En Carles té el cabell castany, els ulls els té de color marró, té la pell morena i molt suau i sempre que el veus et donen ganes d’estirar-li de les galtes.
A classe té un caràcter bo, però a vegades s’excita i es posa nerviós. Al pati és un nen excel·lent, és molt graciós i molt bona persona. El seu menjar preferit és la carn amb patates. El seu color preferit és el blau. El seu esport preferit el futbol, la serie que més li agrada és la del “Barco”.
Li agrada estudiar, però a vegades li dóna mandra uh!, sempre fa els deures i això fa que tregui molt bones notes.
Té un gos que és diu Pol i és molt mono.
És molt atrevit a l’hora de dir que no tindrà por a anar a l’institut.
És molt estimat a classe, per mi, per els companys i per la profe.
ÉS UN NEN MERAVELLÓS!

Comencem el curs 2015-16 amb empenta!

Comencem el curs

10 consells per començar el curs

10 consells per començar el curs

S’acaba l’estiu i de nou comença el curs escolar. Després d’un temps llarg de descans, cal preparar-se per fer més fàcil i profitosa la tornada a l’escola dels vostres fills. Seguidament us fem arribar algunes recomanacions que cal tenir en compte per fer una posada a punt i començar el curs en òptimes condicions

Preparar el material escolar

  • Feu el llistat conjuntament amb els vostres fills del material necessari per al nou curs després de valorar el que ja tenen i aprofitar el del curs anterior.
  • Elaboreu un pressupost amb ells i compareu els preus en diversos establiments.
  • Feu que es responsabilitzin al màxim de les seves possibilitats en els preparatius per tornar a l’escola: folrar llibres, posar els noms, fer la motxilla… D’aquesta manera els implicareu més en el seu procés escolar.

Planificar el temps

  • Programeu conjuntament les activitats extraescolars i de lleure del curs, procurant que li quedi temps per estudiar, descansar, relacionar-se… Recordeu que convé que els més petits comparteixin temps en família i juguin a casa.
  • Tingueu en compte si el vostre fill va tenir alguna dificultat el curs anterior per preveure o organitzar activitats de suport o de reforç.

Tenir en compte el període d’adaptació

  • En el cas que el vostre fill iniciï l’escolaritat, és important que el motiveu per fer una bona entrada a l’escola.
  • En el cas que el vostre fill canviï de centre, intenteu que conegui els espais i pugui entrar en contacte amb alguns dels nous companys abans de començar el curs.
  • Si l’inici de curs provoca en el vostre fill alguna manifestació d’angoixa, contacteu amb el seu tutor per tal que pugui rebre la informació i, si escau, prendre les mesures necessàries per facilitar la seva adaptació.
  • Feu reflexionar el vostre fill sobre l’esforç i la responsabilitat que comporta començar un curs més elevat.

Recuperar hàbits i rutines

  • Torneu a marcar l’horari i reprendre els hàbits i rutines (per anar a dormir, per llevar-se, per als àpats…).

Més informació sobre l’inici del nou curs

specífics d’accés als cicles formatius es realitzaran entre l’1 i 3 de setembre de 2014. Per als 

 

Ara necessitareu una calendari on anar escrivint aquestes dades ja que les utilitzarem més avant per tal d’anar confeccionant la nostra programació. A continuació us fem a mà unes quantes adreces on-line per a generar els vostres calendaris personalitzats a les vostres necessitats per tal de seguir treballant en aquest inici de curs.

CALENDARI MENSUAL I AMB IMATGE

CALENDARI PER SETMANES O DIES

En aquest calendari podeu ficar fins a 50 setmanes, començant pel dia que voleu, títol, elegir l’idioma, si voleu que apareixi el número de setmna que és respecte de l’ini d’any, etc….

CALENDARIS AMB MOLTS FORMATS

En aquesta web trobareu molts formats, des de mensuals a quinzenals, etc…

Bon inici a tothom!!!

Font: Gencat.cat

AM