Featured post

Els Déus romans…

Aquí teniu l’enllaç per arribar al lloc web d’on vàrem estar cercant informació dels Déus romans i la seva correspondència amb els Déus grecs.

deus

CLIC EN JAVA:

temple

PER OBTENIR MÉS INFORMACIÓ:

anfiteatre

Bones creences!

Carme i AnnA Mª

Featured post

II CONCURS DEL CERTAMEN LITERARI DE SANT JORDI DE L’ESCOLA CIRERA.

ESTABLIMENT DE LES BASES 2017 DEL CONCURS DEL CERTAMEN LITERARI DE SANT JORDI DE L’ESCOLA CIRERA.

II Certamen literari de l’ESCOLA CIRERA per a alumnes DEL CICLE SUPERIOR amb vinculació al centre.

1. PARTICIPANTS:
    1.1. Tots/es els alumnes del cicle superior.

1.2. S’estableixen les categories següents:

Categoria A: Narració

Categoria B: Poesia

1. OBRES CONCURSANTS
    2.1 Les obres que es presentin han de correspondre a una de les categories abans mencionades i la temàtica serà lliure.

2.2 Els treballs hauran de ser individuals, obligatoris i escrits en llengua catalana o llengua castellana.

2.3 Només s’acceptarà una obra per participant.

2.4 De cada classe hi haurà 4 finalistes.

1. CARACTERÍSTIQUES
    3.1 El tema és lliure.

3.2 L’extensió màxima serà d’un full i un segon full per a la il·lustració per a les categories A i B.
3.3 Les obres es presentaran manuscrites obligatòriament.

3.4 Les obres hauran d’ésser originals, i no s’admetran obres plagiades en alguna de les seves parts o en la seva totalitat.

1. PRESENTACIÓ DELS TREBALLS
    4.1 Les obres portaran escrit el nom de l’autor, el curs i  la categoria en la qual participa.
    4.2. DATA DE PRESENTACIÓ DELS TREBALLS:  data límit 31 de març del 2017

4.3. Lectura dels treballs finalistas i lliurament de premis: 23 d’abril de 2017 o bé dins de la semana cultura de Sant Jordi.

1. 5.    PREMIS

5.1. Hi haurà 2 premis per aula.

5.2. Els premis es poden declarar deserts.

5.3. Els premis consistiran en un diploma.

1. JURAT
    6.1. El jurat estarà compost per membres de la comunitat educativa de Cirera.

6.2. Els membres de la comissió tenen vot de qualitat.

6.3. Els textos finalistes seran llegits a les classes durant la setmana cultural de Sant Jordi.

1. ALTRES
    7.2. Les obres que resultin guanyadores podran ser publicades als blocs del curs: XARRUP DE CIRERA i XAROP DE CIRERA seran penjades al  web de l’escola Cirera.

7.3. Qualsevol imprevist serà resolt pels membres de la comissió del certamen literari de CIRERA.

7.4. El veredicte del jurat serà inapel·lable.
7.5. El fet de concursar implica la total acceptació d’aquestes bases.
7.6. Els treballs que no s’adiguin a aquestes normes no seran valorats.

La Prehistòria

COVES D’ALTAMIRA

JOC DE LA PREHISTÒRIA

Reproducció de com es feia la pintura rupestre del paleolític:

Imatge de previsualització de YouTube

Vídeo realitzat a l’Escola Pilar Mestres de La Roca del Vallès durant el curs 1988-89:

Imatge de previsualització de YouTube

El primer art de la Humanitat apareix a l’etapa de la història anomenada Paleolític Superior, que comprén entre els 30.000 i els 8.000 anys a.C.

L’amic invisible

Hola sóc l’amic invisible de tots. Voleu algunes idees pel regal que heu de fer al vostre “amic visible”?

Cliqueu la imatge del nostre invisible i… sorpreneu als vostres companys!

Aquí teniu altres webs on podeu trobar més idees:

Oh! Manualidades: hi podem trobar tot tipus d’eines i recursos per a fer manualitats, un espai sensacional per a construir noves activitats manipulatives amb els infants.

invisible_man-150x150

Constitució del Consell d’Infants

Ahir dimecres dia 22 de novembre del 2016 va tenir lloc a la Sala de Plens de l’ajuntament de Mataró l’acte de Constitució del Consell d’Infants d’enguany. Com podeu veure a la fotografia aquests any hi ha representació de moltes escoles tant públiques com concertades, totes aplegades en un únic bé comú: millorar la ciutat.

Ahir es va decidir el tema amb el que treballaran aquests 64 infants. Entre tots van escollir com a tema a treballar aquest curs la Pobresa i la solidaritat.

Els van regalar una samarreta per a tots ells, que cal que la conservin fins que pleguin del Consell. Mireu quina patxoca que fan!!!

consell

Mapes interactius

Clica—> MAPA ELECTRICO
Página para aprender a situar las ciudades españolas en el mapa.

Clica—> RIOS Y MARES DE ESPAÑA
Excelente página educativa donde aprenderemos a situar en España los mares y los ríos más importantes.

Clica—> MONTAÑAS DE ESPAÑA
Buena página interactiva donde debemos colocar las montañas más importantes de España en su lugar correspondiente .

MÉS:

¿Conoces bien los ríos de España? Prueba a señalar en el mapa cada uno de los ríos de España por los que te van preguntando. Ojo que no son precisamente los más conocidos.

Elige de la lista propuesta el nombre de cada uno de los ríos de España señalados en el mapa.

Elige de la lista propuesta el nombre de cada uno de los tipos de relieve (sierras, picos, depresiones,…) señalados en elmapa de España.

Puzzle interactivo de lospaíses de Europa. Tienes que arrastar cada pieza (país) hasta completar el mapa.

Puzzle interactivo de lasComunidades Autónomas deEspaña. Tienes que arrastar cada pieza hasta completar el mapa.

Elige de la lista propuesta elnombre de cada una de lasComunidades Autónomas deEspaña que te va señalando el mapa.

Puzzle interactivo, de nivelfácil, de las provincias de España. Tienes que arrastar cada pieza hasta completar el mapa.

Fíjate en la provincia por la que te preguntan en el mapa de España y elige, de la lista propuesta, el nombre correcto.

Ubica en el mapa cada una de lasprovincias de España por las que te va preguntando este juego interactivo de geografía.