00.- Eina de suport al PAT de l’ ins. M.F.- “blocs.xtec.cat/patmf”

Aquest bloc té per finalitat donar un suport a la tasca docent tutorial i serà elaborat de forma col.laborativa entre tot l’equip docent.

Cada setmana hi haurà una proposta PoTS (Proposta d’orientacions a la Tutoria Setmanal).

Consisteix en una sèrie d’actuacions a dur a terme en la setmana, que cadascú escolleix per a treballar dins de l’hora de tutoria i dels seus temps distribuïts en tres tasques: Àgora, Fòrum o Iniciatives dels de les alumnes.

Fòrum: Escoltar l’alumnat respecte a la convivència. Conversar a la fi de resoldre qüestions, malentesos, conflictes i també clarificar aspectes de la convivència en el centre.

Àgora: Exposar un tema, contingut, un/a testimoni, una tècnica d’aprendre a aprendre, una experiència… és pot fer amb la mateixa tutoria, amb una visita externa o una sortida. Seran aspectes comuns a tots els nivells de l’ESO les notícies rellevants de dins de l’institut com premis, alumnes destacats/ades, exalumnes. Així també les notícies externes sobre fets significatius que calen valorar i generar l’esperit crític de l’alumnat en la línia dels valors contemplats en el P.E.C.. També entren aquí campanyes que fomenten estratègies per al desenvolupament de competències bàsiques transversals com: Reutilitzem, Corresponsals a l’aula, Participem escrivint a convocatòries de premis interns i/o externs com jocs florals etc..

Iniciatives de l’alumnat dirigides i supervisades pel professorat :

En el cas d’intervenir terceres persones en la docència compartida.

La setmana anterior en la sessió de tutoria és platejaran unes qüestions i unes tasques i rols d’alumnes responsables sobre la setmana següent, sigui visita externa o sortida.

En la sessió sigui visita externa i/o sortida l’alumnat escollit farà una entrevista a la persona monitora o visitant i es redactarà una notícia per alumnat encarregat en la sessió anterior.

En la sessió posterior es farà un debat i un repàs de les conclusions. L’alumnat podrà redactar la notícia o fer uns relats i enviar-los per a compartir dins de la comunitat del centre i de l’aula.

Tot això es recollirà en els mitjans comunicatius N3 i 2R del centre i al final del trimestre es farà una col.laboració amb el Full Ras.

Com funcionarà el suport a la tutoria?:

1.- Cada setmana s’enviarà la documentació per internet al correu electrònic de la tutoria. En els arxius adjunts podrem trobar el PoTS i el cartell o cartells annexos en PDF. Així també en el bloc http://blocs.xtec.cat/patmf també hi haura el PoTS de la setmana.

2.- S’agrairà també l’aportació d’idees, d’iniciatives, de documents respectant el/la seu/seva autor/a.

Per a qualsevol altra qüestió: jferran3@gmail.com.

 

Cooppel

Quant a Cooppel

Tot sobre els Talents Cooppel. Nucli central de la pràctica creativa i cooperativa. Els aprenentatges segons la seva contextualització, la seva constructivitat i la seva cooperació, amb el suport dels treballs en xarxes i de les tècniques d'aprenentatges cooperatius aplicades en el territori en aprenentatge servei voluntari social de Reus, el Camp de Tarragona, el Priorat i la Ribera d'Ebre (RECTEPRE)
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a 00.- Eina de suport al PAT de l’ ins. M.F.- “blocs.xtec.cat/patmf”

  1. Hola, això és un comentari.
    Per a eliminar un comentari només heu d’iniciar una sessió i veure els comentaris de l’article, allí tindreu l’opció d’editar-los o de suprimir-los.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *