Pictolectura. Vocals + P

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Pictolectura” adreçada als alumnes que tenen dificultat per aprendre a llegir, alumnes amb TEA i també permet assolir la lectura més ràpidament als nenes i nenes dels primers cursos d’Educació infantil. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la paraula, amb més facilitat. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar el nivell a treballar:

  1. APRÈN: Podran aprendre i observar com s’escriuen les síl·labes de les vocals + P i també el vocabulari.

  2. SÍL·LABA: Hauran de seleccionar el botó que tingui el pictograma o la síl·laba, amb la que comenci la imatge. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar

  3. LLEGEIX: Hauran de formar la paraula, sense el model.

  4. TRIA: Hauran de llegir la paraula i triar el dibuix que represente el seu significat. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar”.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Alike ens ensenya com de bella pot ser la vida!

Les nostres vides d’adults estan programades per les nostres creences i per la nostra forma de veure les coses la qual va ser apresa d’acord a la forma en què vam veure als nostres pares i a les persones que ens envoltaven, quan érem nens. D’aquí d’ara endavant solament hem anat prenent decisions sobre la base de l’après i mai ens hem donat l’oportunitat de detenir-nos i reflexionar-ne.

Wonder, una meravella de llibre!

Us volem recomanar la col·lecció de llibres Wonder de l’escriptora Raquel Jaramillo Palacio, adreçada als alumnes del cicle superior on es tracten d’una forma meravellosa conceptes com l’assetjament, la diversitat i en destaquen valors com l’amistat, l’empatia, l’assertivitat, la resiliència,…

«Em dic August, per cert.
No penso descriure la meva cara.
Segur que és molt pitjor que tot
el que us esteu imaginant.»

  •  Wonder: Punt de vista de la vista de la víctima, dels seus amic, la mirada dels germans.
  • El capítol del Julian: Punt de vista de l’assetjador.
  • Charlotte: Punt de vista de l’observador neutral.
  • Plutó: Punt de vista de l’amic de la infància

Aquí us deixem un vídeo per ai voleu saber de què va la història:

NúmerosTV

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran aprendre els números del zero al nou. En aquesta ocasió, s’intenta fer la correspondència de les xifres, amb el logo de les cadenes de televisió. Els nens i nenes podran utilitzar el seu propi comandament per realitzar el canvi de canal. A més a més, si les famílies situen els canals suggerits, al comandament de casa, es podrà reforçar millor l’aprenentatge de la numeració.

Si es clica a sobre de la pantalla es podrà accedir a la programació en directe i en línia de cada canal.

  • Número 1: La primera.
  • Número 2: La 2.
  • Número 3: TV3.
  • Número 4: Cuatro
  • Número 5: Telecinco.
  • Número 6: La sexta.
  • Número 7: Boing
  • Número 8: 8 TV
  • Número 9: Antena 3
  • Número 0: Clan

El joc té dos nivells. En el més senzill, els nens i nens tindran al davant la sèrie fins al cinc.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Ja saps classificar (1)

Us oferim aquest joc, pensat per a l’alumnat de l’últim curs d’Educació infantil i del Cicle Inicial, amb el que els nens i nenes podran demostrar la seva capacitat per classificar. L’activitat consisteix en trobar la paraula que defineix el grup a qui pertanyen les proposades. També és adient per a alumnat nouvingut.

Els alumnes podran triar entre tres tipus de lletra.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Riscos psicosocials

Us presentem el web on es tracten els riscos psicosocials al sector educatiu. Els riscos psicosocials són aquelles condicions que es troben presents en l’entorn laboral, directament relacionats amb l’organització del treball, el contingut i la realització de la tasca, que tenen capacitat d’afectar tant al desenvolupament del treball com a la salut del treballador (física, psíquica o social).

El col·lectiu docent per les seves característiques particulars: càrrega de treball, relacions interpersonals intenses, disrupció a les aules o altes exigències emocionals, és un dels sectors més vulnerable a patir riscos de caràcter psicosocial que sovint es manifesten en forma d’estrès o síndrome del cremat (burnout).

Aquesta pàgina web proporciona a la comunitat escolar les següents eines de treball:

  • Qüestionari d’acte valoració de Riscos Psicosocials en l’Ensenyament, específicament dissenyat per FETE-UGT, que permetrà realitzar una valoració dels riscos psicosocials del lloc de treball.
  • Qüestionari d’acte avaluació del *burnout o síndrome del cremat (SQT), permetent un diagnòstic precoç d’aquest trastorn d’origen psicosocial.
    “Test de salut total” de Langner-Amiel. Aquest qüestionari, de ràpida aplicació, està basat en l’acte percepció de l’individu sobre certs pensaments, sentiments i comportaments que valorats dins d’uns paràmetres estàndard de resposta podrien determinar un possible problema de salut.
  • Protocol d’actuació enfront de l’assetjament laboral (Mobbing). Es tracta d’una eina que possibilita a cada centre solucionar de forma autònoma la violència laboral sense haver de recórrer a la tutela judicial si no es desitja, promovent un clima favorable que reverteixi en la millora de la salut i la seguretat dels treballadors i de la pròpia organització.
  • Protocol d’actuació enfront de l’assetjament escolar (Bullying). Es tracta d’un instrument preventiu que facilita la gestió dels problemes d’assetjament escolar entre l’alumnat de centres educatius, ajudant d’aquesta forma a reduir els problemes de caràcter psicosocial als quals estan exposats els treballadors d’aquests centres per la dificultat i problemàtica que comporta la gestió d’aquestes situacions.

Riscos psicosocials

Llegeix. Vocals + P, M

Us oferim, a continuació, la segona activitat de la sèrie “Les primeres consonants. Llegeix ” adreçada als primers cursos d’Educació infantil. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P” i “M”.

És una activitat ideal per treballar tant amb la pissarra digital com amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar entre les opcions:

  1. APRÉN: Podran de llegir autònomament i descobrir si han fet bé la lectura, alhora que aprenen el vocabulari.
  2. JUGA: Hauran de col·locar cada etiqueta a sota de la imatge corresponent.
  3. TRIA: Hauran de triar l’etiqueta corresponent a cada imatge.
  4. ESCRIU: Hauran d’escriure la paraula, sense model. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar” i, si la paraula no està escrita correctament, el programa marcarà en vermell les lletres equivocades.

Altres activitats de la sèrie:

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Nova normativa lingüística

Amb la voluntat de contribuir a clarificar els dubtes sorgits amb l’aparició de la nova normativa lingüística de l’Institut d’Estudis Catalans, la Gramàtica de la Llengua catalana i l’Ortografia, la Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent ens ha fet arribar a l’escola tot un seguit d’informacions i criteris sobre la seva aplicació.

Us els adjuntem, a continuació:

#realinfluencers

BlinkLearning impulsa la campanya #realinfluencers, que té per objectiu reivindicar la importància de la figura del docent en la societat.

En l’era de YouTube, Instagram i Twitter, els influencers condicionen què veiem, quina música escoltem, quina roba ens posem o com ens pentinem? Però existeixen altres influencers que exerceixen una força més important en les nostres vides, els mestres i professors, influencers reals capaços de marcar vides.

Et sumes al moviment? Entra aquí.

Paraules. Vocal + P, M

Us oferim, a continuació, la quarta activitat de la sèrie “Les primeres consonants. Paraules ” adreçada als primers cursos d’Educació infantil. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”, “M”.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar el nivell a treballar:

  1. APRÈN: Podran aprendre el vocabulari a treballar i observar com s’escriu.
  2. COPIA: Hauran de formar la paraula tal i com indica el model.
  3. LLEGEIX: Hauran de formar la paraula, sense el model.
  4. ESCRIU: Hauran d’escriure la paraula, sense model. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar” i, si la paraula no està escrita correctament, el programa marcarà en vermell les lletres equivocades.

A continuació altres activitats de la sèrie:

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Cartoon Network. Basta de Bullying

CARTOON NETWORK. Basta de Bullying. No et quedis callat és un web animat de Cartoon Network, con enquestes, consells i vídeos tant per a estudiants como per a famílies i educadors.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al lloc web:

Ringo al veterinari

Us oferim el primer joc de la sèrie “Les aventures de Ringo” dedicat a un gosset molt entremaliat i la seva amiga “Anna”. En aquest joc, els infants hauran de realitzar la comprensió lectora de 4 textos que els descobriran com el Ringo coneix la nena, la que serà la seva nova propietària.

La lectura del conte i la seva comprensió està adreçada a l’alumnat del Cicle Inicial.

També podeu trobar còpies del conte en aquest enllaç.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del juego:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Conte. Ringo al veterinari

Us oferim el primer conte de la sèrie “Les aventures de Ringo” dedicat a un gosset molt entremaliat i a la seva amiga “Anna”. El primer conte explica com el Ringo coneix la nena, la que serà la seva nova propietària.

La lectura del conte està adreçada a l’alumnat del Cicle Inicial, però si es fa una lectura col·lectiva es pot utilitzar amb alumnes més petits.

El primer format està pensat per a la seva projecció a la PDI, clicant-hi a sobre ho podreu llegir a pantalla completa i el segon per a la seva impressió.

Parlem de dol

Patricia Díaz Seoane, psicóloga infanto-juvenil i membre de l’equip d’expertas de FMLC, es distribueix gratuïtament a les xerrades escolars que imparteix FMLC, dins del projecte Parlem de dol i que pot descarregar-se gratuïtament des de la seva pàgina web.

Aquest manual gratuït busca ser una eina pràctica per ajudar els pares i professors a atendre i acompanyar el dol infantil. Per això, ofereix respostes concretes a les diferents situacions que poden donar-se en el si de la família quan mor un ésser estimat, des dels dubtes més habituals (Puc portar al meu fill al tanatori? Com li explico una incineració?), fins als escenaris més complexos (He de comunicar-li un suïcidi? Quan és necessari buscar ajuda terapèutica?).

El manual inclou també un apartat especial sobre com atendre el dol en persones que pateixen una discapacitat intel·lectual i un capítol dirigit a professors, per facilitar l’atenció dels alumnes a l’escola, un lloc on els nens passen moltes hores al dia i des del qual poden rebre un suport crucial per superar un dol.

Canvis significatius a la nova ortografia

A partir del 25 d’octubre, el text de l’Ortografia catalana es pot consultar i descarregar des de la pàgina web de l’IEC. El text encara està pendent del procés final de supervisió i edició. Un cop acabada aquesta fase es penjarà al web de l’IEC la versió digital definitiva.

La publicació impresa en paper es farà el 2017. La implantació dels canvis plantejats per la nova normativa ortogràfica es farà al llarg d’un període de quatre anys, a fi que es vagin coneixent i integrant progressivament, d’acord amb les administracions i els diferents àmbits professionals, especialment amb el món educatiu i editorial, que tenen la responsabilitat de difondre’ls i fer-los efectius.

Us deixem un document on es relacionen els canvis més significatius:

Paraula intrusa (1)

Us oferim aquest joc, pensat per a l’alumnat del Cicle Inicial, amb el que podran ampliar i treballar el vocabulari bàsic de diferents temes. També és adient per a alumnat nouvingut i amb alumnes d’Educació Infantil, amb un alt nivell de comprensió lectora.

Els nens i nenes hauran de trobar la paraula que no està relacionada amb les altres: la intrusa. Podran triar entre dos nivells de dificultat.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Calendari 2017 CEAPA

Us presentem el calendari de competències clau d’aprenentatge de la CEAPA de 2017.

Les competències clau per a l’aprenentatge permanent són una iniciativa de la comunitat europea que té la finalitat de millorar la qualitat de l’ensenyament impartit als centres educatius europeus, impulsant que l’aprenentatge a l’escola sigui més pràctic i funcional per a la vida diària per garantir que l’alumnat aprengui coneixements i destreses que siguin aplicables en la seva vida diària i en la seva vida laboral futura i té dos objectius fonamentals:

Per promoure-les, CEAPA edita un calendari per a les famílies. El calendari tracta de ser un joc, a manera de guia per a la família, per assajar activitats que entrenin els sabers dels nostres fills i filles, i augmentin les oportunitats d’èxit de la vida escolar i social. En cada dia del mes trobarem una tasca lligada a una competència concreta (indicada entre parèntesi numèricament) que ens donarà pistes sobre quin tipus d’activitats podem realitzar per treballar a casa les competències clau per a l’aprenentatge permanent i, així, complementar el treball que el professorat faci sobre les mateixes al centre educatiu.

De forma general, les activitats proposades són per realitzar en família. El grau de col·laboració, autonomia i responsabilitat adequat per realitzar cadascuna de les activitats proposades estarà determinat per l’edat dels nostres fills i filles.

Les vuit competències reflectides són les propostes per la Unió Europea:

1.Competència en comunicació en llengua materna
2.Competència en comunicació en llengües estrangeres
3.Competència matemàtica i competència bàsica en ciència i tecnologia
4.Competència digital
5.Competències socials i cíviques
6.Consciència i expressió culturals
7.Competència per aprendre a aprendre
8.Sentit de la iniciativa i esperit d’empresa