Materials de suport educatiu

El Departament d’Ensenyament ha posat a la nostra disposició uns materials de suport que poden ser d’utilitat per comentar i reflexionar amb els docents, els alumnes i les famílies, els fets relacionats amb els atemptats terroristes.

Per poder compartir emocions, dubtes, pors, angoixes, esperances…. és necessari fomentar situacions que permetin escoltar, preguntar i expressar.

Per accedir a la informació, només cal clicar a sobre de la imatge:

Fulls Pictolectura M

Com a complement del joc PICTOESCRIU.VOCALS+PM, hem creat aquests fulls de lectura. Els pictogrames ajuden els nostres infants a reconèixer ràpidament les diferents síl·labes, sobretot si al començament van acompanyats dels sons que es treballem a l’activitat interactiva.

Aquest material està especialment recomanat per a l’alumnat amb TEA i amb nens i nenes que tenen dificultats en l’adquisició de la lectura.

Altre material de la sèrie:

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:

Pictoescriu. Vocals + PM

Us oferim, a continuació, la segona activitat de la sèrie “Pictescriu” adreçada als alumnes que tenen dificultat per aprendre a llegir, alumnes amb TEA i també permet assolir la lectoescriptura més ràpidament als nenes i nenes dels primers cursos d’Educació infantil. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la paraula, amb més facilitat. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “PM”.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar el nivell a treballar:

  1. APRÈN: Podran aprendre i observar com s’escriuen les síl·labes de les vocals + P i també el vocabulari.

  2. ESCRIU: Podren trian entre sis nivells de dificultat. Hauran d’escriure la paraula. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar” i, si la paraula no està escrita correctament, el programa marcarà en vermell les lletres equivocades.

Altres activitats de la sèrie:

  1. Pictoescriu. Vocals+P.

    Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

    Captura de pantalla del joc:

    Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Garatge digital

Google ha creat una plataforma d’aprenentatge digital que permet a l’estudiant o empresari adquirir competències digitals de forma totalment gratuïta.

La capacitació està formada per 23 temes per realitzar al nostre ritme, amb quatre lliçons en format vídeo dins de cada tema, en finalitzar la formació Google expedirà un certificat.

Cliqueu a sobre de la imatge, per d’accedir a l’enllaç:

Respondre els dubtes dels infants davant els atemptats

Davant un conflicte bèl·lic o un atemptat terrorista es genera una sobreinformació i un al·luvió d’imatges en diversos mitjans de comunicació que, de ben segur, generen un efecte en l’infant i per tant hem de gestionar de forma proactiva com abordar els seus dubtes i temors.

Ingeborg Porcar, directora de la Unitat de Trauma, Crisi i Conflictes de Barcelona (UTCCB) ens detalla com hem d’abordar totes les inquietuds dels nens en sentir notícies o veure imatges d’atemptats terroristes.

Compto 10

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes podran comptar del 0 al 9.

Aquesta activitat també pot ser utilitzada amb alumnes amb TEA.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

LEGOsèries

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran practicar la seriació.

És una activitat ideal per als alumnes amb TEA.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Grava el so que surt de l’ordinador, amb Audacity

De vegades, ens interessa gravar l’àudio que sentim des del nostre ordinador. Audacity en ho permet fer d’una manera molt senzilla.

Hem d’anar a Audio host, que trobarem a sota dels controls de Pausa, Play,…) i triarem l’opció Windows WASAPI, especificant la font d’àudio. A continuació, només haurem de prémer el botó de gravació d’àudio.

A la imatge trobareu, emmarcat en vermell, com han de quedar.

Centre de prevenció del bullying de Facebook

El Centre de prevenció del bullying, creat en col·laboració amb el Yale Center for Emotional Intelligence, és un recurs per a adolescents, pares i educadors que busquen ajuda i recolzament en qüestions relacionades sobre el bullying i un altre tipus de conflictes.

El centre ofereix plans detallats que inclouen orientació sobre com iniciar converses importants amb víctimes de bullying, pares de fills víctimes de bullying o qui s’acusa de fer bullying, i educadors els alumnes dels quals s’han vist involucrats en casos de bullying.

Clica a sobre de la imatge, per tal d’accedir-hi:

La síndria

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes podran comptar del 0 al 9. Els alumnes podran triar entre dos tipus d’activitat:

  • Activitat 1: Hauran de comptar les llavors de la síndria i clicar a sobre de la que té la seva quantitat.
  • Activitat 2: Hauran de comptar les llavors de la síndria i hi escriure la quantitat.

Aquesta activitat també pot ser utilitzada amb alumnes amb TEA.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Posa text a un gif animat amb Gifntext

A la web de Gigntext ens ofereixen la possibilitat d’afegir text a un gif animat, ja sigui indicant la seva URL, com pujant un que tinguem emmagatzemat al nostre ordinador (màxim 100 MB). Podrem triar la font i el seu color. Així mateix, podrem editar el gif modificant la seva mida, afegir imatge, controlar la velocitat del gif,…

Un cop hem acabat, obtindrem un enllaç per poder posar-lo al nostre lloc web i compartir-lo a través de les principals xarxes socials.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al lloc web:

LEGOsumes

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran iniciar-se en la suma, amb quantitats fins a 10.

Els nens i nenes podran sumar més fàcilment, amb l’ajut de suport visual.

És una activitat ideal per als alumnes amb TEA.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Lectura activa (1)

Us oferim la primera activitat de la sèrie “Lectura activa” adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que podran practicar l’escriptura i comprensió lectora de petites frases, descobrint una frase que indicarà quina acció han de realitzar. Els nens i nenes només tindran uns segons per executar-la.

Els nens i nenes hauran de desxifrar el contingut del missatge, a partir de la icona que representa el seu so, practicant d’aquesta manera la correspondència so-grafia. En una primera fase amb ajut (visualitzant la lletra que s’amaga a sota la icona).

Aquesta activat lúdica és especialment indicada per treballar-la a la PDI, amb tot el grup-classe.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí

Loving Vincent

Loving Vincent és la primera pel·lícula realitzada amb la tècnica de l’oli i basada en 800 cartes del pintor Vincent Van Gogh que que han servit per desenvolupar-hi el guió on es reflecteix la turmentada vida de l’artista. En la seva creació han participat més de 100 pintors que han reproduït les escenes, seguint l’estil característic del pintor neerlandès.

Aquest projecte està dirigit per la pintora polonesa Dorota Kobiela i el cineasta Hugh Welchman i produïda pels estudis BreakThru Films i Trademark Films i ha estat guardonat amb Premi de l’audiencia en el Festival de Annecy de 2017.

El gelat

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran aprendre els quatre colors bàsics.

Els nens i nenes hauran de pintar les boles del gelat del color que ens indiquen, en clicar-hi. Hi ha quatre nivells d’activitat, en funció de les boles que s’han de pintar en cada cas.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Contes que encomanen il·lusió

La Fundació ONCE ha publicat al seu web tot un seguit de contes interactius. L’objectiu d’aquesta col•lecció de lectures és mostrar les vivències de nens i nenes amb discapacitat a través de les seves aventures divertides.

Aquí us deixem, com a mostra, el conte Regina l’as de la cuina, que narra la història de la Regina, una nena sorda i cega que vol ser cuinera.

L’aniversari

Us oferim el primer joc de la sèrie “Històries properes” titulat L’aniversari. Amb aquesta sèrie, es pretén que l’alumne es familiaritzi amb el vocabulari relacionat amb les seves experiències personals.

En aquest joc, els infants hauran de realitzar la comprensió lectora de 6 textos i també la comprensió de les seves imatges corresponents, relacionades amb els aniversaris. A continuació, hauran de respondre a unes preguntes, per comprovar si han entès el que han observat i llegit.

La lectura del conte i la seva comprensió està adreçada a l’alumnat del Cicle Inicial i els textos s’han de llegir de forma correlativa, perquè algunes de les preguntes estan realacionades, amb el que s’ha llegit amb anterioritat.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del juego:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.