Cartoon Network. Basta de Bullying

CARTOON NETWORK. Basta de Bullying. No et quedis callat és un web animat de Cartoon Network, con enquestes, consells i vídeos tant per a estudiants como per a famílies i educadors.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al lloc web:

Ringo al veterinari

Us oferim el primer joc de la sèrie “Les aventures de Ringo” dedicat a un gosset molt entremaliat i la seva amiga “Anna”. En aquest joc, els infants hauran de realitzar la comprensió lectora de 4 textos que els descobriran com el Ringo coneix la nena, la que serà la seva nova propietària.

La lectura del conte i la seva comprensió està adreçada a l’alumnat del Cicle Inicial.

També podeu trobar còpies del conte en aquest enllaç.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del juego:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Conte. Ringo al veterinari

Us oferim el primer conte de la sèrie “Les aventures de Ringo” dedicat a un gosset molt entremaliat i a la seva amiga “Anna”. El primer conte explica com el Ringo coneix la nena, la que serà la seva nova propietària.

La lectura del conte està adreçada a l’alumnat del Cicle Inicial, però si es fa una lectura col·lectiva es pot utilitzar amb alumnes més petits.

El primer format està pensat per a la seva projecció a la PDI, clicant-hi a sobre ho podreu llegir a pantalla completa i el segon per a la seva impressió.

Parlem de dol

Patricia Díaz Seoane, psicóloga infanto-juvenil i membre de l’equip d’expertas de FMLC, es distribueix gratuïtament a les xerrades escolars que imparteix FMLC, dins del projecte Parlem de dol i que pot descarregar-se gratuïtament des de la seva pàgina web.

Aquest manual gratuït busca ser una eina pràctica per ajudar els pares i professors a atendre i acompanyar el dol infantil. Per això, ofereix respostes concretes a les diferents situacions que poden donar-se en el si de la família quan mor un ésser estimat, des dels dubtes més habituals (Puc portar al meu fill al tanatori? Com li explico una incineració?), fins als escenaris més complexos (He de comunicar-li un suïcidi? Quan és necessari buscar ajuda terapèutica?).

El manual inclou també un apartat especial sobre com atendre el dol en persones que pateixen una discapacitat intel·lectual i un capítol dirigit a professors, per facilitar l’atenció dels alumnes a l’escola, un lloc on els nens passen moltes hores al dia i des del qual poden rebre un suport crucial per superar un dol.

Canvis significatius a la nova ortografia

A partir del 25 d’octubre, el text de l’Ortografia catalana es pot consultar i descarregar des de la pàgina web de l’IEC. El text encara està pendent del procés final de supervisió i edició. Un cop acabada aquesta fase es penjarà al web de l’IEC la versió digital definitiva.

La publicació impresa en paper es farà el 2017. La implantació dels canvis plantejats per la nova normativa ortogràfica es farà al llarg d’un període de quatre anys, a fi que es vagin coneixent i integrant progressivament, d’acord amb les administracions i els diferents àmbits professionals, especialment amb el món educatiu i editorial, que tenen la responsabilitat de difondre’ls i fer-los efectius.

Us deixem un document on es relacionen els canvis més significatius:

Paraula intrusa (1)

Us oferim aquest joc, pensat per a l’alumnat del Cicle Inicial, amb el que podran ampliar i treballar el vocabulari bàsic de diferents temes. També és adient per a alumnat nouvingut i amb alumnes d’Educació Infantil, amb un alt nivell de comprensió lectora.

Els nens i nenes hauran de trobar la paraula que no està relacionada amb les altres: la intrusa. Podran triar entre dos nivells de dificultat.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Calendari 2017 CEAPA

Us presentem el calendari de competències clau d’aprenentatge de la CEAPA de 2017.

Les competències clau per a l’aprenentatge permanent són una iniciativa de la comunitat europea que té la finalitat de millorar la qualitat de l’ensenyament impartit als centres educatius europeus, impulsant que l’aprenentatge a l’escola sigui més pràctic i funcional per a la vida diària per garantir que l’alumnat aprengui coneixements i destreses que siguin aplicables en la seva vida diària i en la seva vida laboral futura i té dos objectius fonamentals:

Per promoure-les, CEAPA edita un calendari per a les famílies. El calendari tracta de ser un joc, a manera de guia per a la família, per assajar activitats que entrenin els sabers dels nostres fills i filles, i augmentin les oportunitats d’èxit de la vida escolar i social. En cada dia del mes trobarem una tasca lligada a una competència concreta (indicada entre parèntesi numèricament) que ens donarà pistes sobre quin tipus d’activitats podem realitzar per treballar a casa les competències clau per a l’aprenentatge permanent i, així, complementar el treball que el professorat faci sobre les mateixes al centre educatiu.

De forma general, les activitats proposades són per realitzar en família. El grau de col·laboració, autonomia i responsabilitat adequat per realitzar cadascuna de les activitats proposades estarà determinat per l’edat dels nostres fills i filles.

Les vuit competències reflectides són les propostes per la Unió Europea:

1.Competència en comunicació en llengua materna
2.Competència en comunicació en llengües estrangeres
3.Competència matemàtica i competència bàsica en ciència i tecnologia
4.Competència digital
5.Competències socials i cíviques
6.Consciència i expressió culturals
7.Competència per aprendre a aprendre
8.Sentit de la iniciativa i esperit d’empresa

Inferencias (2)

Os ofrecemos la segunda actividad de la serie “Inferencias” dirigida al alumnado del Ciclo Inicial de Primaria, con la que podrán practicar la comprensión lectora e inferir la respuesta, a partir de la observación de una imagen.

Otra actividad de la serie:

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del juego:

Para jugar a pantalla completa clica aquí.

Canviem el joc

L’espot d’Audi per al Nadal 2016 que vol conscienciar sobre el sexisme. Aquest espot nadalenc tanca la crítica a dos sectors en els quals el sexisme està present: les joguines infantils i la carretera.

L’acció de conduir no hauria d’incloure estereotips de gènere, però al món dels nens és alguna cosa que ocorre. Encara que pels més petits de la casa conduir no és més que un mer joc, existeix la línia que separa nines i cotxes o rosa i blau, oblidant el gran efecte que té el joc en l’aprenentatge i desenvolupament. Però, què passaria si una nina deixés el seu carruatge rosa per un cotxe esportiu blau? L’anunci d’Audi d’aquestes Nadal 2016 pretén conscienciar sobre les etiquetes sexistes amb el lema: “Jugar, com conduir, no hauria d’entendre de gènere”. #CambiemosElJuego

Els mobles (1)

Us oferim la primera activitat de la sèrie “Els mobles”, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil i Cicle Inicial, amb la que els nens i nenes podran repassar i ampliar el vocabulari dels mobles. També pot ser d’ajuda per a l’alumnat nouvingut.

L’activitat consta dels següents apartats:

  • Aprèn: Podran aprendre el nom i la seva definició.
  • Tria: Hauran de seleccionar el moble que indica el nom o la definició
  • Copia: Hauran de copiar el nom de la fruita.
  • Escriu: Hauran d’escriure el nom del moble, sense cap model i també resoldre uns encreuats.
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Doctor TEA

Doctor TEA és un portal web creat per la Fundació Orange i l’Hospital Gregorio Marañón de Madrid. Pretén ser una aplicació interactiva per ajudar els nens i nenes amb TEA en les seves visites a l’hospital, familiaritzant-lo amb l’entorn mèdic a través d’un recorregut per diferents espais, professionals i procediments mèdics, que s’expliquen amb vinyetes, vídeos i animacions.

A més a més, compte també amb una secció de JOCS per fer més fàcil i divertida aquesta familiarització amb l’entorn hospitalari.

Doctor TEA pretén, d’una banda, facilitar les visites mèdiques de les persones amb autisme proporcionant informació sobre les pràctiques mèdiques més freqüents perquè les puguin entendre i anticipar, i, d’altra banda, tracta de proporcionar informació als metges sobre les característiques d’aquests pacients, així com consells pràctics a les famílies.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al lloc web:

Inferències (2)

Us oferim la segona activitat de la sèrie “Inferències” adreçada a l’alumnat del Cicle Inicial de Primària, amb la que podran practicar la comprensió lectora i inferir la resposta, a partir de la observació d’una imatge.

Altres activitats de la sèrie:

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Recursos web a la teva iPad !

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Cada cop més centres compten amb tauletes, amb les que els nens i nenes poden jugar a l’hora que aprenen.

En un comentari rebut al blog fa uns dies, se’ns demanava quines passes s’havien de seguir per tal de poder fer servir les nostres activitats amb un dispositiu Apple (iPad). El que explicarem, a continuació, ens servirà per poder jugar amb plena funcionalitat i també per poder accedir a qualsevol contingut flash disponible al web, veure pel·lícules i sèries online…

Des de Recursos web, recomanem una aplicació molt útil: Puffin Web Browser, disponible en l’App Store. Es tracta d’un navegador molt ràpid que trobareu en versió gratuïta i també de pagament. Nosaltres preferim aquesta última, per tal d’aprofitar tot el seu potencial.

En primer lloc, haurem d’instal·lar l’aplicació al nostre dispositiu. A continuació, clicarem a sobre de la icona del programa.

Com es tracta d’un navegador, hi cercarem l’aplicació o bé hi col·locarem directament l’adreça del joc de Recursos web, amb el que volem jugar.

A dalt a la dreta de la pantalla, hi trobarem tres línies (una a sota de l’altre) o punts. Si hi cliquem, se’ns desplegarà un menú des d’on podrem accedir al teclat, teatre (per jugar a pantalla completa), ratolí,…

La manera més còmoda de jugar és utilitzant tota la pantalla i podem accedir-hi ràpidament, clicant-hi un cop a sobre. A dalt, a la part esquerra, surt un quadre gris “Play in Fullscreen“, hi cliquem un cop. Observem que, a la part inferior esquerra, ens surt la icona del teclat i a la dreta una icona amb tres punts, amb la que podem accedir al teclat sortir de la pantalla completa,…

Us deixem un vídeo, per tal que pugueu observar el funcionament:

Sons de la casa

Us oferim aquesta activitat sobre els sons que podem sentir a casa, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran treballar la capacitat d’atenció.

L’activitat consta de tres apartats:

  • Explora: Clicant a sobre de cada objecte podran conèixer com sona.
  • Qui sona?: Sentiran un so i hauran de triar l’objecte correcte,entre els donats.
  • Encerta: Sentiran un so i hauran d’encertar l’objecte correcte.
Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:


Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Inferencias (1)

Os ofrecemos la primera actividad de la serie “Inferencias” dirigida al alumnado del Ciclo Inicial de Primaria, con la que podrán practicar la comprensión lectora e inferir la respuesta, a partir de la observación de una imagen.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del juego:

Para jugar a pantalla completa clica aquí.

#Soyvisual

#Soyvisual és un sistema de comunicació augmentativa de làmines i fotografies, creat per la Fundació Orange. Ofereix un munt de material de molta qualitat i totalment gratuït, destinat als alumnes que tenen dificultat a l’hora de comunicar-se. Aquest material, malgrat que només està en castellà, també es pot utilitzar a les classes d’idioma per iniciar una conversa, ampliar vocabulari,…

Us deixem un exemple del material que hi trobareu, una selecció les làmines

Nou telèfon contra l’assetjament escolar, 900 018 018

El telèfon contra l’assetjament escolar i maltractaments en l’àmbit dels centres docents, el 900 018 018, ha començat a estar operatiu aquest dimarts 1 de novembre perquè alumnes, pares, docents o qualsevol altra persona pugui denunciar casos relacionats amb aquest tipus de violència a les aules.

Funcionarà les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any i serà gratuït i anònim, donat que les trucades no quedaran reflectides en la factura dels usuaris, segons va detallar el Ministeri d’Educació en la presentació del nou telèfon el passat mes.

Les trucades seran ateses per una vintena de professionals de psicologia, juristes, sociòlegs i treballadors socials i els usuaris amb discapacitat auditiva o del parla disposaran d’un servei de missatgeria de text així com l’atenció d’un agent en llenguatge de signes per vídeo-xat o vídeo-anomenada.

Podeu ampliar la notícia, aquí.

Pintaungles

Us oferim aquesta activitat de seriació, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els vostres alumnes podran treballar les capacitats d’atenció i raonament lògic.

Els nens i nenes han de copiar la sèrie model (braçalet), pintant les ungles en el mateix ordre, començant per l’esquerra (dit polze). Cada cop que s’ha de pintar s’ha d’agafar, de nou, la pintura del pintaungles. Hi ha dos nivells d’activitat, al primer les boles del braçalet ja tenen el color, al segon nivell s’ha de clicar a sobre de cada bola, per saber de quin color s’han de pintar les ungles. Si s’equivoqués, hauran d’utilitzar el desmaquillador, per tal de tornar l’ungla al seu estat inicial.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:


Per jugar a pantalla completa, clica aquí.