DIA DE LA DONA

El passat divendres 8 de març, els alumnes de Secundària vam celebrar el “DIA DE LA DONA” amb diverses activitats al llarg de tota la setmana.

• Cada matí, a l’hora de la pregària, es va passar un vídeo on diferents exalumnes de la nostra escola ens van explicar què han fet, a què dediquen les seves vides i van encoratjar  a les nostres i als nostres alumnes per lluitar i esforçar-se per aconseguir els seus propòsits i desitjos.

• Dimecres 6 de març d’ 11.30h a 12.15h:“EL MÓN TAMBÉ ÉS DE LES DONES”

Un grup de dones emprenedores, lluitadores, treballadores, creatives, decidides i valentes que han tingut èxit en diferents àmbits o aspectes van compartir amb nosaltres la seva experiència, la seva feina, la seva lluita, les dificultats que han trobat pel camí en un món d’homes.

CONVIDADES ÀMBIT
1 CONXITA CAMPOY Alcaldessa de Malgrat durant 24 anys
2 ROSER BITLLOCH Fundadora de l’ONG Kuwonku
3 MAYTE VIETA Artista: escultora, pintora i fotògrafa.
4 TERESA ALCOVERRO Investigadora i científica del CEAB de Blanes
5 CARME AUBANELL Comissària d’ ACNUR a Chiapas
6 FADOUA HAMDAOUI Migrant del Marroc, advocada
7 MYRIAM ESTELA ROMERO Refugiada humanitària de Colòmbia.
8 DUSU BALISA Migrant de Gàmbia. Dona separada i emancipada.
9 ANTÒNIA ESPUÑA Ha superat la malaltia del càncer. És membre de l’Associació Espanyola contra el Càncer.
10 ELI PULGARIN Esportista: Campiona de Judo.

Divendres 8 març de 8 a 9 h: “LA DONA MÉS IMPORTANT DE LA MEVA VIDA”

Els nostres alumnes van redactar un escrit en la que van descriure  com és (el seu caràcter, i no el seu aspecte físic), quina relació tenen amb ells i per què és tan important per a ells la “Dona més important de les seves vides”.

Els escrits van ser molt emotius i tendres. Molts van parlar de les seves mares, altres de les àvies, germanes, cosines…

• TUTORIA de la setmana:

Vam veure el reportatge de diumenge 3/3/2019 del 30 minuts de TV3: “Fugir per viure”, sobre la situació de la dona a l’Aràbia Saudita: https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/30-minuts/fugir-per-viure/video/5826286/