“TOT EL QUE POT SER IMAGINAT ÉS ART, Pablo Picasso

A  4t ESO treballem la Història Contemporània fent incidència en els aspectes polítics, socials i econòmics.

Però, no podem deixar de banda l’estudi i coneixement de l’art. Així que amb el títol “Tot el que pot ser imaginat és art”, frase de Pablo Picasso, hem fet aquest projecte  a Socials.

Ens hem repartit les principals obres i artistes dels segles XVIII, XIX i XX i hem elaborat dos llibres que us convidem a llegir i a escoltar.

https://read.bookcreator.com/Zl9AIRcwVoaOTLfh8qSUymRGEj92/KmMpFUmkTky1Ztjgdkr9Lw

https://read.bookcreator.com/Zl9AIRcwVoaOTLfh8qSUymRGEj92/iJ96U1-yReiP1mqZ9Vuk7Q

 

MAQUETES DEL RELLEU

Els nois i noies de 1r ESO hem treballat a Geografia les formes del relleu i els accidents geogràfics.

Per conèixer què són els caps, els golfs, les depressions, les serralades, les valls… en grups cooperatius hem realitzat unes maquetes del relleu.

Hem utilitzat materials molt diversos: plastilina, fang, cartró, cotó, goma eva…

En acabat, hem exposat les maquetes a classe a la resta de companys.

ENDEVINA QUI SOC

Quan sumes TIC + Gamificació + Història= el resultat és aquest.

A través del joc, els de quart d’ESO a Socials hem conegut alguns dels personatges més importants del segle XVIII: reis, il·lustrats, generals …

La nostra professora ens va repartir a tots el nom d’un personatge. Vam buscar la biografia del nostre protagonista i, gràcies a la plataforma Genially, vam crear un joc. Després a classe, vam jugar plegats a descobrir-los.

Mireu què bé ens ho hem passat a classe d’Història descobrint els nostres personatges.

LAPBOOKS PER REPASSAR

El curs passat, a causa del confinament per culpa del maleït covid-19, a Socials no vam poder acabar tot el temari. Així que enguany, hem començat el nou curs repassant el darrer tema de l’any passat, la cultura i civilització a l’antiga Roma.

A segon d’ESO ho hem fet elaborant un lapbooks que després hem presentat a classe als nostres companys i companyes.

En grups cooperatius ens hem repartit els temes entre les dues classes. Cap tema s’ha repetit i hem après coses tan diverses com les etapes històriques de Roma, l’exèrcit, la família, els àpats, les ciutats, les cases…

Us convidem a entrar a youtube i veure el nostre treball:

ENFONSAR LA FLOTA

A primer d’ESO hem començat el curs de Socials coneixent el nostre planeta Terra: els seus moviments, els fusos horaris, els mapes… i també les coordenades geogràfiques.

Per conèixer paral·lels i meridians, latitud i longitud, vam fer diverses activitats a classe i vam acabar jugant a “Enfonsar la flota”.

Per parelles i amb el nostre chromebook, van col·locar estratègicament els nostres vaixells i submarins. El nostre “rival” ens preguntava les coordenades geogràfiques (30º N, 60º E, per exemple) i nosaltres contestàvem “Tocat o Aigua”.

Vam passar una estona divertida, aprenent a llegir les coordenades geogràfiques.

CHALLENGE ART

Els alumnes de tercer d’ESO, durant el passat confinament, vam treballar a classe de Socials les característiques de l’art durant l’etapa del Renaixement.

Com a projecte final del nostre treball, les noies i els nois van fer un challenge d’art.

Creativitat + originalitat+ diversió + Història + art

Cliqueu sobre el següent enllaç de youtube i veure quins i quines artistes que tenim!

CLASSES COMPARTIDES

Avete!

Els de 1r d’ESO hem començat a treballar i conèixer l’antiga Roma.

Els romans a l’antiguitat parlaven en llatí.

A  4t d’ESO hi ha alguns alumnes que fan la matèria optativa de Llengua Llatina. Així doncs, han vingut a la nostra aula a ensenyar-nos paraules en llatí   i ens han ensenyat com aquesta antiga llengua encara és molt present en el nostre dia a dia. Concretament ens han explicat com moltíssims noms i marques publicitàries tenen noms en llatí, des de productes d’higiene personal, de neteja per a la lar, cotxes, aliments, rellotges, electrodomèstics, revistes…

Gratias!

 

VISITEM LA NAO VICTÒRIA

Tot i que forma part del temari d’Història de 3r d’ESO, tots els alumnes de Secundària hem visitat la Nao Victòria per gentilesa del Club de Vela Blanes.

Es tracta d’una rèplica de la nau que entre els anys 1519 i 1522 amb Magallanes i Elcano a bord va fer la primera volta al món.

Els viatges i els grans descobriments geogràfics els estudiem a Socials a 3r d’ ESO. Completar el que aprenem a classe amb aquesta visita ha estat una gran sort.

 

VITRALLS GÒTICS

Som a l’època de les grans catedrals gòtiques, amb les seves altes i primes parets, plenes d’obertures que s’ompliran de… vitralls de colors.

Cada grup cooperatiu tenimassignada una de les finestres de la classe.

Primer, cada membre del grup ha fet a la seva llibreta de Socials, l’esborrany del disseny del dibuix. Després, en grup, hem compartit els nostres dibuixos i hem decidit plegats quin disseny escollim. Junts hem parlat, l’hem modificat…

Sobre una cartolina negra, hem marcat el nostre dibuix i hem començat a retallar.

Quan ja hem tingut el nostre dibuix retallat, hem començat a enganxar paper transparent de colors.

També hem fet sobre un rectangle en cartolina negra la sanefa de la part inferior de la finestra de la classe.

Tots hem estat creatius i originals, però sense oblidar mai que són les finestres d’una catedral gòtica.