QUOMODO ANTIQUI ROMANI SCRIBEBANT?

Els “pueri” i les “puellae” de l’optativa de Llatí de 4t d’ESO hem realitzat un projecte sobre com era i com escrivien els romans en l’antiguitat.

Hem utilitzat diverses tècniques i suports: pergamins, plomes, tinta, tauletes de cera, tauletes d’argila…

Ens hem divertit “embrutant-nos” els dits!

I, per acabar el nostre projecte, hem visitat l’ Arxiu Municipal de Blanes on hem pogut veure i “tocar” autèntics pergamins i practicar una miqueta el nostre “petit” vocabulari en llengua llatina.

APADRINEM EL NOSTRE PATRIMONI: CASTELL i ERMITA DE SANT

Enguany, del 9 al 18 de novembre, se celebra arreu de  Catalunya la 23a Setmana de la Ciència. Es fan un munt d’activitats de divulgació científica: exposicions, xerrades, jocs, tallers científics…

Els temes principals de l’edició d’aquest any són el patrimoni cultural, amb motiu de la celebració de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural que promou la Unió Europea; la figura i l’obra de Pompeu Fabra, amb motiu de la celebració dels 150 anys del naixement del lingüista i gramàtic català, celebració promoguda per la Generalitat de Catalunya; i la figura de l’important físic nord-americà Richard Feynman, amb motiu de la celebració del centenari del seu naixement, promoguda pel Grup de Comunicació i Divulgació de la Nanotecnologia, EspaiNano.

A la nostra escola, tots els alumnes de secundària, de 1r a 4t d’ESO realitzem moltes activitats aquesta setmana. Els de 2n d’ ESO prenem com a eix de treball l’ Any Europeu del Patrimoni Cultural i fem el projecte interdisciplinar Apadrinem el nostre patrimoni: castell i ermita de Sant Joan.

Podeu seguir totes les nostres activitats al bloc del projecte:

https://sites.google.com/blanes.manyanet.org/apadrinament-sant-joan

 

ISLAM i AL-ÀNDALUS

A 2n d’ ESO hem treballat el naixement de l’ Islam, la seva expansió i la conquesta i domini d’ Al-Àndalus.

Hem realitzat una paleta d’intel·ligències múltiples amb activitats molt diverses.

L’activitat de la intel·ligència visual-espacial consistia en realitzar un còmic que resumís tota la història de l’imperi islàmic en vinyetes.

Aquí en teniu unes quantes dels nostres artistes.

VITRALLS GÒTICS

A 2n d ‘ESO hem acabat el curs treballant l’art gòtic.  El nostre últim projecte de comprensió a Socials ha estat el de convertir les finestres de les nostres aules en autèntics vitralls gòtics com si les nostres classes fossin una catedral medieval.

Hem deixat volar la nostra imaginació i la nostra creativitat i aquest ha estat el resultat.

 

“L’ escriptura és la pintura de la veu”, Voltaire

Els de 1r d’ ESO hem realitzat el projecte de comprensió sobre l’escriptura al llarg del segon i tercer trimestre.

Hem conegut la invenció de l’escriptura i les diverses fases per les que ha passat.

Vam començar fent tauletes d’argila com les de l’antiga Mesopotàmia en escriptura cuneïforme.

Després vam fer el nostre propi papir i vam escriure utilitzant els jeroglífics egipcis.

I hem acabat escrivint frases en llatí tal com ho feien els antics romans: sobre tauletes de cera amb punxons, amb plomes i càlams amb tinta.