APADRINEM EL NOSTRE PATRIMONI: CASTELL i ERMITA DE SANT

Enguany, del 9 al 18 de novembre, se celebra arreu de  Catalunya la 23a Setmana de la Ciència. Es fan un munt d’activitats de divulgació científica: exposicions, xerrades, jocs, tallers científics…

Els temes principals de l’edició d’aquest any són el patrimoni cultural, amb motiu de la celebració de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural que promou la Unió Europea; la figura i l’obra de Pompeu Fabra, amb motiu de la celebració dels 150 anys del naixement del lingüista i gramàtic català, celebració promoguda per la Generalitat de Catalunya; i la figura de l’important físic nord-americà Richard Feynman, amb motiu de la celebració del centenari del seu naixement, promoguda pel Grup de Comunicació i Divulgació de la Nanotecnologia, EspaiNano.

A la nostra escola, tots els alumnes de secundària, de 1r a 4t d’ESO realitzem moltes activitats aquesta setmana. Els de 2n d’ ESO prenem com a eix de treball l’ Any Europeu del Patrimoni Cultural i fem el projecte interdisciplinar Apadrinem el nostre patrimoni: castell i ermita de Sant Joan.

Podeu seguir totes les nostres activitats al bloc del projecte:

ISLAM i AL-ÀNDALUS

A 2n d’ ESO hem treballat el naixement de l’ Islam, la seva expansió i la conquesta i domini d’ Al-Àndalus.

Hem realitzat una paleta d’intel·ligències múltiples amb activitats molt diverses.

L’activitat de la intel·ligència visual-espacial consistia en realitzar un còmic que resumís tota la història de l’imperi islàmic en vinyetes.

Aquí en teniu unes quantes dels nostres artistes.

VITRALLS GÒTICS

A 2n d ‘ESO hem acabat el curs treballant l’art gòtic.  El nostre últim projecte de comprensió a Socials ha estat el de convertir les finestres de les nostres aules en autèntics vitralls gòtics com si les nostres classes fossin una catedral medieval.

Hem deixat volar la nostra imaginació i la nostra creativitat i aquest ha estat el resultat.

“L’ escriptura és la pintura de la veu”, Voltaire

Els de 1r d’ ESO hem realitzat el projecte de comprensió sobre l’escriptura al llarg del segon i tercer trimestre.

Hem conegut la invenció de l’escriptura i les diverses fases per les que ha passat.

Vam començar fent tauletes d’argila com les de l’antiga Mesopotàmia en escriptura cuneïforme.

Després vam fer el nostre propi papir i vam escriure utilitzant els jeroglífics egipcis.

I hem acabat escrivint frases en llatí tal com ho feien els antics romans: sobre tauletes de cera amb punxons, amb plomes i càlams amb tinta.

PELS DÉUS DE L’OLIMP!

PROJECTE DE COMPRENSIÓ

1. Farem grups cooperatius de 3 persones.
  2. Se us assignarà un mite diferent a cada grup:
  3. Demèter i el rapte de Persèfone
  4. Prometeu: la creació de l’home, el robatori del foc i el càstig a Prometeu
  5. El rapte d’Europa
  6. Orfeu i Eurídice
  7. Pandora: la creació de la dona i la caixa de Pandora
  8. Eco i Narcís
  9. Pigmalió
  10. Hèrcules i el lleó de Nemea
  11. Èdip i l’esfinx de Tebes
  12. Teseu i el Minotaures al laberint de Creta
  13. Perseu i la Medusa
  14. Ulisses i les sirenes
  15. Bel·lerofont i la Quimera
  16. Hèrcules i la Hidra de Lerma
  17. Jàson i el velló d’or
  18. El cavall de Troia
  19. El naixement d’Hèrcules i l’odi d’Hera: les serps
  20. Hèrcules i el gos Cèrber

1. Amb l’ajuda de l’Ipad buscareu la informació sobre el vostre mite i en fareu un resum detallat a la vostra llibreta de Socials.
  2. A la llibreta d’Anglès fareu l’esborrany dels diàlegs, bafarades i informació que posareu en anglès al vostre còmic.
  3. Fareu l’esbós del vostre còmic en un full DIN A-3.
  4. Sobre una cartolina, dibuixareu i pintareu el vostre còmic en el que haureu de tenir en compte:
  • Mínim vuit vinyetes.
  • Text en anglès
  • Mínim quatre tipus de plans
  • Mínim tres onomatopeies
  • Lliure format de les vinyetes
  • Diversitat de bafarades
  • Adaptació fidedigna del mite
  1. Avaluació: A partir de l’observació a classe, cada dia els equips obtindran una nota del seu treball a l’aula. Al finalitzar el còmic, cada professor avaluarà els aspectes demanats de la seva assignatura.

LA BLANES MEDIEVAL

Els alumnes de 2n d’ESO vam sortir “de passeig” per Blanes per descobrir els racons i indrets medievals de la nostra vila.

La nostra professora ens va fer la descoberta de la història medieval. Vam passejar pel perímetre que feia la muralla medieval de Blanes i vam anar descobrint, coneixent i comentant els llocs més històrics i emblemàtics del nostre municipi: el portal de mar, les antigues muralles, la font gòtica, el palau dels Vescomtes de Cabrera i la Parròquia Santa Maria de Blanes.