Arxiu diari: 11 d'octubre de 2020

ENDEVINA QUI SOC

Quan sumes TIC + Gamificació + Història= el resultat és aquest.

A través del joc, els de quart d’ESO a Socials hem conegut alguns dels personatges més importants del segle XVIII: reis, il·lustrats, generals …

La nostra professora ens va repartir a tots el nom d’un personatge. Vam buscar la biografia del nostre protagonista i, gràcies a la plataforma Genially, vam crear un joc. Després a classe, vam jugar plegats a descobrir-los.

Mireu què bé ens ho hem passat a classe d’Història descobrint els nostres personatges.

LAPBOOKS PER REPASSAR

El curs passat, a causa del confinament per culpa del maleït covid-19, a Socials no vam poder acabar tot el temari. Així que enguany, hem començat el nou curs repassant el darrer tema de l’any passat, la cultura i civilització a l’antiga Roma.

A segon d’ESO ho hem fet elaborant un lapbooks que després hem presentat a classe als nostres companys i companyes.

En grups cooperatius ens hem repartit els temes entre les dues classes. Cap tema s’ha repetit i hem après coses tan diverses com les etapes històriques de Roma, l’exèrcit, la família, els àpats, les ciutats, les cases…

Us convidem a entrar a youtube i veure el nostre treball:

ENFONSAR LA FLOTA

A primer d’ESO hem començat el curs de Socials coneixent el nostre planeta Terra: els seus moviments, els fusos horaris, els mapes… i també les coordenades geogràfiques.

Per conèixer paral·lels i meridians, latitud i longitud, vam fer diverses activitats a classe i vam acabar jugant a “Enfonsar la flota”.

Per parelles i amb el nostre chromebook, van col·locar estratègicament els nostres vaixells i submarins. El nostre “rival” ens preguntava les coordenades geogràfiques (30º N, 60º E, per exemple) i nosaltres contestàvem “Tocat o Aigua”.

Vam passar una estona divertida, aprenent a llegir les coordenades geogràfiques.

CHALLENGE ART

Els alumnes de tercer d’ESO, durant el passat confinament, vam treballar a classe de Socials les característiques de l’art durant l’etapa del Renaixement.

Com a projecte final del nostre treball, les noies i els nois van fer un challenge d’art.

Creativitat + originalitat+ diversió + Història + art

Cliqueu sobre el següent enllaç de youtube i veure quins i quines artistes que tenim!