Dissecció de pulmons i cor de xai (3r ESO)

Pràctica per observar el sistema respiratori i veure com és de diferent el teixit del cor i els pulmons.

Material
  • Pulmons i cor de be
  • Safata grossa
  • Tisores i/o bisturí
  • Pinces
  • Tub de plàstic o de goma
  • Agulla emmanegada
  • Guants
  • Vas de precipitats
  1. Observació de la morfologia externa
  2. Posem els pulmons a la safata i els observem. (podem separar el cor i deixar-lo en una altra safata i pesar-lo).
  3. Descrivim els pulmons i els dibuixem indicant els lòbuls de cada pulmó.
  4. Passem el dit per sobre la superfície i descrivim com és. També ho fem amb la tràquea.
  5. Introduïm el tub per la tràquea i bufem.
  6. Amb les tisores tallem per la tràquea fins els bronquis i els bronquíols i observem.

    Observació de la morfologia externa dels òrgans de l’aparell respiratori
    1- Situa els pulmons a la cubeta de dissecció. Identifica les parts de la seva anatomia externa:  tràquea, bronquis i lòbuls pulmonars.

  7. Observem el cor i el dibuixem.
  8. Comprovem la diferent textura entre el cor i els pulmons posant-ne un trosset en un vas de precipitats amb aigua, què succeirà?

 

mamoros8

Quant a mamoros8

Sóc Llicenciada en Ciències Geològiques (UB) i, actualment, professora de Biologia i Geologia a l'INS Julio Antonio de Móra d'Ebre des del setembre del 2014. Abans, he estat cinc cursos a l'INS Terra Alta. També he treballat al Berguedà, Barcelonès, Anoia, Osona i Baix Camp. He estat sis cursos exercint de professora de Tecnologia en diversos instituts del Baix Llobregat. En total són uns 30 anys d'experiència en diversos llocs i disciplines. El 2010 vam crear el Blog Rosalind Franklin des del Departament de Ciències de l'INS Terra Alta i, actualment, està "en custòdia compartida" entre Ins Terra Alta i Ins Julio Antonio. Allí s'hi exposen tot de materials de Física, Química, Biologia i Geologia que treballem amb els alumnes o altres notícies d'interès relacionades amb les ciències. A més, per continuar la divulgació i l'apropament amb els alumnes, el 2013 es va crear la pàgina de Facebook Geologia 4t d'ESO, i més tard la pàgina Rosalind Franklin Blog per la divulgació de la Biologia. També ens trobareu a Instagram RFranklinBloc i Twitter (RFranklinblog i Geologia 4t ESO). "Qui s'atreveix a ensenyar mai pot deixar d'aprendre" [J. Cotton]
Aquest article ha estat publicat en Biologia. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *