L’enigma de la setmana

Benvolgudes i benvolguts alumnes,

Una setmana més vos presentem el nostre  l’enigma, on haureu de convertir-se en científics del CSI:

Quina relació hi ha entre primer observatori astronòmic de l’era moderna, el geoheliocentrisme i l’element químic que forma part dels termòmetres?

Aquest article ha estat publicat en enigma de la setmana. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a L’enigma de la setmana

1. Ariadna Maijó diu:

El rei Federico II li va regalar la Illa de Hven anomenada Uraniburg, on va construir un observatori. Més tard en va construir un altre observatori subterrani al que anomenà Stjoerneburg, desde on vigilava el cel constantment. Va fer moltes observacions astronòmiques i va crear un nou concepte cosmològic que utilitzava el sistema geocèntric i heliocentric segons aquest mercuri, venus, mart, júpiter i saturn giraven al voltant del sol i aquest a la vegada girava amb tots aquests planetes al voltant de la terra. El 26 d’octubre del 1601 va morir després d’onze dies d’agonia, ara aquesta mort està en misteri. Primer és deia que havia mort per problemes urinaris , però després d’analitzar la mort van veure que el seu bigot contenia un nombre elevat de mercuri. La qual cosa es deia que havia pogut morir per intoxicació. Ja que hauria pogut estar exposat per accident durant alguns dels seus experiments d’alquimia o tractant el dolor amb mercuri.

2. maria diu:

Molt bé preciosa! Ho has clavat 100%
    I, per tant, el científic de qui parlem és Tycho Brahe.