Els meteorits s’han convertit en un nou objecte de valor pels inversors

S'han arribat a pagar fins a 730 euros per un gram de meteorit. (Foto: CreativeCommons).

Els inversors han descobert que l’escassetat i importància dels meteorits per estudiar l’univers n’apugen valor. Han decidit comprar-ne com una inversió de futur. Els més preuats són els que vénen de la Lluna i de Mart, i pels quals s’han arribat a pagar fins a 730 euros per un gram.
L’escassetat de meteorits que cauen sobre la Terra i la importància que tenen aquestes roques que provenen de l’espai per estudiar l’univers, n’han apujat el valor. Els meteorits s’han convertit ara en un nou objecte de desig pels inversors, que veuen en les roques de l’espai una garantia de futur. Així ho ha advertit el col·leccionista i expert en la matèria José Vicente Casada, qui ha lamentat que a països com el Japó, els Estats Units o Alemanya, hagi augmentat el nombre de persones que intenten comprar tots els meteorits que poden “amb l’únic ànim de treure’n un benefici econòmic” perquè han descobert que el seu valor augmentarà en un futur.

Els més preuats són aquells que provenen de la Lluna o del planeta Mart, i que tan sols representen un 0,1% dels meteorits que cauen a la Terra. Això els fa més exclusius i, conseqüentment, també més valuosos. I és que si bé el preu habitual de les roques espacials oscil·la entre els 90 i els 100 euros per gram, hi ha qui ha arribat a pagar fins a 730 euros per un gram de partícules caigudes de la Lluna o de Mart.

Al llarg del dia poden arribar a caure a la superfície de la Terra entre 20 i 30 tones de meteorits, alguns de molt valuosos i altres de no tant.

Avui en dia, sobretot als Estats Units, hi ha qui recull o compra meteorits per fer-se’n joies exclusives. Algunes es poden veure aquest cap de setmana a la l’Expominer de la Fira de Barcelona.

Aquest article s'ha publicat dins de Ciències de la Terra i del Medi Ambient, Ciències per al món contemporani, Geologia i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.