Uns astrònoms descobreixen el primer asteroide cobert de gel

La troballa suggereix que l’aigua de la Terra va arribar procedent de l’espai. 24 Themis és un cos rocós de 200 quilòmetres de diàmetre situat entre Mart i Júpiter.

Dos equips internacionals d’astrònoms han descobert que un gran asteroide conegut des de mitjan del segle XIX, anomenat 24 Themis, té gel a la superfície, una troballa que pot ajudar a comprendre l’origen de l’Univers i, molt concretament, d’on procedeix l’aigua que actualment hi ha a la Terra.

“Sospitàvem que els asteroides podien tenir aigua, una relíquia dels primers moments de la formació, però és la primera vegada que ho aconseguim verificar”, explica un dels autors del treball, Javier Licandro, investigador de l’Institut d’Astrofísica de Canàries (IAC) i de la Universitat de La Laguna.

El descobriment reforça la hipòtesi que l’aigua i altres compostos terrestres podrien haver arribat des de l’espai i haver afavorit el sorgiment de la vida primitiva, sosté Licandro. “Sabíem que l’aigua no és originària de la Terra perquè no hauria pogut sobreviure al període quan tot era magma –resumeix l’astrònom de l’IAC–. Ara sabem que no només podria procedir de cometes, sinó també d’asteroides”.

(Continua llegint la notícia…)

Aquest article s'ha publicat dins de Ciències per al món contemporani, Física, Geologia i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.