2
06
2017
Com et dius?
Nerina Selles Valera.
Quina edat tens?
27
On vius?
A Esparraguera.
Quants nens tens a la teva classe?
25
T’agraden?
Sí.
Algun en especial?
No.
Tens parella?
Sí.
Tens fills?
No.
T’agraden els teus companys de treball?
Sí, molt.
T’agrada l’esport?
Sí.
Algun en especial?
El pàdel.
Quina música t’agrada?
De tot.

General
2
06
2017
La bassa de l’escola prospera, i ja es poden observar formes de vida variades que van creixent. Les plantes habiten el fons, el voltant, i la superfície de l’aigua de la bassa. Els animals també es poden veure dins de l’aigua en forma de peixos i fora de l’aigua com insectes voladors.
La vegetació està molt activa al voltant de la bassa, però dins també hi ha algues que viuen enganxades a les pedres. Les plantes submarines d’estany que tenen una tija llarga sobresurten de l’aigua i els insectes voladors, com mosquits o libèl•lules, es poden posar a sobre. Les algues que floten solen acumular-se al peu de la cascada perquè al caure l’aigua es produeix oxigen que és el que necessiten i busquen les plantes.
Els animals de la bassa es comencen a veure, estan creixent i la majoria són insectes, però també hi ha peixos d’aigua dolça. Les libèl•lules estan molt agraïdes de que tinguem una bassa perquè és un lloc perfecte per posar els ous i viure. Però els mosquits també poden posar ous i viure, però per aquest problema (que ens piquin els mosquits) tenim a les orenetes que poden beure aigua i alimentar-se gràcies a la bassa, i es poden alimentar gràcies als mosquits que neixen. A més, les larves dels mosquits (i també les de les libèl•lules) alimenten als petits peixos que viuen a la bassa. Aquests peixos es diuen Fartets. Els peixos tenen el seu propi territori, i si s’observa la bassa podem veure un dels peixos fent fora un altre peix del seu territori, que acostuma a ser una pedra o més d’una.
La bassa té objectes artificials com per exemple el filtre. El filtre neteja l’aigua, després se l’emporta per un tub fins a la cascada on cau aigua neta. És un sistema per no haver de canviar l’aigua contínuament i reutilitzar l’aigua bruta.

General
26
05
2017
Quina edat tens?
Tinc 32 anys acabats de fer.
En quantes escoles has treballat?
He treballat en vuit escoles.
Has estudiat més carreres apart de mestre?
Sí, psicopedagogia.
T’agrada treballar en aquesta escola?
Sí, molt.
Quants nens tens a la teva classe?
24.
T’agraden els teus companys de treball?
Sí, són molt macos.
T’agrada algun profe de l’escola?
No.
Aquesta és la primera escola en la que treballes?
No, però a Olesa sí.
On vas neixer?
A Barcelona.
Vius a Olesa?
No, a Rubí.
Tens fills?
No.
Parles algun altre idioma?
Sí, una mica d’Anglès.
T’agraden els teus alumnes?
Sí, molt.
Algun en especial?
No.
Quin tipus de música t’agrada?
M’ agrada de tot però sobretot el rock.
Quin esport t’agrada més?
El voleibol, i per veure el futbol i el bàsquet.
De quin equip ets?
Del Barça.
Tens “novio”?
No.

General
26
05
2017
Com et dius?
Francisco Sevillano Ruiz .
Quants anys tens?
Tinc 31 anys.
A quin any vas néixer?
Al 1985.
T´agrada treballar a aquesta escola?
Sí, molt.
A quin any vas començar a treballar?
De mestre l’any 2009.
Quina és l’escola on treballaves abans?
A una escola de El Prat.
Quina és la teva assignatura preferida?
Educació Física.
Que t’agrada més fer Educació Física o Tutoria?
M’agraden les dues.
Quin esport t’agrada més?
El futbol.
De quin equip ets?
Del Betis i del Barça.
Estàs casat?
No.
Tens fills?
Sí.

General
10
03
2017
Quants anys portes treballant en aquesta escola?
Porto 34 anys.
A quin cicle t’ha agradat més treballar?
M’agraden els 3 cicles.
Què en penses de les mestres noves?
Són bones companyes.
T’agrada treballar en aquesta escola ?
Sí.
Has treballat en altres escoles?
A una escola de Súria i a una de Maians.
T’agrada treballar com a mestra?
Sí.
Estàs contenta amb els teus alumnes?
Sí.
PREGUNTA PERSONAL: Amb quins mestres treballes més a gust?
He treballat sempre bé amb totes les meves companyes.

4t, General
17
02
2017
Quina és la teva afició?
La muntanya, passejar…
On vius?
A l´Hospitalet.
Des de quan treballes en aquesta l’escola ?
Des de setembre.
T’agrada la nostra escola?
Sí molt.
Quin va ser el primer mestre que vas conèixer a l’escola?
El director.
Què és el que més t’agrada de l’escola?
L’organització, la companyia i els nens.
Quina és la teva assignatura preferida?
Matemàtiques.
Quants anys tens?
Tinc 32 anys.
T’agrada treballar com a mestra?
Sí molt.
Estàs contenta amb els teus alumnes?
A vegades.
A quines escoles has treballat?
Vallirana i Montserrat.
Què t’agradaria fer apart de ser mestre?
Una mica de tot.

General
25
11
2016
Hem fet unes preguntes sobre l’apadrinament a dos nens de 6è:
1-Què és l’apadrinament?
Es tracta d’ajudar als nens petits. Cada nen gran s’ocupa d’un nen petit.
2-Què fan?
Fan activitats junts.
3-Com els ajuden els nens grans?
Estant per ells.
4-Com es fan les parelles?
Als nens petits i als grans els hi donen figures plastificades i els que tenen la mateixa figura formen una parella.
5-Quins cursos fan l’apadrinament?
6è amb P5, 5é amb P4 i 4t amb P3.
6-Quan fan l’apadrinament?
Normalment el fan per la tarda.
7-A quina hora ?
Des de les 15:00h fins a les 16:30h.
Li hem fet una pregunta a la Janina, mestra d’infantil:
-Què en penses de l’apadrinament?
I ens ha dit que li agrada molt perquè els nens grans ajuden als nens petits i els nens petits ajuden als nens grans.

4t, 5è, 6è, P3, P4, P5
25
11
2016

Com es diuen?
Es diuen Paula, Carla i Noa.
Quin dia és el seu aniversari?
El 20 de Desembre.
Com feu per diferenciar-les ?
La Carla i la Paula per la roba que porten, i la Noa és diferent.
Com es relacionen amb els companys?
No juguen gaire amb els companys.
Juguen les tres soles o amb companys?
Juguen les tres soles.
Els agrada venir a l’escola?
Els agrada moltíssim venir a l’escola.
Són les primeres tres bessones en els 33 anys d’escola?
Sí, són les tres primeres.

General